י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

עצוב: האישה ניסתה לחלץ אך הנחש הכיש אותה

מי ששותק ואומר שהדברים לא קשורים אליו, שלא יתפלא כשהוא עצמו יהיה בצרה דומה | יענקי פרבר זועם מדם ליבו בטור מיוחד

עצוב: האישה ניסתה לחלץ אך הנחש הכיש אותה
נחש. אילוסטרציה צילום: דוברות מדא

שלוש וחצי שנים עובר גל הירש עינוי דין. לפני כשלוש וחצי שנים, החליט השר לביטחון פנים גלעד ארדן, למנות את תא"ל גל הירש בן ה-54 למפכ"ל. כעבור מספר ימים הודיעה המשטרה כי הירש חשוד בעבירות שוחד. המינוי סוכל והחקירה נגדו נמשכת עד היום. אחד התיקים נגדו נסגר מחוסר אשמה, התיק השני "תיק גאורגיה" ממשיך להתנהל עד היום. זאת בעוד כל המעורבים בו ממדינות זרות, כבר יצאו זכאים והתיק נגדם נסגר.

החל מהיום הראשון שמינוי גל הירש למפכ"ל פורסם, הוא עבר מסע הכפשה של שקרים ובדויות שסופרו עליו, מקשר עם צבא קולומביה ושחרור אסירים על ידי מורדים, ועד אמון צבאות זרות ברחבי העולם, כשכל הידיעות חסרות שחר, ואין אף הוכחה לדברים הללו. הירש תבע ערוץ טלוויזיה בארץ על פרסום שקרים שונים לגביו וזכה בתביעה.

היום, גל הירש כתב לשופט בבית המשפט בדיון בנושא חקירת המשטרה שנפתחה לפני יותר משלוש וחצי שנים, "המשך החקירה נגדי זה מסע דיג במטרה להצדיק בדיעבד את סיכול מינויי למפכ"ל, כיום, כשאנו מצויים כשלוש וחצי שנים מיום פתיחת החקירה המשטרה ורשות המסים מחזיקים במסמכים שנלקחו ממני, מסמכים שהם מחזיקים שלא כחוק, הגיעה העת שבית המשפט יזמן את נציגי המשטרה ורשות המסים וידרוש מהם לתת הסברים לעינוי הדין הבלתי נתפס בחקירה זו, משכה הבלתי סביר, ולהתנהלות גורמי החקירה לכל אורכה, ובכלל זה יתבקש ביהמ"ש לבחון את הצורך בהארכת משך החזקת התפוסים". את הדברים כתב הירש לבית המשפט, כך על פי הפרסום ב'גלובס'.

עוד כתב הירש על פי 'גלובס', כי: "במשך למעלה משנתיים לא הגישו המשטרה או רשות המיסים לביהמ"ש בקשה להארכת תוקף ההחזקה ברכוש של הירש שנתפסו על-ידן במסגרת חקירה נגדו. וזאת, לטענתן בשל תקלה, לא מדובר בתקלה קלה הניתנת לריפוי כפי שסבורות הרשויות, אלא מדובר באירוע חמור ביותר, שכן על-ידי אי-הגשת בקשות מתאימות בעת הרלוונטית, בהתאם להוראות המחוקק, נשללה מביהמ"ש האפשרות לבקר את אופן התנהלות החקירה".

הירש טען כי "זכויותיו נרמסו על ידי כל גורם אפשרי, כל אחד זורק את התיק מאחד לשני, המשטרה לפרקליטות, הפרקליטות למשטרה, והמשטרה לרשות המיסים".

גל הירש, בנוסף למצב הקשה שעובר, בהתעללות בלתי פוסקת מבחינה משפטית, הינו נכה צה'"ל עם 59% לצמיתות, ולפני שלושה שבועות הירש אושפז לאחר שעבר אירוע מוחי קל ואיבד את הראייה לכמה שעות, ולאחר טיפול רפואי שבה אליו ראייתו.

כולנו מכירים את הסיפור הידוע על העכבר, התרנגול והפרה. הסיפור הוא אמנם משל, אך נוגע לכל אחד ואחת מאיתנו בסיפור של גל הירש.

מעשה בעכבר שראה כי בעל הבית הביא מלכודת עכברים, והניח בה גבינה צהובה. העכבר נחרד כולו והחל לחפש עזרה מחבריו הטובים שבחצר. הוא פנה אל התרנגול בבהלה, וסיפר כי הכינו לו מלכודת. התרנגול ענה לו בגאווה "זה ממש לא ענייני, תסתדר לבד".

משם המשיך העכבר אל הכבש, אך גם הכבש לא התייחס לעכבר, ואמר לו, "רק תפילות יעזרו". משם פנה העכבר אל הפרה. האחרונה טענה כי "זה לא קשור אלי, ואני בטוחה שאתה תסתדר".

בלילה נשמע קול רעש גדול, העכבר קפץ בבהלה אל הפתח ממנו הציץ, וראה נחש ארסי במלכודת. האור נדלק ואשת בעל הבית ניסתה לחלצו אך הנחש הכיש אותה, ומיד היא חלתה. הלך האיכר ושחט את התרנגול כדי לעשות לה מרק עוף, הגיעו הרבה חברים לבקר את האשה. הלך האיכר ושחט את הכבש לכל האורחים. לאחר שהבריאה ערך לאשה מסיבת הודיה, ושחט את הפרה לסעודת ההודיה.

מוסר השכל: אם אתה שומע שאדם נמצא במצוקה, אל תאמר "זה לא נוגע לי". כשאדם זועק לעזרה, לפחות תנסה לעזור לו, כי בסוף הכל חוזר אליך.

גל הירש יענקי פרבר נחש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד