י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
סערה בממלכה

הבריטים מזועזעים: שרביט המלכה בוזה בפומבי

התקרית שמסעירה את בריטניה: במהלך דיום שנערך בפרלמנט בעניין הסכם הברקזיט, מחוקק ממפלגת הלייבור לקח את שרביט המלכה שמסמל את סמכותה של המלכה על הפרלמנט וביזה אותו

הבריטים מזועזעים: שרביט המלכה בוזה בפומבי
שרביט מלכת בריטניה בפרלמנט צילום: רויטרס

אתמול (שני) נערך דיון בפרלמנט הבריטי על הצבעה בנוגע לעזיבת בריטניה את האיחוד האירופי, במהלך הדיון הודיעה ראש הממשלה תרזה מיי על דחיית ההצבעה על ההסכם של הברקזיט. אך הדיון הסתיים בדרמה שלא נראתה מעולם בבריטניה.

מחוקק ממפלגת הלייבור לקח במחאה את השרביט הטקסי, השרביט הזה מסמל את סמכותה של המלכה על הפרלמנט, ובלעדיו כביכול בית הנבחרים לא יכול להעביר חוקים. זהו שרביט שנחשב ל"קדוש", והמחוקק אחז בו וביזה אותו.

חבר הפרלמנט לויד ראסל-מויל הרים את השרביט המוזהב ממקומו הקבוע, והחל לצעוד איתו לכיוון היציאה לקול זעמם של חברי פרלמנט מהמפלגה של ראש הממשלה. צעקות "חרפה" ו "לגרש אותו" נשמעו בקהל, תוך שהלה הניף את השרביט במחאה על דחיית ההצבעה בעניין הסכם הברקזיט.

בתיעוד שהביא ה'גארדיאן' הבריטי נראה יו"ר בית הנבחרים ג'ון ברקו דורש מחבר הלייבור להשיב את השרביט למקום, אך אחת העובדות לקחה מראסל-מויל את השרביט והשיבה אותו למקומו. המעשה "הנפשע" הביא את הפרלמנט להשעות את מויל מהמשך פעילות, בתחילה סירב מויל לעזוב את המליאה, אך עשה זאת לאחר שיו"ר הפרלמנט אמר: "לא לא, הוא חייב לעזוב או שילוו אותו החוצה, הוא צריך לעזוב מיד".

כל יום דיונים בבית הנבחרים הבריטי מתחיל בהכנסת השרביט המסמל את סמכותו של הכתר ושל בית הנבחרים. ראש משמר בית הנבחרים נושא את השרביט לפני היושב ראש בהיכנסו לאולם בית הנבחרים, ומניח אותו על השולחן למול כיסא היושב ראש.

ברקזיט תרזה מיי בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד