י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"כשבאים בזמן, מקבלים"

כחלון העביר תקציב עתק לירושלים ועקץ

שר האוצר כחלון ור"ע ירושלים ליאון הגיעו לסיכום על תקציב העירייה לשנת 2019. התקציב הכולל יעמוד על סך 950 מיליון שקל | כחלון עקץ במרומז את ראש העיר הקודם ניר ברקת באומרו, "כשבאים למשרד האוצר בזמן, באופן מקצועי וענייני, עם רשימת דרישות מנומקת אז מקבלים את כל התמיכה שאפשר לתת"  

כחלון העביר תקציב עתק לירושלים ועקץ
משה ליאון ומשה כחלון צילום: באדיבות המצלם

שר האוצר משה כחלון וראש עיריית ירושלים משה ליאון הגיעו לסיכום על תקציב כולל לעירייה לשנת 2019 בסך 950 מיליון שקל ע"פ החלוקה הבאה: 765 מיליון שקל תקציב הבירה, 67 מיליון שקל מענק פיתוח לירושלים ובנוסף 40 מיליון שקל לטובת שיפור רמת השירותים בעיר ו78 מיליון שישמשו לפרויקטים מחוללי הכנסות עצמיות לעיריית ירושלים כאשר העירייה ומשרד האוצר יקבעו במשותף את הפרויקטים אשר יבוצעו בסכומים האמורים.

יוקם צוות בו ישתתפו משרד האוצר ועיריית ירושלים שיעסוק באופן הקצאתם של הסכומים האמורים.

עוד סוכם בין הצדדים, כי במהלך השנה ידונו הצדדים על צעדים נוספים שיגדילו את ההכנסות העצמיות של הרשות באופן שיגדיל את רמת השירותים בעיר.

סך סיכום התקצוב יעמוד על 950 מיליון שקל המהווים גידול של 20 אחוזים לעומת התקציב שהועבר לעיריית ירושלים בשנת 2018.

הסכומים האמורים מתווספים לתוכנית שאושרה לפני כחצי שנה לפיתוח מזרח ירושלים בהיקף של 2.1 מיליארד שקל.

שר האוצר, משה כחלון אמר לאחר חתימת ההסכם: "אני גאה בכך שמשרד האוצר יעניק השנה את הסכום הגבוה ביותר שנתנו אי פעם לעיר ירושלים, בהמשך ישיר למגמה של השנים האחרונות".

הוא הוסיף ועקץ את ראש העיר לשעבר ניר ברקת שידע מאבקים איתנים תוך שביתות ומחאות נגדו למען הגדלת התקציב לירושלים, באומרו, "כשבאים למשרד האוצר בזמן, באופן מקצועי וענייני, עם רשימת דרישות מנומקת אז מקבלים את כל התמיכה שאפשר לתת".

"אני בטוח שבשנים הקרובות נמשיך לעבוד בשיתוף פעולה יחד עם ראש העיר משה ליאון כדי לחזק את ירושלים בירת ישראל ולהמשיך להצמיח אותה לדורות הבאים", אמר כחלון לסיכום.

"הסיכום מבטיח כי עיריית ירושלים תתחיל את שנת 2019 ברגל ימין עם איתנות פיננסית לבירה כאשר הנגזרת המשתמעת מכך היא הרחבת השירותים הניתנים לתושבי ירושלים", אמר ראש העיר משה ליאון, עם חתימת ההסכם והוסיף, "זהו התקציב הגדול ביותר לה זוכה העיר ירושלים כאשר המרווחים היחידים יהיו תושבי ירושלים. אני מודה לשר כחלון על ההתנהלות הנעימה ועל הדרך בה התבצעו הדיונים ואופן קבלת ההחלטות, תושבי ירושלים יכולים לחזור לנשום לרווחה, יש מי שדואג להם."

ראש עיריית ירושלים לשעבר ניר ברקת, בירך גם הוא, "מזל טוב ירושלים! אני מברך את שר האוצר משה כחלון, את ראש העיר ירושלים משה ליאון ואת תושבי העיר על ההסכמות בדבר התקציב החדש לשנת 2019. גם השנה, ירושלים תזכה לגידול תקציבי שיאפשר את המשך הצמיחה של בירתנו הנצחית".

תקציב עיריות עיריית ירושלים ראש עיריית ירושלים משה ליאון משה כחלון שר האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד