י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"דאגה רצינית"

יוניפי"ל מאשרים: 2 מנהרות חצו את ישראל

לראשונה מאז מבצע "מגן צפוני": יוניפי"ל מאשרים כי שתי מנהרות חצו את שטח ישראל וכי הם מהוות הפרה של החלטת מועצת הביטחון של האו"ם • "עוקבים באופן פעיל אחר ההתפתחויות הקשורות לגילוי מנהרות"

יוניפי"ל מאשרים: 2 מנהרות חצו את ישראל

לראשונה מאז פתיחת מבצע "מגן צפוני" לאיתור והשמדת מנהרות חיזבאללה משטח לבנון לישראל, יוניפי"ל מאשר רשמית כי שתי מנהרות חצו את 'הקו הכחול' אל תוך שטח ישראל, ומהוות הפרה של החלטת מועצת הביטחון 1701 של האו"ם.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ביום רביעי הקרוב יתקיים דיון במועצת הביטחון של האו"ם בעניין המנהרות.

בהודעה שפורסמה באתר יוניפי"ל, ארגון צבאי לשמירת שלום מטעם האו"ם שמוצב בדרום לבנון, נכתב: "אנחנו עוקבים באופן פעיל אחר ההתפתחויות הקשורות לגילוי מנהרות לאורך הקו הכחול על ידי צה"ל".

בהודעה נכתב כי על פי הנתונים שנמסרו לידם על ידי צה"ל, התגלו ארבע מנהרות לאורך הקו הכחול.

כמו כן, צוותים טכניים של יוניפי"ל ביצעו מספר בדיקות באתר מדרום לקו הכחול כדי לברר את העובדות. "על בסיס ההערכה העצמאית של יוניפי"ל", נכתב בהודעה: "אנחנו מאשרים עד כה את קיומן של ארבע מנהרות הקרובות לקו הכחול בצפון הארץ".

לאחר חקירות ובדיקות נוספות שנערכו באופן עצמאי בהתאם למנדט של יוניפי"ל, הם מסכמים: "אנחנו יכולים בשלב זה לאשר כי שתי מנהרות חוצות את הקו הכחול, ואלו מהווים הפרות של החלטת מועצת הביטחון של האו"ם 1701".

בהודעה נכתב עוד כי "זה עניין של דאגה רצינית, והחקירות והבדיקות הטכניות של יוניפי"ל נמשכות, יוניפי"ל דרשה מהרשויות הלבנוניות לוודא שהם יכולים לבצע את המשך הטיפול במנהרות בהתאם לאחריות ממשלת לבנון על פי החלטה 1701".

מנהרות חפירת מנהרות או"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד