י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
נס חנוכה • צפו

עד ראייה מספר: "יכל להיות אסון כבד"

נס חנוכה: חיליק נבון, עד ראייה בפיגוע הירי בעופרה - משתף את נס החנוכה ביישוב • לדבריו: "כ-30 דקות לפני האירוע היה אירוע גדול מאוד ומכובד של הדלקת חנוכייה לזכרו של תושב עופרה - "יכל להיות אסון כבד יותר" • ל'בחדרי חרדים' הגיע תיעוד מסיפור המעשה • צפו בתיעוד

עד ראייה מספר: "יכל להיות אסון כבד"
חיליק נבון, תושב היישוב עפרה צילום: עטרה גרמן, סרוגים

"לפני כ-20 דקות, כ-30 או 40 מטר מהמקום - נשמעו יריות לא מעטות. ראינו אנשים שחשים לזירה", מספר חיליק נבון, תושב היישוב עופרה שהיה עד ראייה לפיגוע הירי הנורא שהתרחש בעופרה לפני שעה קלה.

לדבריו: "אמבולנס של היישוב עופרה הגיע מהר מאוד מהר לאירוע. היו פצועים במקום. הם פונו לבתי החולים במהירות רבה". 

בשלב זה שיתף עד הראייה את הנס הגדול שאירע דקות קודם לפיגוע: "30 דקות לפני האירוע", הוא מספר, "היה אירוע מאוד מכובד וגדול של הדלקת חנוכייה לזכרו של תושב עופרה שנהרג בתאונת דרכים לא רחוק מכאן".

עד הראייה הוסיף: "ממש בסיומו של האירוע. רגע האחרון, כשהאנשים התפזרו - האירוע כבר הסתיים ופיגוע הירי בוצע. יכל להיות אסון הרבה יותר כבד", הוא סיכם.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', הירי בוצע מתוך רכב פרטי שחלף ליד טרמפיאדה בצומת עפרה, שם שהו מספר אנשים.

אישה אחת, כבת 30 מהשומרון, נפצעה באורח קשה עם פצע ירי בפלג גופה העליון ואמבולנס פינה אותה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

בנוסף, גבר כבן 21 נפצע באורח בינוני עם פציעות בגפיים והוא פונה לבית חולים שערי צדק. פצוע בינוני  נוסף ו-3 פצועים קל מפונים לבית החולים הר הצופים, בהם 2 נערות כבנות 16.

בסה"כ חובשים ופראמדיקים של מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל מעניקים טיפול רפואי ל-6 פצועים.

טרם ברורה זהות היורים ובשלב זה נערכות סריקות נרחבות הכוללים גם הקמת מחסומים וזאת על מנת לאתר את היורים. על פי ההערכה ראשונית, מדובר במחבלים שביצעו פיגוע על רקע לאומני.

מנחם לף, מנהל מרחב בנימין באיחוד הצלה, מדווח מהזירה: "חובשים באיחוד הצלה סניף בנימין סייעו במתן טיפול רפואי ראשוני בזירת האירוע. כמו כן: עקב אופי האירוע הוזעקו למקום צוותי חוס"ן היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה שסייעו לשני נפגעי חרדה".

עופרה פיגוע ירי חנוכה נס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד