ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

בהוראת דרעי: הוסרה האנדרטה לזכר המחבל

השר דרעי הודיע הבוקר, כי הלילה הוסרה האנדרטה שהוצבה לזכרו של מחבל מתועב בהוראתו והבהיר: "בישראל לא תהיה אנדרטה לזכר מחבל"

בהוראת דרעי: הוסרה האנדרטה לזכר המחבל
האנדרטה לזכר המחבל ע'סאן כנפאני צילום: יח"צ

שר הפנים אריה דרעי הורה להסיר את האנדרטה בבית הקברות המוסלמי בעכו לזכרו של המחבל עסאן כנפאני, חבר ארגון החזית העממית לשחרור פלסטין. 

‏השר בישר על הסרתה, הבוקר (שני) בציוץ בטוויטר, "האנדרטה שהוקמה בבית הקברות המוסלמי בעכו לזכרו של איש ארגון הטרור, ע׳סאן כנפאני, הוסרה הבוקר בהוראתי".

דרעי הבהיר: "כנפאני היה חבר החזית העממית לשחרור פלסטין. ארגונו ביצע טבח בשנות ה-70 בשדה התעופה. בישראל לא תהיה אנדרטה לזכר מחבל".

שרת התרבות והספורט מירי רגב ששיגרה בשבוע שעבר מכתבים לשר הפנים ומ"מ שר הדתות אריה דרעי וליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט ובהם הביעה את מורת רוחה על הצבתה של אנדרטה בעכו לזכרו של אחד מחברי ארגון הטרור החזית העממית לשחרור פלסטין, בירכה הבוקר על הסרתה.

"אני שמחה שההיגיון והשכל הישר גברו גם במקרה הזה. לא היה מקום מלכתחילה להציב אנדרטה שמאדירה את פועלו של מי שהיה חבר בכיר בארגון טרור שהוביל פיגועים נגד אזרחי מדינת ישראל. הסרת האנדרטה היתה צעד נדרש. אסור שטרוריסטים יהפכו לגיבורי תרבות ולמודל לחיקוי והערצה", אמרה השרה רגב.

"אני מודה לשר הפנים ומ"מ שר הדתות אריה דרעי שנעתר לבקשתי להסרת האנדרטה והנחה מתוקף תפקידו על הסרתה. עלינו לפעול בכל העוצמה וללא פשרות על מנת למנוע פעילות או צעדים שנועדים להאדיר ולפאר טרוריסטים. זה קרה היום עם האנדרטה בעכו וזה חייבים לקרות עם העברת חוק הנאמנות בתרבות. צריכים לשים סוף להאדרת מחבלים במסווה של חופש ביטוי וחופש יצירה".

 

 

אריה דרעי אנדרטה מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד