י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הזירה הלוהטת

היום שאחרי: ליין האופנה של יוסי דייטש

והשבוע במדור הנייעס הלוהט במגזר: המכשיר של לייבל'ה, האח מפילדלפיה שנחת בארץ, הצעיף של דייטש, הפיצוי של שלזינגר, משלוח הבובעס לישראל, הסטטוס המפתיע מרחוב רשב"ם, המהפך הדרמטי שנמנע ב'בקהילה', זכרונות דרעי מ-1800, הברית של פרידמן ושאר פרפראות השבוע החולף

היום שאחרי: ליין האופנה של יוסי דייטש
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

רבים הם המתעניינים אצל לייבל'ה "תגיד, כל מה שאתה כותב שצולם במכשיר כשר, האם זה באמת נכון?". לייבל'ה לא יודע תמיד מה להשיב, כי רבים הם הלייבל'ך ברחבי הארץ והעולם, המצלמים במגוון סוגי מכשירים, אך החידוש העצום בשבוע זה, הוא שלייבל'ה בכבודו ובעצמו עבר להשתמש במכשיר מוגן מבית 'נתיב'.

לייבל'ה עשה היסטוריה. לא שהמכשיר הקודם לא היה חסום, שחס ושלום שלא יעלה על דעתכם. רעייתו של לייבל'ה תמיד ביקשה שתהיה חסימה, אבל השבוע, לייבל'ה לקראת ימי השובבי"ם, התחדש לייבל'ה בגלקסי 8 חדש דנדש. הגיע לייבל'ה למוקד החברה של נתיב במטלון שבפתח תקווה, רכש את המכשיר במיטב כספו וגילה שאפשר להסתדר גם עם מוגן משוכלל. לא לפני שהעובדים האדיבים העבירו לו את כל הזיכרונות והתמונות הבלעדיות לצד צילומי המסך.

ומכאן לחדשות השבוע. בעוד בירושלים חותמים על הסכמים קואליציוניים הרי שיוסי דייטש, איש האופוזיציה בבירה, טס עם רעייתו לחופשה במיאמי, אחרי מערכת הבחירות הסוערת. על הדרך גם קפץ דייטש לבורו פארק, שם אי אפשר בלי מעריב בדבקות, על דרך כב'זכרון משה'. הוא נצפה ב'שומרי שבת' בשדרה ה -13, בין כותלי 'שומר שבת', שופך צקון לחש. לייבל'ה תיעד ויש גם בונוס, צעיף מיוחד.

עדיין בניו יורק. במסעדה יוקרתית במנהטן נראו: זקן השבט, עורך 'מרכז העניינים' יצחק נחשוני, מנכ"ל קבוצת 'משפחה' יהודה נחשוני, יצחק פינדרוס מנכ"ל המכון החרדי למחקרי מדיניות, וישראל יוסקוביץ הכתב והפרשן המדיני של 'משפחה', דנים בגזירת החינוך בארה"ב, שהופיע השבוע מעל גבי שער החדשות של העיתון.

וגם מוישה ליאון, ראש העיר של בירת ישראל, טס לחופשה בניו יורק. ללייבל'ה לא ברור האם טס הלה בביזנס או באקונומי, זאת משום שצולם ללא חולצה במחלקה הרגילה. בניו יורק הוא תועד עומד בבידוק כאחד האדם עם מעיל מחמם. לייבל'ה רק מקווה שיעבור בחזרה בישראל את המכס בשלום.

ואיש הגאלער והקישקע, העיתונאי יהודה שלזינגר מ'ישראל היום', נצפה באתונה עם הזמר חיים ישראל הגדול. מה שאת 'לייבלה' מסקרן, הוא האם נשאר משהו מהפיצוי או שהכל מוצה עד תום. שהשם יפנק אותך, אמן.

ואפרופו אוכל יהודי. זוכרים את משבר הבובעס החמור שגרם לשולם זוכערים להתרוקן במהירות? לייבל'ה מדווח כי בעקבות המחסור בארץ, יובאו בובעס מיוחדים היישר מאנטוורפן שבבלגיה, שם ''קורניק'' מהדגים הכין כמות נכבדת של בובעס ושלח לארץ. 

ובישראל, לייבל'ה הגיע לחתימת ההסכמים הזהים של 'דגל' וש"ס בכיכר ספרא. תחילה ראה את חבר המועצה החדש דודי בלומנשטוק, מחזק את ידיו של ליאון, שלא תמיד החיוך נסוך על פניו.

בחניה למטה, ראה לייבל'ה את סגן ראש העיר המיועד, הבולדוזר פשוטו כמשמעו, אברהם בצלאל חונה בחנייה השמורה של המנכ"ל מרחב. לייבל'ה יודע תמיד שבצלאל הוא בגדר "מלך פורץ גדר" ויכול לחנות היכן שרק יחפוץ.

ועל כסאות עור הצבי בספרא, ראה לייבל'ה את צביקי טאוב, האיש הכל יכול במעצמה הגוראית, איש אמונו של יוחנן ויצמן. הוא נצפה מסתודד עם שמוליק יעבץ, שממשיך לקדנציה נוספת בכדי לעזור לעמך בית ישראל.

ושעות לפני ישיבת המועצה הדרמטית ברביעי באלעד - ראה לייבל'ה את הבולדוזר הדגלאי משה רבר, בהתייעצויות טלפוניות לגבי הגוש החוסם עם בכירים ברשב"ם שעל פי השמועה פרסמו סטטוס לראשונה עם כתיבת שורות אלו. 

לייבל'ה לא ויתר גם השבוע על חתונת מונקאטש שנערכה במודיעין: למרות ריחוק המקום, לייבל'ה נדד וראה את גדולי המפיקים בארץ ובעולם עומדים על משמרתם ומפיקים את השמחה הגדולה. לייבל'ה ראה את מוטי רבינוביץ מ"טיפ הפקות" יחד עם ארי פרנקל, המפיק הגדול מארה"ב, מתכננים את הצעד הבא.

בנוסף, ראה לייבל'ה את צלמי החתונה הגדולה משה גולדשטיין, הלל ל"ש, וארי ק. התותח, עומדים דרוכים עם המצלמות בכדי לתעד כל "פיפס" בשמחה הגדולה.  

לייבל'ה גם הגיע לחתונת דושינסקיא בשוהם. למרות שהרבי עצמו היה מעדיף שיעשו את החתונה בבית המדרש עם השעון בשמואל הנביא, הצפיפות הגדולה הביאה לכך שהמוני הדושינסקינער'ס כיתתו רגליהם עם אוטובוסים. מי שהגיע היישר משמואל הנביא לשמחה הגדולה הוא רב הסלבס המקורב לחסידות, מרדכי חסידים. חסידים הגיע והחסידים קפצו עליו, אך הוא ביקש דווקא תמונה עם מיילך פישר, שהגיע במיטב המחלצות לשמחה הגדולה.

בהמשך, ניגש חסידים לאדמו"ר וקיבל את ברכתו הלבבית. חסידים כמקובל, נישק את ידיו של הצדיק כדרכו.

לייבל'ה גם שלח מצלמה נסתרת למערכת עיתון 'משפחה' השוכנת במעבה האדמה. במערכת גילה את אנשי צוות העריכה, יקיר המדור אריה ארליך וכן ישראל גרובייס (לשעבר בקהילה) כשהללו מרותקים להסבר נלהב מפי העורך הראשי של המתחרים - שלמה קוק מ'בקהילה'.

לייבלה רצה לחשוף את המהפך הדרמטי, אבל אז נודע לו כי קוק בא לבקר את החברותא שלו, חבר הוועדה הרוחנית הרב יעקב פראנק.

ואי אפשר בלי ההתרמה של מעיני הישועה ששיגעה את המגזר. אין אחד שלא הלך ברחוב ומלמל "מעיני הישועה". אחד האנשים שהתגייס בכל כוחו, הוא איש החסד הבעלזאי הנודע ר' שמילי וייס, שפתח חפ"ק במשרדו והצליח לגייס עשרות אלפי שקלים למען המיזם, תוך שהוא מגייס את כל המשבקי"ם של בית הרבי מבעלזא. 

ועוד קצת חדשות מחו"ל. הזמר החסידי יואלי קליין המריא השבוע ‏לאוקראינה ליום ההילולא של רבי נתן  מברסלב. אלא שבעקבות השלג שנערם בכבישים הוא נתקע בדרך ומי שנלחץ לעזרתו של קליין, היה רב הסלבס באומן ישראל ברקמן, שחילצו עם רכב האאודי A8 שלו והשניים פצחו בשירה. כך זה נראה:

ובמוצאי הצום, לאחר שחזר מהציון הקפוא, חילק קליין לממתינים בשדה התעופה מיני מאפה ומתיקה. 

ועדיין עם הקליינ'ים. במוצאי צום עשרה בטבת נצפו בציונו של הרשב"י במירון הזמר משה קליין ואיש היח"צ נתי בדש, משוחחים על הא ועל דא. מי יודע? אולי אלבום חדש בדרך?!

לראשונה נכדו האהוב של שר התורה - הרב יענקי קנייבסקי, השתמש באפשרות העלאת סטטוס במכשיר המוגן של 'נתיב' למען ההתרמה ההמונית שנערכה עבור המרכז הרפואי כהכרת הטוב לאלו שמסורים לבריאותו של שר התורה.

ולייבל'ה גם הגיע במוצאי הצום לשבע ברכות שנערך לבנו של הסופר ומנהל סיעת ש"ס בכנסת צביקה יעקובזון הוותיק, שהשיא את בנו, מבחירי ישיבת בית מתתיהו. את שמחת השבע ברכות ערך החברותא ר' אורי זוהר, שממרומי שנותיו הגיע לשמחה יחד עם השר דרעי והשניים העלו זכרונות מתקופת "1-800". בשמחה גם נצפה החבר הוותיק שוינגר, עמו פצח יעקובזון בריקוד. 

לאחר השיעור של נציגי 'דגל' בבני ברק בבית מרן הגראי"ל זצ"ל, ישבו הרל"ש של גפני שלומי פולק והרל"ש של מנחם שפירא אליהו ארנד, כשקופת צדקה עתיקה מונחת על השולחן, בכדי לגייס תורמים למעייני הישועה.

ובהשקת סרט הקולנוע החדש 'גאולה', שצולם בערים חרדיות ונחשב בעל אופי חרדי, השתתפו: קובי אריאלי, ישראל כהן, אלי ביתאן, אלי שלזינגר, יענקי פרבר, מנחם קולדצקי, יחיאל גלאי, איציק אוחנה, שיפי חריטן, ואיש יחסי הציבור חזקי שכטר.

לפניכם הפרשן ישראל כהן שלא מפספס אף כתבה בווינט, גם בעיצומו של הסרט. הלה לא יכול להתנתק מהחמצן ולו לשעתיים.

ובגזרת יענקי פרבר. הוא נצפה השבוע עם חנניה נפתלי, עוזר יועץ הניו מדיה של ראש הממשלה. השניים סעדו במסעדה בפתח תקווה, הדבר אף ניכר בציוצים המדהימים של יענקי. 

ולפינת המזל טובים

מאות מתושבי העיר אלעד הגיעו להשתתף היום (חמישי) ובליל שבת האחרון בשמחות הברית וה'שולם זכר' לבנו הנולד של דיויד בדר - מבכירי מתנדבי 'איחוד הצלה' באלעד. לייבל'ה שעיניו בכל מקום, שפשף את עיניו בעת שראה אח האחדות ב'שולם זכר', בין מתנדבי מד"א ל'איחוד הצלה', ובין הליטאים והחסידים שהגיעו כולם לשמוח בשמחה. לייבל'ה מאחל מזל טוב לדייויד, לאבא הדגול הרב יואל ולרבנית, ולאח חגי שהגיע הרחק מפילדלפיה הקרירה.

במהלך השמחה ראה לייבל'ה מפגש בין יו"ר דגל באלעד אבי שטרן לרב העיר הגרש"ז גרוסמן, מי שנראה מחייך הוא רפאל אלבז.

 

ובברית אחרת שנערכה היום לנכד הנגיד ר' משה פרידמן מבלגיה, נראה גיסו של פרידמן קובי רוזנשטיין, מסתודד עם האדמו"ר ממודז'יץ שהגיע לשמחה. לייבל'ה שמע את רוזנשטיין מספר לאדמו"ר על חסרונו של מרן הרב שטיינמן זצ"ל. 

ברכת מזל טוב שלוחה ליהושע וקסברגר מנכ"ל 'מלכות וקסברגר' לרגל שמחת הבר מצוה לבנו.

ברכת מזל טוב לעקיבא אוביץ מנהל לשכת ראש עיריית ביתר, לרגל שמחת אירוסי בתו בשעה טובה ומוצלחת.

ועוד בביתר, ברכת מזל טוב לאיש התקשורת ואסטרטגיה חיים קליגר לרגל אירוסי בתו, שמחת האירוסין נערכה באולמי פנינת ביתר.

באירוע אחר בביתר, בשבע ברכות לבתם של ישראל פכטר ושרה פכטר השתתפו רבנים וראשי ישיבות נואם מרכזי שצד את לייבל'ה היה הרב הראשי לתל אביב יפו הגרי"מ לאו. 

ברכת מזל טוב לאליהו גולדמן ממקורבי הגר"ד לנדו לרגל אירוסיו בשעה טובה ומוצלחת. השמחה נערכה עם שתיית לחיים ממיץ ענבים ללא מדבקה, אולי מ"נדל" אולי ממקום אחר, מה שבטוח היה טעים.

אחרי ה'ווארט', ביציאה מביתו של רבי דב לנדו בגבעת הישיבה, נעמדו לסלפי המשב"ק החתן אלי גולדמן, העו"ד בקרוב ו'הבן של' - רועי אוסדיטשר, העוזר של הסגן בבני ברק ויענקי בן שלמה.

והחגיגה הגדולה של השבוע שייכת לכתב 'הארץ' אהרן רבינוביץ, בנו של בני רבינוביץ, לרגל אירוסיו בשעה טובה עם שרי רחימי, העובדת המסורה מוועדת הכספים, כפי שנכתב בהרחבה ב'בחדרי חרדים' במהלך השבוע.

ברכת מזל"ט למנצח רובי בנט, לרגל נישואי בנו, ולאביו המלחין הגדול ר' חיים בנט.

ברכת מזל טוב לשמשי שטרן מעסקני חסידות סערט ויז'ניץ לרגל הולדת הבת.

ולסיום מזל טוב למיכאל פנחסי מעסקני ביה"ח מעיני הישועה לרגל שמחת הבר מצוה לבנו בצל קמפיין גיוס ההמונים הגדול.

לייבל'ה רכילות חרדית מכשיר מוגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד