י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

טודובום- מודל עסקי מרתק

לאחר שקיבלנו שאלות רבות ונשנות החלטנו לצאת לתחקיר מעמיק, להיכנס לקרביה של פלטפורמת "טודובום" ל-שיווק שותפים ולתת לכם, ציבור הקוראים לעשות לבד את ההחלטה

טודובום- מודל עסקי מרתק
קבוצת השיווק של טודובום צילום: קבוצת טודובום

בתור אדם הפעיל ברשתות החברתיות, לא יכולתי שלא להיתקל בפוסטים בסגנון "מי מחפש רעיון לחגוג יום הולדת לילדים? שיגיב אני!" זה נהיה ממש כמו מגיפה.

בירור קצר העלה כי מאות אנשים מפרסמים את הנוסחים הללו בקבוצות שונות בפייסבוק , בירור קצר הביא אותי לדף עסקי של חברת " טודובום שיווק שותפים "  –ToDoBoom ישראל.
לאחר שיחה קצרה עם מנהל הדף החלטתי לתאם פגישה ולהבין מה קורה מאחורי הקלעים.

מעט רקע כללי – מה זה שיווק שותפים.

חברת אמאזון היא חברה בין לאומית אשר פיתחה פלטפורמה המאפשרת לכל משתמש להפיץ קישורים למוצר ייחודי ולהרוויח מכל מכירת מוצר, לפלטפורמה הזו קוראים בשפה המקצועית -  שיווק שותפים כאשר אמאזון היא החברה הוותיקה והראשונה בעולם אשר פיתחה פלטפורמה עצמאית לשיווק שותפים.

השותפים הלוקחים חלק בתוכנית של אמאזון הם גם אחת הסיבות העיקריות מדוע אמאזון הפכה לאחת החברות הגדולות בעולם (900 אלף שותפים לערך).

מאז, עבר התחום שינויים רבים וכיום כל חברה המכבדת את עצמה מפתחת מערך שיווק שותפים עצמאי, כחלק מתהליך הגדילה שלה.

מן הצד השני, הפך תחום שיווק השותפים לאחת הדרכים הפופולריות ולבטח אחת מהקלות ביותר, לייצור הכנסה משיווק מוצרים ברחבי האינטרנט.

מדובר ב"אסטרטגיה" בה שותפים מרוויחים את העמלה שלהם על הפצת קישור דיגיטלי למוצר או שירות של בעל עסק, לחיצה על הקישור , רכישה של מוצר ואפילו השארת פרטים כלקוח מתעניין  (בשפה המקצועית – ליד) יביאו את השותף לייצור הכנסה.

כל משווק / שותף יודע שבכדי להרוויח כסף משיווק שותפים, צריך קצת יותר מאשר רק להפיץ קישור ברחבי האינטרנט.

אז יצאנו לבדוק עם מנהל השיווק של פלטפורמת שיווק השותפים " טודובום ", כיצד שיווק שותפים עובד, האם ניתן להצליח בתחום ומה היא הדרך האפשרית להגשים את החלום -  להרוויח כסף מהספה בבית.

אז מה זה "טודובום" ?

" טודובום היא פלטפורמה דיגיטלית המאפשרת לכל בעל עסק להעלות קמפיין פרסומי ומן הצד השני מאפשרת לאלפי אנשים לשווק את אותו קמפיין ולהרוויח כסף מכל ליד (לקוח מתעניין ) או עסקה שנוצרו בעקבות השיווק שלהם " .

 איך בנוי המודל העסקי שלכם ?

הרעיון שעומד מאחורי  ToDoBoom , כרשת שיווק שותפים, הוא לקדם נותני שירות או מוצרים של בעלי עסק אחרים בכל דרך שניתן, זאת על ידי הפצת הפרסומים ברחבי הרשת ומן הצד השני, להרוויח עמלת מכירה ממוצר או מיצור לידים (לקוחות מתעניינים).

במודל של טודובום קיימים חמישה גורמים מרכזיים אשר מאפשרים לפטלטפורמה להתקיים.

הגורם הראשון הם המפרסמים, אלו הם בעלי המוצר או השירות המספקים את הגורם השני שהוא המוצר עצמו, פריט מוחשי או דיגיטלי או אפילו שירות מסויים.

הגורם השלישי הינו המשווק השותף -  הוא האחראי להפצת הפרסום במדיות השונות וזה שמסייע למכור את המוצר ללקוחות, שהם למעשה הגורם הרביעי.

הגורם החמישי במודל, הינה הפלטפורמה עצמה לשיווק השותפים – טודובום , היא האחראית שכל המודל יעבוד ותפקידה לדאוג לשיתופי פעולה עם מפרסמים, בעלי מוצרים אטרקטיביים או שירות בעל צורך.

קצת מבלבל, האם תוכל לתת דוגמא ?

נניח שמצאתם באינטרנט מתכון נהדר לסלט קפרזה איטלקי מעורר תיאבון, כזה שהעגבניות בו קצוצות דק-דק ומעליהן שכבות דקיקות של גבינת מוצרלה אמיתית. בעודכם קוראים את המתכון, העין שלכם נמשכת אל עבר באנר (מודעה פרסומית) שמציע לכם לרכוש סכין שף איכותית של חברה ידועה. אתם יודעים, פשוט כדי שיהיה לכם קל יותר להכין את הסלט. אתם לוחצים על הבאנר וממלאים פרטים או רוכשים את סכין השף – ובן רגע גרמתם לארבעה גורמים שונים להרוויח:

  • אתם, שרכשתם סכין שף חדשה ובקרוב תיהנו מסלט קפרזה נפלא.
  • המפרסם, כלומר חברת סכיני השף, שביצעה מכירה מקוונת וכמובן שלשלה לכיסה את התשלום בעבור סכין השף שרכשתם.
  • השותף, כלומר בעל בלוג הבישול, שהרוויח עמלה מסוימת שסיכם מראש עם חברת סכיני השף בעבור העובדה שביצעתם רכישה.
  • ורשת השותפים, היא המתווכת בין השותף לבין המפרסם.

 

אוקיי, אז מה הסיבה שמפרסם יפנה לשיווק שותפים ולא יפרסם עצמאית וירוויח 100% ?

בשיווק שותפים טודובום אנו דואגים ל"שידוך" בין היצרן לבין המשווק השותף ויש כאן יחסי גומלין של win win . מצד הספק, אנו חוסכים לו את עלויות הפרסום הכבדות, אנשי מקצוע מנהלים לו את הקמפיין ודואגים לנוסחים הפרסומיים ולמיקוד הקמפיין בצורה המקצועית והטובה ביותר.

אם מדובר במוצר לרכישה "און ליין", אנו למעשה מנהלים את כל תהליך המכירה החל מיצירת הלקוח המתעניין ועד למעמד הרכישה, כאשר בעל העסק קובע מראש מה גובה האחוזים אשר ישולמו מכל מכירה, פעולה אשר מאפשרת לו לנהל תוכנית עסקית מוצלחת ומניבה.

מן הצד השני, השותף אשר מחזיק ב"צינורות פרסום" מקבל את האפשרות לשווק מוצרים או שירותים של חברות גדולות ומובילות במשק ולמעשה צריך רק לייצר את המכירה או לחילופין את הלקוח המתעניין ולהרוויח את העמלה שלו".

"אם משווק שותפים ינסה למצוא את היצרן והמוצר בעצמו, הוא לא בהכרח יצליח כי הקושי הגדול ביותר העומד בפני משווק שותף הינו מציאת המוצר המתאים לשיווק  ואם אין לך את המוצר הנכון, אתה יכול לבזבז ימים ארוכים לשווא.

נשמע מעניין, אז אם יש המון חברות שיווק שותפים, מה מיוחד ב- טודובום ?

שיטת השיווק של טודובום לא קיימת בחברות שיווק שותפים אחרות. אפשר להגיד שמדובר "בסטארט אפ" בתחום.

"בעולם יש חברות ענק כגון איביי, וויקס, הובר ועוד רבות אשר בחרו להשתמש בכח המשתמשים כדי להפיץ את המוצר שלהם", מציין מנהל השיווק.

"החברות הללו הבינו כי שיטת הפרסום ה"קונסרבטיבית" – פרסום בטלוויזיה / רדיו / שלטי חוצות , לא יכולה לעבוד בקנה מידה עולמי ולכן הם מאפשרים לכל משתמש שנרשם למערכת, לקחת חלק במערך השיווק של החברה ולהרוויח מכל עסקה שנוצרה בעקבות הפצת מוצרי החברה".

"המשתמש אשר לוקח חלק בתוכנית שיווק השותפים, מקבל קישור ייעודי ותפקידו להפיץ את הקישור בכל צינור הפצה אפשרי (רשתות חברתיות, רשימות דיוור וכו')" מסביר לנו מנהל השיווק. "במידה ומישהו נחשף למוצר, לחץ על הקישור וביצע רכישה, החברה מתגמלת את המשווק אשר הפיץ את הקישור בסכום משתנה".

"אנחנו בטודובום, לקחנו את התובנה הזו צעד אחד רחוק יותר והפכנו את שיטת השיווק כשמה כן היא – לשיטת שיווק שותפים אשר עובדת עבור המשווק.

המשווק /שותף אשר מצטרף ל"טודובום" מספק לפלטפורמה שני חשבונות פייסבוק פעילים ולמעשה מאפשר לטודובום להפיץ את הקישורים בשמו, כך שברגע ביצוע רכישה או כאשר נוצר לקוח מתעניין (ליד), המשווק יקבל את העמלה המגיעה לו – ללא פעילות אקטיבית מצידו "

אז המשווק מוותר על חשבונות הפייסבוק שלו?

"כמובן שלא. אנחנו מחברים את חשבון הפייסבוק של המשווק למערכת אוטומטית שתפרסם ברחבי הרשת עבורו. המשמעות היא שהמשווק לא צריך לפרסם לבד ולהיאבק בפלטפורמות שונות לפרסום או לאתר שעות ארוכות את הלקוחות ברשת, המערכת האוטומטית שלנו תפיץ עבורו פרסומים וקישורים למוצר והוא יקבל את העמלה כל עוד שהפרסום נעשה מחשבון הפייסבוק האישי שלו."

רעיון חדשני שטרם שמענו, אבל אם המשווק איננו מעוניין לתת גישה לחשבון הפייסבוק שלו ?

"הבעיה הגדולה ביותר עבור המשווקים היא זמן והתמדה ואנחנו פותרים עבורם בעיה זו." מסביר מנהל השיווק.

"כאשר משווק מעוניין להפיץ מוצר או לייצר לידים, הוא צריך למצוא את הלקוח הייעודי למוצר ולא כל לקוח מתאים. החיפוש אחר הלקוח המתאים קשה, המשווק צריך לעיתים קרובות להשקיע שעות רבות ואף ימים בחיפושים באינטרנט, בגוגל וברשתות החברתיות, לפרסם מודעה או להפיץ קישור והתהליך הזה יכול להצטמצם באופן משמעותי".

"אם משווק שותפים יחליט לפרסם עצמאית, האופציה הזו תמיד פתוחה עבורו במערכת. כחברת שיווק שותפים פיתחנו מערכת חדשנית המציעה למשווק פרסום עם מלל מוכן והוא רק צריך לבחור את המוצר שהוא מעוניין לשווק, הקישור שיקבל יהיה ייחודי לחשבון שלו."

אז אני מבין שהאופציה לפרסם דרך מערכת אוטומטית היא יותר אטרקטיבית ?

אנחנו עובדים הפוך מאיך שנהוג לעבוד - אנחנו קוראים לזה שיווק שותפים חדש.

"מרבית המשווקים אינם מתמידים. הם מנסים במשך שבועות, אך לבסוף מתייאשים כי הם אינם מצליחים. בטודובום אנחנו מאפשרים לכל משווק שותף להצליח ולהרוויח עמלות מבלי לעבוד כלל. כל משווק יכול לבחור את הדרך המועדפת עליו, כנראה שמשווק שיש לו את הידע כיצד לפרסם ויש לו את הזמן הדרוש – יבחר באופציה המועדפת עבורו ולפרסם בצורה עצמאית בנוסף למערכות האוטומטיות שלנו אשר מפרסמות עבורו".

"בדרך כלל, לאנשים אין זמן וגם אם הם מצליחים הם לא מתמידים. עבור אלו שכן רוצים להרוויח משיווק שותפים אך אינם רוצים לעשות זאת בעצמם – האופציה לפרסם דרך המערכת האוטומטית של טודובום יותר מתאימה."

איפה נכנס נושא מערך ההדרכות שטודובום מציעה בכל זה? אני שואל.

"בימים אלו אנחנו מעבירים הדרכות מסודרות למשווקים שותפים בטודובום שמעוניינים לקבל מידע עמוק יותר ולהרוויח יותר בתחום שיווק השותפים".

בהמשך לשתי האופציות שהצגנו, בין אם משווק שותף בוחר לפרסם עצמאית או בין אם הוא בוחר להשתמש במערכת האוטומטית של טודובום שתפרסם עבורו, אנו מספקים למשווקים של טודובום הדרכות שיסבירו כיצד לשווק נכון, איפה לשווק באינטרנט וכל מידע שצריך כדי להצליח בתחום שיווק השותפים".

"החברה עובדת בשקיפות מלאה, לכל שותף יש את האפשרות לערוך שתי פגישות לפני קבלת ההחלטה בהן מציגים את המיזם של טודובום לעומק. החברה מספקת תשתיות בדמות הדרכות וקורסים ונותנת לשותף את כל הכלים ההכרחיים להצלחתו.
בנוסף לכך, לכל משווק יש מעקב אחרי כמות ההפצות וכמות המכירות שהוא ביצע וכשאין מה להסתיר והכל פתוח גם אין חששות למשקיעים", מסביר מנהל השיווק.

ניתן לקבל את כל המידע הרלוונטי באתר החברה 

לסיכום, אכן נשמע מעניין, נראה שפלטפורמת טודובום מביאה משב רוח חדשני לעולם שיווק השותפים. הבטחתי להמשיך ולעקוב.

מודל עסקים שיווק יום הולדת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 146 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד