י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ברוך דיין האמת

אבל בחסידות: זקן החסידים נפטר בגיל 102

חסידות סאדיגורה איבדה היום את זקן חסידיה, הישיש רבי מאיר לאמעט ז"ל, שזכה להסתופף בצילם של אדמו"רי החסידות ונפטר בגיל 102

רבי מאיר לאמעט ז"ל. צילום: באדיבות המצלם
רבי מאיר לאמעט ז"ל. צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בירושלים נפטר לבית עולמו בשיבה טובה, הרה"ח הישיש רבי מאיר לאמעט ז"ל, זקן חסידי סאדיגורה והוא בן 102 בפטירתו.

המנוח ז"ל נולד בפולין בכ' ניסן תרע"ו, עוד בצעירותו ליווה את הרבי בעל ה'כנסת מרדכי' בכנסיה הגדולה שהתקיימה לפני השואה, בשנת תרצ"ז.

הרה"ח הישיש רבי מאיר לאמעט, היה משרידי תלמידיו של המהר"ם שפירא מלובלין זצ"ל, שזכה ושימש את הרה"ק ה'כנסת מרדכי' מסדיגורא זצ"ל ולאחר מכן הסתופף בצל בנו, האדמו"ר בעלה ה'עקבי אבירים' זצ"ל. 

הוא עבר את מאורעות השואה בבונקר בעיירה סאמבור, כשלאחר מכן ניצל ועבר לארה"ב ומאוחר יותר הגיע לארץ. רוב השנים היה גר בניו יורק, תקופה מסוימת אחרי הפנסיה עלה לארץ והתגורר ברחביה ואז חזר לארה"ב בימי אינתיפאדה הראשונה, לפני שבע שנים עלה שוב לישראל והתגורר ברחוב פנים מאירות ברוממה.

גם בארץ היה מקושר לאדמו"ר בעל ה'כנסת מרדכי' מסאדיגורה זצ"ל והיה נוסע לשבות במסירות נפש מירושלים לתל אביב בכדי להסתופף בצלו של הרבי זצ"ל. כמו כן הסתופף רבות בחצר הקודש בעלזא והיה מגיע כמידי שבת לסעודה שלישית.

קרבתו לחצר חסידות בעלזא הייתה לשם דבר בהיותו קשור לרבי פנחס מאוסטילא זי"ע הי"ד חתן הרבי המהרי"ד מבעלזא זי"ע, בהגיעו לגיל 100 הגיע לבקרו בביתו האדמו"ר מבעלזא.

האדמו"ר מבעלזא בביקור בביתו. צילום: באדיבות המצלם

לאחר פטירת בעל ה'עקבי אבירים' מסאדיגורה, הגיע אל מעונו של בנו יחידו האדמו"ר שליט"א לנחמו. רבי מאיר הגיע לנחם את האדמו"ר וביד רוטטת הגיש לו קוויטל ואזכרה. המעמד הותיר חותם עז על המסתופפים בחדר. 

המנוח היה דמות חסידית שהעבירה את המסורת של בית רוז'ין ופרחי החסידים נהנו להסתופף במחיצתו. 

בכל השמחות בחצר הקודש היה עד קידושין מוסמך. רק לפני חודש נכנס לקודש פנימה אצל האדמו"ר מסאדיגורה להתברך ואף השתתף בשמחת השבע ברכות לבת הרבי, שנערכה בבית המדרש סאדיגורה בירושלים.

רבי מאיר לאמעט ז"ל עם הרבי מסאדיגורה לפני פחות מחודש. צילום: באדיבות המצלם

בימים האחרונים הרבי הגיע לבקרו בביתו וביקש שילבישו לו גארטל לפחות בזמן שהרבי מגיע, למרות מצבו הקשה.

אחיינו, הד"ר לאמעט, תרם את האולם המשופץ בבית המדרש סאדיגורה בירושלים.

מסע הלוויה הערב בשעה 20:40 משמגר, ובשעה 21:00 בבית המדרש סאדיגורה ברחוב שמואל הנביא, להר הזיתים שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.  

חסידות סאדיגורה זקן החסידים שואה הלוויה ברוך דיין האמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד