י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בונים? כך תבחרו מפקח בניה מומלץ

תהליך הבנייה של בניין בכל סדר גודל שהוא, כרוך בלא מעט סיבוכים מצד אחד ובירוקרטיה מצד שני • מה הקשיים האובייקטיביים בתהליך הבנייה? מה תפקידו של מפקח בניה מומלץ ומה הפונקציות שאותן הוא ממלא? • בשורות הבאות נעסוק בהרחבה בתפקידו של מפקח הבניה, הסמכויות ותחומי האחריות שלו

בונים? כך תבחרו מפקח בניה מומלץ
בניין בהליכי שיפוץ צילום: חברת אגס

תהליך הבנייה של בניין בכל סדר גודל שהוא, כרוך בלא מעט סיבוכים מצד אחד ובירוקרטיה מצד שני. מה הקשיים האובייקטיביים בתהליך הבנייה? מה תפקידו של מפקח בניה מומלץ ומה הפונקציות שאותן הוא ממלא? בשורות הבאות נעסוק בהרחבה בתפקידו של מפקח הבניה, הסמכויות ותחומי האחריות שלו.

תהליך הבנייה והקשיים האובייקטיביים במהלכו

כאמור לעיל,  תהליך הבנייה כרוך בהררי בירוקרטיה מצד אחד, ובמספר גדול של תיאומים מצד שני. מדובר בתיאומים בין בעלי המקצוע השונים, ולכן מומלץ לשכור את שירותיה של חברת אגס הנדסה באופן שישרת בצורה הטובה ביותר את התהליך ויקדם את הבנייה במהירות הרבה ביותר האפשרית.

מפקח בניה מומלץ מתאם את תהליך הבנייה, עוקב מקרוב אחרי הביצוע של כל אחד מבעלי המקצוע ודואג לתזמון נכון של ההגעה והעבודה של בעלי המקצוע השונים. מפקח הבנייה הוא למעשה הדמות הדומיננטית בתהליך הבנייה כולו, ועל פיו יישק דבר במשך כל שלבי העבודה, מתחילת תהליך הבנייה ועד למסירת המפתחות לבעלי הנכס בסיומה.

מפקח בניה מומלץ של קבוצת אגס הנדסה ותפקידו בתהליך הבנייה

בנוסף לתיאומים כאמור לעיל, אמון מפקח הבנייה לעקוב גם אחרי איכות העבודה מצד אחד, והבטיחות והביטחון של כלל העובדים באתר הבנייה מצד שני. מפקח בניה מומלץ אמור לבצע בעצמו, או לוודא ביצוע תקופתי בהתאם לחוק ולנהלים, של בדיקות האיכות השונות ושל התקדמות הביצוע על פי תוכנית הבנייה כפי שאושרה.

ואם בכל האמור לעיל לא די, ממונה מפקח בניה של חברת אגס גם על העמידה בזמנים של הבניה מצד אחד ושמירה על יעדי התקציב מצד שני. אם לפרוט את האמור לעיל לפרוטות – מפקח הבניה בוחר את ספקי השירות השונים ובעלי המקצוע שכל אחד מהם ממלא תפקיד שונה בתהליך הבנייה. 

במידת האפשר, ועל מנת לעמוד בזמני הבניה הנדרשים, מפקח בניה מומלץ משתמש בשירותיהם הטובים של כמה בעלי מקצוע במקביל. דוגמה לשימוש במספר בעלי מקצוע הוא מסירת עבודות הריצוף בקומות שונות במבנה לספקים שונים, העומדים באמות המידה הנדרשות הן מבחינת המקצועיות והן מבחינת המחיר שהם דורשים עבור ביצוע העבודה. בנוסף לבחירת בעלי המקצוע השונים, אמור מפקח הבניה לדאוג גם לרכש חומרי הגלם, לבדיקת האיכות שלהם ולשינוע שלהם לאתר הבנייה.

מפקח בניה מומלץ חייב לדאוג שכל בעלי המקצוע המועסקים באתר הבנייה הם בעלי רישיון לעסוק בתחום ההתמחות שלהם. הדבר אמור בכל תחומי הבניה בכלל, ובתחומים שבהם העדר הסמכה עלול לעלות בחיי אדם בפרט. קבלני שלד, למשל, חייבים להיות בעלי הסמכה ורשומים אצל רשם הקבלנים במשרד השיכון. חל איסור חמור להעסיק מי שאינם בעלי מקצוע רשומים בתחום. הדבר נכון גם לגבי קבלני חשמל, קבלני מיזוג, אינסטלציה ועוד.

שכירת שירותיו הטובים של מפקח בניה מומלץ משפיעה על מהלך הבניה, העלות שלה ועל משך הבניה. כדאי ליצור קשר כבר כעת ולעשות צעד חשוב לבנייה איכותית, מהירה ובמסגרת התקציב.

ברק רום בניה ניהול מפקח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד