י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ראש אמ"ן מרגיע: "הטלטלות האזוריות עומדות בפני סיום"

למרות ההתדרדרות במצב הביטחוני בצפון, האיומים מסוריה ומאיראן - ראש אמ"ן מרגיע: "הטלטלות האזוריות עומדות בפני סיום והשתנות גדולה, הטומנות בחובן הזדמנויות לצד סיכונים בכלל הגזרות"

ראש אמ"ן מרגיע: "הטלטלות האזוריות עומדות בפני סיום"
דובר צהל

ראש אגף המודיעין (אמ"ן) בצה"ל, אלוף תמיר הימן, סקר בפני ועדת החוץ והביטחון בכנסת את המצב הביטחוני והתייחס לסוגיית המנהרות בגבול הצפון.

ראש אמ"ן סקר את עיקרי המגמות בזירה האסטרטגית והאזורית, ואת השפעותיה של מהפכת המידע על המחקר המודיעיני באמ"ן.

הימן ציין את התקופה הנוכחית, אותה כינה "עידן של שיבוש, עיצוב והתהוות", כהזדמנות לפעולה בכלל הגזרות במסגרת המערכה שבין המלחמות.

בנוסף התייחס לפוטנציאל הנפיצות בזירה הצפונית וסקר בפני חברי הועדה את התקדמות מבצע "מגן צפוני", שמטרתו היא נטרול איום המנהרות בצפון, המהווה אבן יסוד בתכנית ההתקפה של ארגון הטרור חיזבאללה.

ראש אמ"ן הימן הדגיש כי חיזבאללה מחזיק ביכולת אש סטטיסטית מזה שנים אך אין ברשותו יכולת תעשייתית להסבה וייצור של אמל"ח מדויק.

באשר להתפתחויות בסוריה והתייצבות משטר אסד המתרחשת במקביל להתבססות הציר השיעי, הבהיר כי ישראל נחושה להרחיק את איראן וחיזבאללה ממרחב רמת הגולן.

עוד הוסיף כי מחיר ההתבססות האיראנית בסוריה מעורר מחלוקת בקרב צמרת קבלת ההחלטות באיראן, ולפיכך מזהה מגמת בלימה וצמצום בשטח בעשרות אחוזים.

ראש אמ"ן הרחיב אודות המשבר הכלכלי העמוק אליו איראן נקלעה מאז חידוש הסנקציות, וציין כי היקף יצוא חביות הנפט ירד משמעותית. בהקשר זה, ציין כי אמ"ן מנטר בהצלחה את המאמצים העדכניים לעקוף את הסנקציות, ופועל אל מול הגורמים הרלוונטיים בקהילה הבינלאומית.

בסיכום דבריו ציין האלוף הימן, כי הסבירות למלחמה יזומה נמוכה, היות ודומה שמלחמה אינה אינטרס של אויבנו כרגע. עם זאת, מציאות השיבוש, העיצוב וההתהוות מייצרת פוטנציאל גובר לדינמיקה של הסלמה.

אמן סכנה עתיד טלטלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד