י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מאבקי ההצלה

בשל הניצחון: שיירת המחאה של 'איחוד' - בוטלה

על רקע הדרת המידע על קריאות החירום ממתנדבי 'איחוד הצלה' על ידי 'מד"א', הודיעו בארגון החירום 'איחוד הצלה' על עצרת ושיירת אופנולנסים מלטרון למשרד הבריאות - אך ביטלו בשל הסכם שגובש

בשל הניצחון: שיירת המחאה של 'איחוד' - בוטלה
צוותי איחוד הצלה. אילוסטרציה צילום: דוברות איחוד הצלה

על רקע הדרת המידע על קריאות החירום ממתנדבי 'איחוד הצלה' על ידי 'מד"א', הודיעו בימים האחרונים בארגון החירום 'איחוד הצלה' על עצרת ושיירת אופנולנסים מלטרון למשרד הבריאות בירושלים ומשם למשכן הכנסת.

לאחר פגישה הערב (שני) של מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב והנהלת איחוד הצלה, סוכם על מתווה עבודה שיבטיח יישום מלא של חוזר המנכ"ל בעניין שיתוף פעולה בין מד"א ואיחוד הצלה בהפעלת הכוננים, ויאפשר את יישום עקרונותיו - שליטה מרכזית מחד והזנקה שוויונית לכלל הכוננים, ללא קשר לזהות הארגונית שלהם.

על פי הודעת איחוד הצלה, המצב כיום הוא כי רוב קריאות החירום מגיעות היום למוקד מד"א ואינם מועברות לארגון איחוד הצלה, כך שייתכן מצב בו אדם יתמוטט ויהיה זקוק לסיוע מיידי ובמרחק של דקה ממנו יהיה חובש איחוד הצלה אך זה, לא יידע על המקרה ואותו אדם ייאלץ להמתין לבוא האמבולנס כשייתכן שעד אז כבר לא יהיה למי לסייע. בארגון מציינים כי קריאות המגיעות למוקד 1221 של איחוד הצלה כן מועברות ובאופן מיידי למד"א בכדי שיוזנק האמבולנס באופן מיידי לפינוי.

ממשרד הבריאות נמסר הערב כי הם ימשיכו "לעקוב מקרוב אחר אופן יישום החוזר וימנה פיקוח מטעמו על מנת להמשיך בהעצמת מערך רפואת החירום. על פי הנחיית משרד הבריאות מהערב יועבר מלוא המידע למוקד איחוד הצלה על מנת שיוכלו להמשיך ולהציל חיים".

לאורך השנים נעשו מספר ניסיונות להביא להסדרת המצב החל מוועדת תדמור אשר קבעה כי חובה להקים "מוקד חירום מאוחד" בבעלות ממשלתית, שיעביר את כלל קריאות החירום למד"א ולאיחוד הצלה במקביל, אשר יוכל להזניק את אלפי המתנדבים הפרוסים בכל רחבי הארץ.

לאחר שהמלצות אלו לא יושמו, ניסה משרד הבריאות להביא להסדרה באמצעות חוזר מנכ"ל המשרד אשר הודיע שההזנקה תתבצע באמצעות אפליקציה משותפת, אשר דרכה יוזנקו כלל המתנדבים. אך לאחר מספר חודשים התברר בצורה שקופה כי מי ששולט באפליקציה הוא מד"א אשר ממשיך להדיר ולהפלות את מתנדבי איחוד הצלה ומעביר את רוב הקריאות רק לכונני מד"א ובכך למעשה לא מקיים את חוזר מנכ״ל משרד הבריאות אשר לפיו כלל הקריאות אמורות להגיע לכלל כונני החירום ללא כל העדפה.

מנכ"ל איחוד הצלה משה טייטלבוים, מסר "אנו מברכים על התערבות מנכ"ל משרד הבריאות ועל ההתחייבות כי המשרד ימנה צוות פיקוח על התנהלות מד"א. אנו מקווים כי הדבר ימנע בעתיד מקרים בהם אנשי הרפואה שלנו נמצאים סמוך לבית או רחוב בו נמצא אדם הזקוק לעזרה רפואית, אך מוקד מד"א מסרב לתת להם את כתובתו של האיש שלעיתים נמצא בסכנת חיים".

לאור הסיכומים ודרישת הנהלת משרד הבריאות כי מד"א יעדכן בקריאות החירום את מוקד איחוד הצלה, כך טייטלבום, "עצרת המחאה שתוכננה למחר מבוטלת. עם זאת, אנו שומרים על זכותנו למחות ולהאבק במידה וההסכמים לא יקויימו".

איחוד הצלה מוקד איחוד הצלה מד"א משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד