י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הגר"ש במקום הגראי"ל?

נגנז החלום לקרוא לעיר החרדית על שם ראש הישיבה

אכזבה במליאת מועצת העיר: לאחר שהצהיר על כוונתו להחליף את שמה של העיר החרדית לטובת ספרו של מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, ראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן הודיע לחברי העירייה כי החלום נגנז • וגם: האם שמו של מרן הגר"ש אוירבך זצ"ל יונצח במקום 'איילת השחר'?

נגנז החלום לקרוא לעיר החרדית על שם ראש הישיבה
הגראי"ל שטיינמן צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

לאחר שהודיע כי בכוונתו לשנות את שם העיר 'מודיעין עילית' ל'איילת השחר', על שם ספרו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, ראש העיר יעקב גוטרמן הודיע כי החלום נגנז, זאת לאחר שוועדת השמות הממשלתית דחתה את ההצעה.

במהלך ישיבת מועצת העיר האחרונה, העלה ראש העיר יעקב גוטרמן דברים לזכרו של הרב שטיינמן ואמר כי, "הרב שטיינמן נשא בעול של העיר הזאת. אנחנו נמצאים פה זה בזכותו כיוון שהוא נשא על לוח לבו ברוח ובגשם את כל המערכת הזאת".

אלא שבמהלך ההתכנסות, גוטרמן הודיע כי לאחר שביקש לשנות את שם המקום על שמו של הרב שטיינמן, וועדת השמות הממשלתית הודיעה כי היא דוחה את הבקשה. לדבריו, "בערב יום הבחירות כמו במעשה שטן, קיבלתי מועדת השמות הממשלתית מכתב שהיא דחתה את השם, בגלל שישנו קיבוץ שנקרא איילת השחר".

בעקבות הדברים, העלה חבר סיעת 'בני תורה' המקומית, אפשרות לשנות את שם העיר על שמו של מרן הגר"ש אוירבאך זצ"ל. ראש העיר לא שלל את הרעיון ואמר כי צריך להעלות את ההצעה בפני וועדת השמות הממשלתית.

גוטרמן סיים את הדיון, כשביקש מחברי המועצה להעלות בפניו רעיונות, כיצד להנציח את שמו של ראש הישיבה הרב שטיינמן זצ"ל.

ראש העיר הרחיב בדברים אודות מעורבותו של מרן ראש הישיבה זצ"ל בהקמת ופיתוח עיר התורה, "שאלנו אותו בכל דבר קטן כגדול, זו עיר שבאמת הוא הקים אותה ונשא בלבו".

מודיעין עילית הגראי"ל שטיינמן הגר''ש אוירבך יעקב גוטרמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד