י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ברק תוקף > הליכוד משיב אש

ראה"מ לשעבר במתקפה: "נתניהו מתנהג כמו משת"פ של החמאס"

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק עולה שוב למתקפה חריפה נגד ראש הממשלה המכהן גם כשר הביטחון בנימין נתניהו, הפעם לא בטוויטר אלא בראיון רדיופוני: "הזנב הקיצוני מקשקש בכלב נגד האינטרסים של ישראל" | בליכוד לא נשארו חייבים: "אהוד ברק הזוי, הוא מזמן איבד את זה"

ראה"מ לשעבר במתקפה: "נתניהו מתנהג כמו משת"פ של החמאס"
אהוד ברק / בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל ובאסל עוידאת, פלאש 90

על רקע האירועים הביטחוניים, ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר יוצא במתקפה על ראש הממשלה, שר הביטחון, שר החוץ, שר הבריאות ושר הקליטה בנימין נתניהו.

בראיון שהעניק הבוקר (ראשון) אהוד ברק, לאריה גולן ברשת ב', הוא אמר כי "נתניהו מתנהג כמו משת"פ של החמאס – שניהם רוצים למוטט את הרשות".

ראש הממשלה לשעבר טען כי "צה"ל והשב"כ צריכים להילחם בטרור", ואילו "נתניהו אחראי לאסטרטגיה". לדבריו, "צריך להמשיך בכיוונים שעליהם מצביעים צה"ל שב"כ וגורמי ביטחון ונתניהו לא מסוגל לעשות את זה. הוא מתנהג כאילו הוא רוצה את חמאס בעזה. הצבא ושב"כ מתעסקים עם מדיניות כושלת של הממשלה. לכן החמאס עולה ביהודה ושומרון. נתניהו מתנהג כאילו הוא משת"פ של החמאס ומנסה להפיל את הרשות. זה טירוף של עיוורון וראייה עקומה של המציאות".

"זה דיבורים. זה מעמיד סימן שאלה כי אם זה היה קשור לביטחון לא היה צריך לחכות לפיגועים האחרונים", אמר ברק בהתייחסו להחלטת נתניהו להכיר בגושי התיישבות עקב הפיגועים האחרונים, והסביר את דעתו, "הזנב הקיצוני מקשקש בכלב נגד האינטרסים של ישראל. 80% מהמתנחלים הם חלק מישראל בכל מצב. אבל יש 20% שיושבים באזורים מבודדים והם נטל על צה"ל וישראל".

לגבי הטענות כי הריסת בתי המחבלים נתקלים בקשיים משפטיים, אמר המרואיין: "ישבו אלופים יותר מומחים מסמוטריץ' ויוגב. המסקנה היא שהריסת בתים היא אמצעי לא יעיל. זה מעודד את הטרור ולא מחליש אותו. אנחנו רצים אחרי הדם הרותח וכיפוף הידיים של הימין הקיצוני. נתניהו נכשל בביטחון".

בשולי הראיון התייחס ברק גם למחאת יוקר המחייה שהחלה ביום שישי האחרון: "היה עודף הכנסות בגלל יזמים וזה הכניס מיליונים לקופת המדינה. עכשיו אנחנו מול שוקת שבורה ויש גירעון", טוען ברק. "יש עליית מחירים וזו סיבה אמיתית להתקוממות אזרחית. נתניהו אמור לשלם את המחיר גם על ההפקרות הזאת".

בתנועת 'הליכוד' לא נשארו חייבים לדבריו התקיפים של היריב, והשיבו במתקפה משלהם: "מוטב שאהוד ברק שמטיף לטוהר מידות יבהיר לציבור מדוע הוא מסרב לומר על מה ולמה קיבל 2.3 מיליון דולר מקרן וקסנר בנסיבות מפוקפקות? אהוד ברק הזוי, הוא מזמן איבד את זה. האיש שתחתיו נרצחו מאות ישראלים באינתיפאדה, שברח מלבנון, הפקיר את מדחת יוסוף והזהיר מ״צונאמי מדיני״ שלא קרה, לא יטיף לראש הממשלה נתניהו שהוריד את הטרור לרמה הנמוכה ביותר מזה עשרות שנים, הביא לשיא של כל הזמנים את יחסי החוץ והפריח את כלכלת ישראל".

ברק אומר את הדברים על רקע פגישותיו בימים האחרונים, עם בכירי מפלגות האופוזיציה, מתוך מטרה לאחד תחתיו את מפלגות השמאל בכדי לרוץ בבחירות הקרובות לראשות הממשלה מול נתניהו בניסיון להדיחו מתפקידו באמצעות הקלפי, דבר שלעת עתה נתקל בקשיים בעיקר מצידו של יאיר לפיד, שלא מזדהה כשמאל וגם לא מעוניין לתת את ראשות הרשימה לאף אחד אחר מלבדו, כשהטענה העיקרית היא, כי 'יש עתיד' מביאה שיעור מנדטים גבוה בסקרים מה שמעיד כי היא מסוגלת בעצמה להחליף את השלטון.

אהוד ברק בנימין נתניהו הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד