י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הגרב שהצילה כהן ממבוכה

אבל בעיר החרדית: המשפיע המפורסם נפטר

רבי ישראל קלמן קראהן זצ"ל, מחשובי המשפיעים בלייקווד, נפטר לבית עולמו לאחר מחלה קשה, והוא בן 70 בפטירתו

אבל בעיר החרדית: המשפיע המפורסם נפטר
נר צילום: pixabay

ברוך דיין האמת: מלייקווד מגיעה הבשורה המעציבה על פטירתו של הגאון הצדיק רבי ישראל קלמן קראהן זצ"ל, מהמשפיעים בישיבת 'בית מדרש גבוה' לייקווד שבניו גרז'י, שנפטר בגיל 70 לאחר מחלה קשה.

הרב קראהן זצ"ל, נולד לאביו ר' אברהם זעליג קראהן זצ"ל בלייקווד. היה מפורסם כגבאי צדקה, בעל מוסר, ותלמיד חכם גדול שהיה אחד מעמודי התווך של לייקווד החרדית.

באתר 'לייקווד סקופ' שדיווח על פטירתו, מציינים סיפור בלתי שגרתי המעיד על אישיותו הגדולה של הרב קראהן.

היה זה לפני כ-28 שנה. המשפיע הליטאי זיהה כהן שעמד לעלות לדוכן לברכת כהנים, אך הכהן שם לב כי נפער חור בגרב אותו לבש, והרגיש אי נעימות לעלות כך לדוכן. המשפיע ניגש לכהן ובירר האם החור בגרב מונע ממנו לעלות, משהתברר לו כי אכן כך, הרב לא חשב פעמיים וחלץ את נעלו, העניק לכהן גרב שלו אותו חבש על הגרב המחורר, וכך עלה הכן לדוכן ובירך את עם ישראל באהבה.

המנוח היה משפיע בישיבה המפורסמת - בית מדרש גבוה ואברכים רבים היו מסתופפים בצלו לשמוע את שיחותיו בכל תשעה באב היה מוסר שיעור מיוחד אחר הצהריים במשך שעות רבות לילדי לייקווד שהיו מגיעים לשמוע את דבריו. 

הלווייתו תתקיים היום (ראשון) בשעה 9:15 בבוקר שעון מקומי, ותצא מבית מדרש גבוה הישן, ומשם יוטס ארונו לארץ הקודש למנוחת עולמים. מסע הלוויה ביום שלישי בשעה 14:!5 משוער מבית הכנסת בית ישראל ברחוב אבן האזל בשכונת עזרת תורה בירושלים להר הזיתים שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

לייקווד הלוויה משפיע ברוך דיין האמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד