י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
דיין האמת

אבל בקהילה: הרבי ההונגרי נפטר מהמחלה

ביממה האחרונה הלך לעולמו האדמו"ר מקראלי, הגאון הצדיק רבי יצחק צבי משה מוזס זצ"ל, שחלה במחלה הממאירה ל"ע והשיב את נשמתו ליוצרה

האדמו"ר מקראלי זצ"ל. צילום: בעריש פילמר
האדמו"ר מקראלי זצ"ל. צילום: בעריש פילמר

ברוך דיין האמת: מבית החולים בלינסון בפתח תקווה, מגיעה הידיעה המעציבה על פטירתו של האדמו"ר מקראלי, הגאון הצדיק רבי יצחק צבי משה מוזס זצ"ל, שחלה במחלה הממאירה  ל"ע והשיב את נשמתו ליוצרה בגיל 71.

מיד לאחר חג הפורים חלה האדמו"ר זצ"ל ולפני שבועיים אושפז בבית החולים לאחר שחלה הידרדרות במצבו, הרופאים נלחמו על חייו והיום השיב את נשמתו ליוצרה.  

הרבי זצ"ל הוא בנו של בעל ה'אור אביגדור' מקראלי זצ"ל שהיה מיקירי ירושלים. הוא נולד בקראלי שבהונגריה, שם התגורר עד גיל 12, ובגיל 17 כבר קיבל היתר הוראה מחברי בד"ץ העדה החרדית.

הרבי היה תלמידו של האדמו"ר בעל ה'דבר חיים' מנדבורנה זצ"ל וכן תלמידו המובהק של האדמו"ר בעל ה'חוקי חיים' משומרי אמונים זצ"ל. כמו כן היה קשור לאדמו"ר מפינסק קרלין זצ"ל, שהיה שכנו בבניין בית המדרש ברחוב ראב"ד בבני ברק.

לאחר פטירת אביו, הכתירו הרבי מצאנז זמיגראד בעל האריה שאג זצ"ל, לכהן כגאב"ד קראלי, לאחר שסירב לכהן באדמו"רות.

לאחר הסתלקות מורו ורבו הרבי משומרי אמונים זצ"ל, התעטר בעול האדמו"רות וקבע את מקום תפילתו בבית המדרש של קהל שטפנשט ברחוב מהרש"ל בבני ברק.

בריקוד עם ספר תורה. צילום: בעריש פילמר

כל ימיו שקד הרבי על התורה והיה מתמיד עצום שכל שיגו ושיחו היו בדברי תורה.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך בניו הרה"צ רבי יוסף מוזס מחשובי חסידי ויז'ניץ, בנו הרה"צ רבי מרדכי מוזס חתן הרבי מצאנז זמיגראד זצ"ל וחתניו הגאון רבי צבי רוזנטל ראש כולל קראלי, הרה"ג רבי מאיר גרויז מחשובי המחנכים בחסידות בעלזא ובן המשפיע הנודע רבי זלמן גרויז מאשדוד. 

על פי המסתמן שני בניו יוכתרו לאדמו"רים כממלאי מקום אביהם. 

מסע הלוויה הערב בשעה 21:00 מכולל קראלי ברחוב ראב"ד 18 בבני ברק דרך בית המדרש קהל חסידי שטפנשט ברחוב מהרש"ל לבית החיים סגולה בפתח תקווה שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

האדמו"ר נפטר הונגריה קראלי ברוך דיין האמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד