י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בדרך לפינגווינים

החרדים שהפליגו לקרח, יצומו 24 שעות

קבוצת חרדים יצאה להרפתקאה, הפלגה באונייה לעבר אנטרטיקה הקפואה, מעוז הפינגווינים, בדרך התעוררו לא מעט שאלות הלכתיות, למשל באשר לשעות שהם מחוייבים לצום בעשרה בטבת | ההכרעה היתה, יום שלם - 24 שעות | צפו בהצצה למסע

החרדים שהפליגו לקרח, יצומו 24 שעות
הדלקת נרות חנוכה באונייה בדרך לאנטרטיקה צילום: באדיבות המצלם

חרדים שהפליגו לאנטרטיקה הידועה כיבשת הקרה ביותר על פני כדור הארץ, יצומו 24 שעות.

מדובר בטיול שאורגן ע"י אתר בשם dansdeals בבעלות דניאל אלף, חסיד חב"ד מקליבלנד, המתמחה במבצעים בתחום התעופה והטיולים. אחרי התעניינות רבה, 51 אנשים דתיים נרשמו והצטרפו לנסיעה תוך הפלגה באוניה.

גם קידוש לבנה על הסיפון

המשתתפים כולל יהודים מכל העדות והחוגים, מארה"ב ומהארץ, שתמיד שאפו להגיע למקום שכמעט ולא גרים בו בני אנוש, נתקלו בבעיות הלכתיות סבוכות, כאשר בין המשתתפים נמנה גם הרב אהרון קוטלר, מנכ"ל ישיבת לייקווד.

הרבה נושאים הלכתיים עלו במסגרת תכנון הנסיעה, כגון אוכל כשר, שלא ניתן להכניס לאי שממנו מפליגה הספינה, לצורך כך, האוכל הכשר הועמס בתחנה הקודמת בקנדה.

שיעור בדף היומי באוניה. (באדיבות המצלם)

כן עלה הצורך להפליג שלושה ימים לפני שבת, ולדאוג שרוב נוסעי הספינה יהיו לא יהודים, מכיוון שהנסיעה היא גם בשבת ויש גם נוסעים חילוניים על הספינה. גם יש תקופות שהשמש לא שוקעת בכלל ויש מחלוקת מתי לשמור שבת, בשל כך ייאלצו הנוסעים לצום את צום העשרה בטבת במשך 24 שעות, בניגוד לעמך בית ישראל שיצום רק 12 שעות, וזאת בשל העובדה כי השמש לא שוקעת עד 24 שעות מהזריחה.

ההגעה למקום לאדם דתי ובטח לקבוצה גדולה של עשרות אנשים, היא אתגר לא פשוט ואפשר לומר שזו  כמעט הפעם הראשונה שיש מניין יהודי ביבשת הזו, שכן מי שהגיע כחרדי הראשון ליבשת אנטרטיקה, היה הצלם מאיר אלפסי, שהגיע לשם הדפסת ספר 'התניא' כפי בקשת הרבי מלובביץ' זצ"ל, שידפיסו את התניא בכל מקום בעולם, פשוטו כמשמעו.

הפלגה קרוז עשרה בטבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד