י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פרסום ראשון

ב'אגודה' משיבים אש: אין כל תוקף להחלטות של 'דגל התורה'

הקרב בין 'דגל' ל'אגודה' מתלהט: ב'אגודה' משיבים אש לטענות של המפלגה הליטאית ומודיעים, "נשתתף בישיבה רק אחרי התפטרות אבוטבול" | ב'אגודה' מבהירים: "אין תוקף לכל ההחלטות שיתקבלו כמו גם לכל ההחלטות שהתקבלו על ידיכם בישיבת הסיעה הקודמת" | המכתב המלא

ב'אגודה' משיבים אש: אין כל תוקף להחלטות של 'דגל התורה'
יעקב לדרמן

סוער בבית שמש: לאחר שב'דגל התורה' המקומית מונעים מנציגי 'אגודת ישראל' להתמנות לתפקיד הסגן ולתפקידים נוספים, בשל העובדה כי משה אבוטבול טרם התפטר, ולקראת ישיבת המועצה המתוכננת, בה יחולקו תפקידי הוועדות - הקרב בין 'דגל' ל'אגודה' מתלהט.

במכתב תגובה ששיגרו באגודת ישראל לחברי דגל התורה ומשה אבוטבול טוענים הראשונים כי, "הזימון מהווה המשך ישיר להתנהלותכם חסרת תום הלב הבאה לידי ביטוי בהפרה בוטה של ההסכמים בין הצדדים בדגש על ההתחייבות הבלתי מעורערת של הצדדים לשוויון מוחלט בין הגורמים החברים בסיעת יהדות התורה ותוך הונאת הבוחרים".

במפלגה החסידית מאשימים את 'דגל' בהפרת ההסכם, "לא רק שהפרתם את ההסכם בין הצדדים, הנכם מנסים להפיק תועלת מההפרה הבוטה של ההסכם (שכתוצאה ממנה נוצר לכם רוב לכאורה בסיעת יהדות התורה שלא כדין). בכדי לבצע מחטפים ולהעביר החלטות שאינן תואמת את האינטרס של הסיעה המשותפת ואינן עולות בקנה אחד עם רצון הבוחרים והאינטרס הציבורי".

ב'אגודה' מודיעים כי, "כל עוד הנכם מפרים באופן כה בוטה את ההסכמים בין הצדדים ומתנהגים באופן שאינו הוגן, אנו סבורים כי אתם נעדרי סמכות לכנס את הישיבה ואיננו רואים כל מקום לקיים את ישיבת הסיעה במועד שנקבע".

באגודה מבקשים מ'דגל': "בשלב הראשון לקיים את התחייבויות ולכן, על משה אבוטבול להודיע מידית על התפטרותו ולפנות את מקומו, על מנת שיתאפשר לסיעת אגודת ישראל לקבל חזרה את המנדט שניתן לה על ידי בוחריה".

"לאחר התפטרות הרב אבוטבול וכניסת הרב פרנקל לכהן כחבר מועצה, יהיה שוויון בין חברי הסיעה מטעם דגל התורה לחברי הסיעה מטעם אגודת ישראל, כפי שסוכם ונחתם ואז. נשמח לקיים ישיבת סיעה כנדרש ובהתאם לדין".

ב'אגודה' אומרים עוד כי "לאור כל האמור, הריני להודיעכם כי אין לכם כל סמכות לכנס את הישיבה הקבועה להיום ואין
תוקף לכל ההחלטות שיתקבלו בה, ככל ויתקבלו, כמו גם לכל ההחלטות שהתקבלו על ידיכם ב-"ישיבת הסיעה" הקודמת.
מבלי לגרוע מכל האמור לעיל, הרינו להודיעכם כי בכוונתנו להגיע לישיבה הקבועה להיום על מנת למסור לכם את עמדתנו זו גם בעל פה וזאת, על אף שכאמור, מדובר בישיבה שלא כדין שאין לה כל תוקף".

כזכור, המאבק בין המפלגות החרדיות בעיר בית שמש נמשך מזה כחודש, והתחדש היום בשל העובדה שביום רביעי יתכנסו חברי העירייה לישיבת מועצה במהלכה יכריזו על חלוקת הנציגים בוועדות, כאשר ב'דגל התורה' מבקשים להתייחס לסיעתן כסיעה מורחבת בת שמונה מנדטים.

משה אבוטבול בית שמש אגודת ישראל דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד