י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מודיעין עילית במצור

הנהגים שובתים בגלל נהג ערבי שהותקף

הנהגים הערבים במודיעין עילית פתחו בשביתה בעקבות מריבה עם נהג אוטובוס - שגרמה למאות נוסעים להישאר בתחנות • יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים בישראל: "מדובר במעשה ברברי"

אוטובוס של חברת קווים. צילום: באדיבות המצלם
אוטובוס של חברת קווים. צילום: באדיבות המצלם

שוב נהגי חברת קווים בעיר מודיעין עילית פתחו בשביתה בעקבות תקיפת נהג ערבי אמש, ליל שישי, כמחאה. 

מדובר במקרה שאירע ברחוב חפץ בעיר: נהג ורכב פרטי שרבו בכביש נגררו לתגרה אלימה ביותר במהלכה הנהג הותקף על ידי שניים ובעקבות כך התחבורה שבתה; האוטובוסים עצרו והנוסעים ירדו - כך שאנשים בבני ברק ובירושלים נותרו בתחנות בשעת לילה ללא יכולת לחזור לביתם. 

במשטרת ישראל הוציאו הודעה כי במהלך הלילה התקבל דיווח במוקד המשטרה מנהג אוטובוס שטען כי בעת שנסע בעיר מודיעין עלית הגיע רכב וחסם את דרכו.

לטענתו, מתוך הרכב ירדו שני צעירים ועלו לאוטובוס, דיברו עם הנהג וכשזיהו שהינו דובר ערבית החלו להכותו ונמלטו. הנהג נפצע באורח קל (על פי גורמי רפואה) ופונה לבית חולים.

נוסעים רבים ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' סיפרו על עגמת נפש גדולה ועל כך שהחל מהשעה 12:00 בלילה - לא היו אוטובוסים. 

אחד הנוסעים, הרב משה ב., סיפר כי עמד בתחנה ברחוב השומר בבני ברק וחיכה במשך שעה וחצי לקו 209 שבושש מלהגיע.

"לא ידעתי למה אין אוטובוסים", סיפר, "אני מחייג לקו המידע ושומע שעוד רגע האוטובוס מגיע, כך גם השילוט ליד התחנה מראה שעוד כמה דקות האוטובוס נכנס לתחנה, אך האוטובוסים בוששו מלבוא ונאלצתי לקחת מונית עם עוד נוסעים בתחנה להגיע הביתה". 

"זו חוצפה שאין כדוגמתה", אומר הנוסע, "מדוע אנחנו צריכים להיות בני ערובה ולא בפעם הראשונה, מישהו אמור להקים קול זעקה בנושא. חוצפה ממדרגה ראשונה. זו עיר שרוב תושביה נוסעים בתחבורה ציבורית". 

"אני לא בעד אלימות, שיהיה ברור, אבל הנהגים הערבים פה בעיר עושים מה שבא להם בראש אני חושב שצריך לרענן אותם דחוף", סיכם.

גם העיתונאי יצחק פלדמן, תושב העיר, צייץ בטוויטר: "העיר הנתונה במצור פעם שנייה השבוע שהנהגים הערבים של חברת קווים משתפים פעולה עם אחיהם שמעבר לקו הירוק ועוצרים את התנועה ב/למודיעין עילית. מאות אנשים תקועים בתחנות בבני ברק ובירושלים". 

כך גם הבוקר נתקעו מאות אנשים בתחנות מבלי יכולת לצאת מהעיר, ועדויות נמסרו על נהגים יהודים שעבדו בקווים הפנימיים בעיר.

יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים בישראל, ישראל גנון, שליווה את הנהג הפצוע כל הלילה בבית החולים מסר בתגובה כי: "מדובר במעשה ברברי שנעשה - בו תקפו נהג שכל רצונו היה לפרנס את בני ביתו".

לדבריו: "אירועי האלימות כלפי הנהגים מסלימים ועולים ותכנית למען הגנה על הנהג, איננה קיימת. האם נתעורר רק כאשר נהגים ירצחו על הכבישים?! אדוני שר התחבורה, אנחנו בסכנה יום יומית. תתעורר!"

מחברת קווים טרם נמסרה תגובה לכשתתקבל נשמח לפרסמה. 

חברת קווים אוטובוס שביתה נהגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד