ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בניגוד לבקשת המשטרה

חלם: הנהג שהסיע את המחבל - ישוחרר

אבסורד: בניגוד לבקשת המשטרה - בית המשפט המחוזי החליט לשחרר את הנהג שהסיע את המחבל שביצע את פיגוע הדקירה: הבסיס הנורמטיבי לעבירה האמורה רעוע • כל הפרטים

חלם: הנהג שהסיע את המחבל - ישוחרר
כוחות מג"ב בזירת פיגוע הדקירה צילום: דוברות המשטרה

השופט עודד שחם מבית המשפט המחוזי בירושלים, החליט לשחרר את הנהג שהסיע את המחבל שביצע את הפיגוע בעיר בעתיקה בירושלים בשבוע שעבר.

פווזי אבו סנינה, בן 58 תושב העיר העתיקה, משמש כנהג אוטובוס והוא נעצר זמן קצר יחסית לאחר הפיגוע על ידי משטרת ירושלים בחשד לגרימת מוות ברשלנות והסעת שוהה בלתי חוקי.

השופט אלעד פרסקי לא קיבל את בקשת המשטרה להאריך את המעצר בשמונה ימים, אך האריך את מעצרו בחמישה ימים עד היום.

מאחר והוא עמד להשתחרר, המשטרה הגישה ערר לבית משפט המחוזי בבירה וביקשו לאפשר להם לחקור את כל עניין הבאת המחבל ממחסום קלנדיה עד לעיר העתיקה.

"לא נטען בדיון קמא שיש חשד סביר שאנו יודעים שהוא ידע על הפיגוע", אמר הטוען המשטרתי, וציין: "הפעולות הללו חשובות על מנת להבין את כל התמונה המלאה. אתמול נכנס לכאן מחבל על ידי האיש הזה שהוביל. אנו רוצים לבדוק את כל הפרטים ולדעת בדיוק מה היה. לכן כל פעולות החקירה הללו שאני מציג יבהירו לנו מה היה".

הטוען המשטרתי אף הוסיף כי לפני שנתיים הורשע הנהג בהסעת שוהה בלתי חוקי והוא הורשע. לעומת זאת טען פרקליטו של הנהג כי "אין סיוע לניסיון לגרימת מוות ברשלנות", ולכן ביקש לשחררו.

השופט עודד שחם מבית משפט המחוזי בירושלים אמר כי "יש ממש בטענת ב"כ העורר כי הבסיס הנורמטיבי לעבירה האמורה רעוע, אם קיים מעיקרו". לדברי השופט: "בנסיבות אלה, העבירה האמורה אינה יכולה לבסס את המשך מעצרו של העורר".

עוד אמר השופט: "אין מחלוקת כי בחומר הראיות לא נמצא חשד סביר לקיומה של מודעות כאמור". בהתאם למסקנה זו, החליט השופט שהנהג שהוביל את המחבל ישוחרר בתחנת המשטרה, כאמור.

פיגוע דקירה עיר העתיקה מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד