י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שיפוץ הכותל הדרומי • בלעדי

דרעי ל'בחדרי': גם אחרי העבודות תיאסר תפילה מעורבת בכותל

החשש מפגיעה בקדושת שריד בית מקדשנו: הוועדה המחוזית תתכנס מחר (שני) לדיון ראשון בעניין שיפוץ רחבת הכותל הדרומי (הרפורמי) | השר לשירותי דת אריה דרעי מבהיר ל'בחדרי חרדים': "העבודות במקום יארכו פרק זמן ממושך וגם לאחריהן ייאסר על תפילה מעורבת במקום"

דרעי ל'בחדרי': גם אחרי העבודות תיאסר תפילה מעורבת בכותל
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

הוועדה המחוזית תתכנס מחר (שני) לדיון ראשון בעניין שיפוץ רחבת הכותל הדרומי (הרפורמי), כאשר מתווה הכותל עדיין מוקפא לאור דרישת החרדים, והאישור מהווה החלטה תכנונית בלבד.

בסיעות החרדיות מסבירים היום (ראשון) כי, מדובר בהחלטה תכנונית להרחבת השטח ותו לא. לטענתם, עבודות הבניה לא משנות את תקנות המקום וזאת לאחר שלרחבת הכותל הדרומי קיים היתר הרחבה מבחינת חוק תכנון ובניה משנת 2014.

הוועדה תתכנס לאחר שההיתר לא מומש במשך שלוש שנים ולכן הוא פג ונדרש לאשרו מחדש. על פי החוק, ראש העיר מחויב לאשר את ההיתר, אך כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', בשל סירוב הועדה המקומית פנתה החברה לפיתוח הרובע היהודי לוועדה המחוזית כדי לאשרו מחדש.

כאמור, גורמים המעורים בפרטי אישור החוקי של המתחם מחדש, אומרים ל'בחדרי חרדים' כי, "אין באישור היתר הבניה משום היתר לשינוי תקנות המקומות הקדושים החלים על כל הכותל המערבי, מצפונו ועד דרומו. רוצה לומר, אין בהרחבת השטח משום מתן היתר לרפורמים או אחרים לשנות את מנהג המקום הקיים מאז ומעולם ועד היום".

כזכור, מתווה הכותל שניסה ליצור תקנות חדשות לאותה רחבה שיאפשר הכרה ותפילות מעורבות של הרפרומים בכותל הדרומי הוקפא ע"י הממשלה לאור דרישת הסיעות החרדיות. ובכדי לשנות את מעמד המקום יאלץ לקבל מחדש את אישור הממשלה. "כך, שגם לאחר שיפוץ הכותל הדרומי, מעמדו וקדושתו תהיה בדיוק כמו הכותל הצפוני".

השר אריה דרעי, המשמש בסמכותו כשר לשירותי דת אומר ל'בחדרי חרדים': "כפי שהכרזתי לא פעם – קדושת הכותל המערבי חלה לכל אורכו, מתחילתו ועד סופו, ללא יוצא מן הכלל ואין לי שום כוונה לשנות זאת".

לדברי דרעי, "אישור הועדה המחוזית מחר היא החלטה תכנונית אשר איננו יכולים להתערב בה, אך אינה משנה את תקנות ואופי המקום. העבודות במקום יארכו פרק זמן ממושך וגם לאחריהן ייאסר על תפילה מעורבת במקום".

הכותל המערבי הכותל הרפורמי נשות הכותל אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד