ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מפגש ראשון בין גופי הענק

האיחוד ההיסטורי בגור: נחשף מיהו החסיד שישלוט על המיליונים

האיחוד שהפתיע את חסידות גור, בין המוסד הגדול במגזר החרדי לבין המרכז העולמי של הקהילה, קורם עור וגידים ומביא ביממה האחרונה למפגש ראשון בין הצדדים עם סגן השר יעקב ליצמן • 'בחדרי חרדים' עם כל ההתפתחויות באיחוד המדובר, וגם: מי יהפוך לממונה על המיליונים?

האיחוד ההיסטורי בגור: נחשף מיהו החסיד שישלוט על המיליונים
בורנשטיין ויוסקוביץ צילום: באדיבות המצלם

האיחוד הגוראי בין 'איחוד מוסדות גור' - ארגון העל של המוסדות, לבין 'המרכז העולמי של חסידות גור' - בית המדרש הגדול קורם עור וגידים. בעקבות ההחלטה על האיחוד, מיהר סגן השר יעקב ליצמן - שמכהן כחבר הנהלה בבית המדרש הגדול - לקבוע עובדות בשטח, ולגבש הנהלה משותפת, שתאחד את הארגונים הלכה למעשה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הפגישה נערכה בבית 'וועד הפועל של אגודת ישראל' ברחוב שומר הכותל בירושלים, במהלכה הוחלט בין היתר, כי מנכ"ל בית המדרש של גור יונתן בורנשטיין, ומנהל 'איחוד מוסדות גור' לייבל יוסקוביץ, ייצאו יחד למסע גיוס כספים בחו"ל, במסגרת ההנהלה המשותפת שתקום. 

כזכור, במוצאי שבת דווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' על הפגישה המשותפת שנערכה במקום ניטרלי בדווקא, לא במשרדי האיחוד ולא במשרדי בית המדרש. מי שאירח את הפגישה, הוא כאמור סגן השר ליצמן, שהינו חבר הנהלה במרכז העולמי וכעת כוחו יגבר גם ב'איחוד מוסדות גור' והמיזוג שנוצר. 

יונתן בורנשטיין יחד עם הרבי מגור

אחד השמות שעלו בשאלה מי ישמש כאיש הכספים שיבקר את הפעילות הכלכלית בארגון המאוחד, הוא ר' יהודה שפירא, ששימש בקודש אצל אדמו"רי גור זצ"ל, הלב שמחה והפני מנחם ומי שמופקד כיום בחסידות על ניהול החתונות של נכדי האדמו"ר ובייחוד על ענייני הכספים, כך שהוא זוכה לאמון רב מצד האדמו"ר, שרואה בו איש ישר והגון ובגין כך הוא זוכה לקרבה מיוחדת אצל הרבי מגור.

ככל הנראה, השבת של נציבי היום של המרכז העולמי, שתוכננה לשבת פרשת וארא - ראש חודש שבט בירושלים לטובת תומכי בית המדרש, שבגינה התעורר עניין האיחוד בין הארגונים, תתקיים יחד עם תומכי האיחוד ותהיה לאירוע המכונן המשותף.

כזכור, לפני כשנה, מנכ"ל האיחוד הרב נחמן וידיסלבסקי, פרש מניהול 'איחוד מוסדות גור' לאחר כשלושים שנה, פרישה שגרמה לטלטלה גדולה, ובמקומו מונה הרב לייבל יוסקוביץ, שכבר נכנס לנעליו והמשיך לייצב את המוסד הגדול ביותר בציבור החרדי. 

לייבל יוסקוביץ משמאל עם חתן הרבי הרב אברהם העניך זילברשטיין

איחוד מוסדות גור בית המדרש הגדול חסידות גור איחוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד