י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
15 שנים אחרי בעלה

אלמנת ראש הישיבה וחבר המועצת הלכה לעולמה

אבל בסלבודקה: הרבנית רוזנברג ע"ה אלמנת ראש הישיבה המנוח רבי ברוך זצ"ל הלכה לעולמה הבוקר בגיל 91 - 15 שנים אחרי בעלה הגדול | הלוויתה בצהריים בבני ברק

היכל ישיבת סלבודקה בבני ברק. צילום: שוקי לרר
היכל ישיבת סלבודקה בבני ברק. צילום: שוקי לרר

ברוך דיין האמת: הלכה לעולמה האישה החשובה, הרבנית הצדקנית מרת לאה רוזנברג ע"ה שהשיבה את נשמתה ליוצרה בגיל 91.

הרבנית ע"ה, היא אלמנתו של הגאון רבי ברוך רוזנברג זצ"ל, ראש ישיבת סלבודקה וחבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', שנפטר בחודש אדר תשס"ד. 

הרבנית ע"ה נולדה בליטא בו' כסלו תרפ"ח, לאביה מרן הגאון רבי אברהם גרודזינסקי הי"ד, משגיח ישיבות סלבודקה וחברון, שנסע בשליחות הסבא מסלבודקה לייסד את ישיבת חברון בארץ ישראל.

הרבנית גדלה בסלבודקה בעיר קובנה, בסמוך לבנין הישיבה בה כיהן אביה כמשגיח, בתחילת המלחמה נמסרה למשפחה נוצריה מקומית, שגידלה אותה תוך כדי שהות במנזר, היא אומצה בסיום מלחמת העולם השנייה על ידי הגאון רבי יצחק אייזיק שר זצ"ל ראש ישיבת סלבודקה.

בשנת תשי"א נישאה לבעלה הגאון רבי ברוך רוזנברג זצ"ל, שמחת הנישואין התקיימה בהיכל הכולל של ישיבת סלבודקה דאז, ומסדר הקידושין היה ראש ישיבת מיר, הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל זצ"ל. 

מכריה סיפרו ל'בחדרי חרדים', כי כל חייה עמדה לימין בעלה הגדול, למען יוכל לשקוד על תלמודו, בהרבצת תורתו בישיבת סלבודקה ובעמל תורה ללא גבולות. ביתה ברחוב שפת אמת בבני ברק, היה בית ועד לחכמים ובחורי הישיבה היו מתקבלים בו בשמחה ובמאור פנים. 

הותירה אחריה את בנה יחידה רבי אברהם, וחתניה רבי בן ציון זילבר רבם של עולי רוסיה בארץ, והרב אהרן צוקר, אחיה הוא הגאון רבי יצחק גרודזינסקי ראש כולל 'תורת אברהם'. 

מסע הלוויה ייצא בשעה 13:30 מישיבת סלבודקה בבני ברק, לעבר בית החיים פוניבז', שם תיטמן לצד בעלה הגדול זצ"ל. 

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים. 

סלבודקה רוזנברג הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד