י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הסבלנות פוקעת

תושבי הצפון תוקפים: "לא מספרים לנו את כל האמת"

בעוד היחידות המובחרות של צה"ל פועלות יומם ולילה מזה למעלה משבועיים לאיתור מנהרות החיזבאללה והשמדתן, ישנם תושבים שאינם מרגישים בטוחים דיו למרות ההישגים המרשימים שצה"ל חושף ומטיחים ביקורת קשה: "הצבא לא עושה כלום. איזה ביטחון יש לתושבים?"

תושבי הצפון תוקפים: "לא מספרים לנו את כל האמת"
מבצע 'מגן צפוני' לסיכול מנהרות חיזבאללה צילום: דובר צה"ל

גם לאחר שצה"ל חשף ארבע מנהרות טרור של חיזבאללה בגבול הצפוני, תושבים הקרובים לגדר אינם רגועים וסבורים כי צה"ל רק מנסה להרגיע אותם, אך בפועל המצב מסוכן הרבה יותר.

על פי דיווחו של כתב הצפון אלי לוי ב'ערוץ עשר', תושבי הצפון איתם שוחח, חוששים כי ישנם עוד מנהרות שטרם התגלו ויתכן כי חלקן חודרות אל תוך יישובים ישראליים, זאת מאחר וצה"ל מסרב לחשוף את מיקומן של שלוש מתוך ארבע המנהרות שהתגלו עד כה.

חששם הוא למרות שצה"ל משתף במידע עד כמה שניתן, את ראשי הרשויות סמוכות הגדר, זאת מתוך מטרה לצמצם את חששם של התושבים וכדי לנטוע בהם תחושת ביטחון ורוגע.

לוי מספר, כי ביום שני הגיע אל"מ רועי לוי מפקד חטיבה 300, למפגש עם תושבי אחד היישובים הקרובים לגדר, כדי לשוחח עמם על נושא המנהרות שנחשפו ועל ביטחונם. במהלך אותו מפגש התפרצה לעברו אחת התושבות והטיחה בו: "השקרים האלה, היום אתה בא ואומר 'אני רוצה להרגיע אתכם', אז איפה שהוא אנחנו היום כבר לא מאמינים לכל מה שתגידו כי אתם רק רוצים להרגיע ולא לספר את כל האמת". 

תושבת אחרת אמרה למפקד החטיבה הצפונית: "יושבים שם אנשי חיזבאללה עם ביגוד אזרחי מול החבר'ה האלה והצבא לא עושה כלום. איזה ביטחון יש לתושבים? זו התעוררות עכשיו בגלל המנהרות, אבל התושבים פה – רק הקב"ה שומר עליהם".

אל"מ לוי דבק בהרגעה ואמר להם, "מהבדיקות שביצענו וכמובן שהטכנולוגיה התפתחה עם השנים, אין מנהרות שחוצות את הגבול ונכנסות לתוך ישובים. אני מבין את התחושה שלכם אבל צריך להבין - יש דברים שהשתיקה יפה להם".

בתוך כך, אתמול (שלישי) סיפק דובר צה"ל, הצצה לאחת מארבע המנהרות שנחשפו עד כה. בתיעוד וידאו שפרסם, מתגלה צורת הבנייה של מנהרות החיזבאללה בשונה מאלה של חמאס, הכוללת דיפון מבטון. כמו כן, נראה ניסיון לחסימת התוואי על ידי פעילי ארגון הטרור חיזבאללה במהלך הימים האחרונים, תוך כדי שצה"ל פעל מעברו השני בצד הישראלי.

מנהרות חיזבאללה צפון הארץ מבצע מגן צפוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד