י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
האם המראות הקשים יחזרו?

החשש האימתני שמדיר שינה מעיני השרים

שר הביטחון הבריטי מזהיר במאמר שכתב ל'סאנדיי טיימס', כי ארגון הטרור שאחראי להפלת בנייני התאומים בניו יורק, מנסה לשוב לפעולה ולהפיל מטוסי נוסעים וכן לפוצץ נמלי תעופה בעולם

החשש האימתני שמדיר שינה מעיני השרים
מטוסים. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

שר הביטחון של בריטניה, בן וואלאס, מזהיר כי ארגון אל-קאעידה מתכנן לבצע פיגוע טרור נגד מטוסי נוסעים ונמלי תעופה בעולם.

ארגון הטרור אל קאעידה ספג לאחרונה מכה קשה במספר מקומות בהם ניסה לשלוט, הוא הובס כמעט סופית, בנוסף הרבה ממנהיגיו נהרגו בהפצצות של כוחות הקואליציה, אך נראה שהארגון מנסה להשתקם דרך פיגועי טרור גדולים.

השר הבריטי אמר אתמול (מוצ"ש) כי תכניות הארגון "מדירות שינה מעיני השרים". השר הוסיף במאמר שכתב ל"סאנדיי טיימס" הבריטי, כי סוכנויות המודיעין של בריטניה חשפו כי ארגון הטרור אל-קאעידה מתכנן להפיל מטוסי נוסעים, לפי גורמי ביטחון רשמיים שצוטטו במאמר, פעילים אסלאמיים טרוריסטים מתכננים להשתמש ברחפנים הנושאים חומרי נפץ וכך לפוצץ מטוסים.

בתוך כך, משטרת בריטניה עצרה אתמול גבר ואישה החשודים שהפעילו רחפנים בסמוך לשדה התעופה 'גטוויק' בלונדון והצליחו לקרקע את כל הטיסות לפני חג המולד. העצורים הם פול גייט, בן 47, ואשתו, איליין קירק, בת 54, הזוג שנעצר לא מזכיר פרופיל של מחבלים, זוג נשוי נורמטיבי שכנראה חיפש לעצמו קצת ריגושים, וקירקע את שדה התעופה לשלושים שעות.

מדובר בנזק כלכלי עצום, שכן אלו הימים הכי עמוסים בשדה התעופה - מהעמוסים בעולם.

על פי הדיווח באתר 'דיילי מייל' הבריטי, הרשויות הציבו מערכת ישראלית ליירוט רחפנים שנרכשה לטובת הלחימה בסוריה, ועכשיו הועברה לשדה התעופה.

יצוין כי שדה התעופה היה סגור יותר מיממה כשנוסעים המתינו ביאוש לטיסה שלהם שלא המריאה. ה'דיילי מייל' דיווח על שימוש במערכת הישראלית Drone Dome שמיוצרת על ידי חברת 'רפאל' הישראלית. המערכת מסוגלת ליירט רחפנים באמצעות לייזר.

עוד דווח, כי הבריטים רכשו שש מערכות של גילוי רחפנים בשווי של קרוב לשמונים מיליון שקל, איתם השתמשו בלחימה בסוריה, וכעת המערכות מוצבות בשטח נמל התעופה.

בינתיים הטיסות חזרו לסדרן. קרוב ל-750 טיסות יצאו אתמול מהשדה, אחרי שכאמור שדה התעופה הושבת למשך 30 שעות.

הפלת מטוס אל קעידה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד