י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"תבוא לפניך אנקת אסיר"

סאטמר מתגייסת לטובת הנשיא טראמפ

בחודשים שאחר שחרורו של רובשקין מהכלא - התחילו עסקנים בסאטמר להירתם לטובת חוק שיביא רפורמה גדולה בכל מה שקשור למאסר על עבירות מס • 'בחדרי' עם כל הפרטים

סאטמר מתגייסת לטובת הנשיא טראמפ
המהר"א מסאטמר והנשיא טראמפ צילום: ארכיון בחדרי, רויטרס

אחרי סקווירא הגיעו סאטמר: כבר כמה חדשים עובדים העסקנים בניו יורק לחוקק חוק חדש בארה"ב - חוק לרפורמת עונשי מאסר לפשעים המוגדרים 'צאוורון לבן'.

חסידות סקווירא היתה הסנונית הראשונה לעשות הכל כדי לקדם את החוק, חוק שכמובן ייטיב עם כלל האסירים היהודים, ואחרי סקווירא, הצטרפו עוד חסידויות לקמפיין, ביניהם בעלזא, סאטמר, סקולען, באבוב, ועוד ארגונים שונים.

עד היום בתי המשפט שלחו אנשים על עבירות מס ושאר עבירות של הלבנות הון לעשרים עד חמישים שנות מאסר. או במילים אחרות: ל'כל החיים'.

השיא היה המאסר של ר' שלום מרדכי רובשקין, שקיבל גזר דין של 27 שנות מאסר על עבירות כספיים, כשבדיוק לפני שנה הוא שוחרר באורח נסי על ידי הנשיא טראמפ, שקצב לו את עונשו כנגד כל הסיכויים.

בחודשים שאחר שחרורו של רובשקין מהכלא - התחילו עסקנים בסאטמר להירתם לטובת חוק שיביא רפורמה גדולה בכל מה שקשור למאסר על עבירות מס, והוא נקרא PRISON REFORM BILL.

החוק אמנם עבר כבר לפני כמה חדשים בקונגרס, אולם עכשיו הוא תקוע בסנאט, שם חלק מהרפובליקאים לא מוכנים להעביר את החוק מאחר והוא מנוגד לעמדת המשטרה.

בנוסף, חלק מהדמוקרטים לא מוכנים להעביר את החוק מאחר וזה יביא הישג גדול לנשיא טראמפ "האהוב" עליהם כל-כך.

יצוין כי הנשיא טראמפ כבר יצא כמה פעמים בקריאה לסנאט שיעביר את החוק במהירות וכי גם חתנו היהודי של הנשיא (שאביו ישב בכלא על עבירות מסוג זה) עובד קשה מאוד על מנת להעביר את החוק.

לפי החוק בארה"ב, אם זה לא יעבור עד 24 לדצמבר - בעוד שבועיים - החוק יבוטל וחקיקתו מחדש תצריך להתחיל את כל התהליך מחדש.

אי לכך, העסקנים עובדים מאוד קשה עם טובי עורכי הדין והמשפטנים וכמובן עם ארגוני הלובי החזקים בוושינגטון - הכל על מנת שהחוק יעלה להצבעה בשבוע הקרוב.

כמובן שזה עולה המון המון כסף, ולכן יצאו חברי קהילת סאטמר על פי קריאת האדמו"ר המהר"א שליט"א, בקריאה דחופה לתרום למצווה נדירה זו, הכוללת פדיון שבוים למאות יהודים יחד.

ואכן מתקיים בימים אלו קמפיין ענק של 3 ימים, שמטרתו להשיג סכום של חצי מליון דולר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בשבת האחרונה, בעת שהאדמו"ר מסאטמר שבת בשכונת ווילאמסבורג לשבת חנוכה, הוא ביקש להכריז לפני קריאת התורה שחל חיוב על כל אחד לתרום למצווה הנדירה הזו.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', הקמפיין הענק לאסירים, שהוא חוק שייטיב עם אסירים 'צווארון לבן', וכאמור מגיע אל הישורת הסופית, הוא לטובת אסירים שנשפטו לתקופת מאסר ארוכות לאחר שהעלימו מיסים או לא דיווחו על הכנסות.

ראוי לציין שהחוק הוא רק לגבי עבירות צווארון לבן, ולא לעבירות ש'בין אדם לחבירו'.

טראמפ סאטמר ארצות הברית מס חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד