י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
משדה התעופה ועד השחיטה

תיעוד ענק: מסע המלכות של הרבי בלונדון

הרבי מסאטמר סוגר היום ביקור של שבוע בלונדון, במהלכו ערך ביקור מקיף במוסדות שבנשיאותו, לרגל הכתרת אב"ד חדש לקהילה וחנוכת היכל תורה חדש שיהיה פתוח 24 שעות • 'בחדרי חרדים' עם תיעוד מסכם של הביקור 

תיעוד ענק: מסע המלכות של הרבי בלונדון
הרבי מסאטמר בביקור בלונדון צילום: בחצרות סאטמר

עיר הבירה לונדון, לבשה חג בשבוע האחרון, עם הופעתו של האדמו"ר מסאטמר, שהגיע לשהות למשך שבוע ימים לרגל מסיבת חנוכת הבית, לרגל פתיחת 'היכל התורה' החדש בבנין בית המדרש הגדול בעיר, שנבנה ע"י ראש הקהל של הקהילה, הרבני הנגיד ר' אשר לעוו לע"נ אביו הרה"ח ר' ישעי וואלף לעוו ז"ל, שיהיה פתוח 24 שעות ביממה רק ללימוד התורה.

'בחדרי חרדים' מסכם את המסע מתחילתו ועד סופו; האדמו"ר מסאטמר הגיע לעיר בערבו של יום שלישי, כאשר ראשי ונכבדי הקהילה קיבלו את פניו בשדה התעופה היתרו.

למחרת (רביעי), הגיע האדמו"ר לתפילת שחרית בבית המדרש הגדול של חסידי סאטמר, אחרי תפילת שחרית עברו הקהל לפני האדמו"ר לאמירת שלום.

באותו היום יצא האדמו"ר וביקר בבתי האדמורי"ם והרבנים בעיר ובשעות הערב נחגגה שמחת הכנסת ספר תורה להיכל הישיבה קטנה בעיר, כולל מסיבת לחיים לכבודה של תורה.

ביום חמישי הגיע הרבי לבקר בתלמוד תורה, התפלל עם תלמידי הת"ת וביקר בכיתות הלימוד, משם המשיך הרבי לביקור במשחטה של קהילת 'כדתיא', בערבו של אותו יום, התקיימה מסיבה מיוחדת לנגידים תושבי העיר בשילוב עם סעודת הילולא, לרגל הילולת הרה"ק ה'דברי יחזקאל' משינווא זי"ע.

בבוקרו של יום שישי, הגיע האדמו"ר להיכל התורה החדש 'היכל ישעי' זאב', אחרי קביעת המזוזה ומסיבת לחיים, ישבו במשך כל היום מאות ולמדו בהיכל המפואר כיאה ללומדי תורה.

תפילות השבת התקיימו בבית המדרש הגדול של חסידות סאטמר בעיר והשולחנות נערכו בהשתתפות אלפים באולם 'יסודי התורה'.

במוצ"ש התקיימה שמחת הכנסת ספר תורה להיכל בית המדרש 'דברי יואל' בעיר ואח"כ "כינוס כללי" לכל חסידי סאטמר תושבי לונדון ושאר ארצות אירופה, בו נשא האדמו"ר, שיחה מיוחדת לחסידים.

ביום ראשון התפלל הרבי תפילת שחרית בבית המדרש 'ויואל משה' בעיר, אחה"צ הגיע לשיעור מיוחד ללומדי התורה בעיר
ובערב התקיימה סעודה של מצווה לרגל פתיחת שערי היכל התורה החדש.

אתמול (שני) התפלל האדמו"ר עם תלמידי הישיבה הקטנה ובמשך היום ביקר בבתי האדמורי"ם והרבנים, כמו כן במהלך היום נכנסו החסידים תושבי העיר אל הקודש פנימה לעצה ולברכה.

היום (שלישי) צום עשרה בטבת, ישוב האדמו"ר למעונו בקרית יואל מונרו, ארה"ב.

סאטמר לונדון ביקור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד