י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ראש העיר וסגנו החרדי מחו דמעה בבית הספר 

בביקור בבית ספר 'שתילים' התרגשו הנוכחים במיוחד מדברי אחת הנערות ששיתפה בקשיים ועל כך שהפנימייה מעניקה לה תחושת בית 

ראש העיר וסגנו החרדי מחו דמעה בבית הספר 
רמי גרינברג בביקור בשתילים צילום: באדיבות המצלם

ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג וסגניו ערכו ביקור בבית ספר מיתרים ופנימיית שתילים שע"י רשת שתילים. ראש העיר הגיע מלווה בסגנו וממלא מקומו אוריאל בוסו ורון כץ מ"מ ראש העיר יחד עם בכירים ומנהלי אגפים בעירייה. 

את הביקור פתחו ראש העיר וסגניו בבית הספר המיועד לבנות עם הפרעות התנהגות קשות. בבית הספר מיתרים קיימות מגמות לימוד שונות המתאימות לבנות המתמודדות עם ההפרעות. מנהלת בית הספר הגב' נחמה אליהו הסבירה לראש העיר על האופן בו הבנות לומדות ולאחר מכן סיירו חברי המשלחת במגמות השונות ובהן מגמת קונדיטוריה ומגמת מוזיקה והתרגש מהפעילות המיוחדת.

לאחר מכן סיירו האורחים בפנימיית שתילים המיועדת לבנות ונערות המגיעות מרקעים קשים, ואין להם בית לחזור אליו. הפנימייה משמשת לילדות כבית לכל דבר. מנהל הפנימייה הרב ראובן גלסנר סקר בפני ראש העיר את פעילות הפנימייה, את ההווי המיוחד שיש בו והקשר החם והביתי המוענק לתלמידות.

בדברים שנשא מנכ"ל רשת שתילים הרב ישראל רייסנר אמר: "ראינו היום כמה רגעים קטנים ממה שקורה כאן 24 שעות כל הימים. שתילים הוקמה לפני 10 שנים לתת מענה לאוכלוסיות בסיכון. אנחנו מנסים לתת את המקסימום לילדים, יש לנו מעל 15 בתי ספר ועשרות גנים בפריסה ארצית, ושתילים בפ"ת מבחינתנו זו הפנינה. הושקעה כאן השקעה רבה מאד כדי להעניק לבנות הרגשה של מקום הכי נורמטיבי שאפשר. אני רוצה לאחל ולהודות לכם על כל העזרה והתמיכה. בעזרתכם שנוכל להמשיך ולתת הלאה".

ראש העיר פתח תקוה רמי גרינברג אמר: "אנו מאד שמחים להיות כאן. אין ספק שזה המקום שעליו נאמר המציל נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם מלא. אנו רואים את השילוב והשקעה וכמה העולם הזה הוא עולם ומלואו, לאנשים שנקלעו לסיטואציות לא טובות בחיים, ולכן מגיע שהחברה והמדינה יתנו את המעטפת לאנשים האלה הכי טובה להשתלב בחיים הכי טוב שאפשר ולהפוך לאנשים שמתקדמים בחברה, זה משהו שהוא הכרחי, ואין ספק שזה חשוב , וגם העירייה כמה שיכולה לסייע בהקשר הזה היא תעשה ותסייע.

אוריאל בוסו ממלא מקום וסגן ראש העיר אמר בדברים שנשא כי "רואים כאן עבודת קודש שנעשית ע"י הצוות והמנהלים לאחר מה שראינו כאן היו לנו דמעות. מדי פעם אנחנו צריכים את הסיורים להבין את מהות החיים והדברים החשובים. זו זכות לעיר פ"ת שיש לה מוסד שעושה פה כזו עבודת קודש. אני וחבריי נעשה ככל שנוכל כדי שהדבר הזה יהיה חזק ועוצמתי כמו שהוא נראה".

לסיום הנוכחים מחו דמעה כאשר הוזמנה ילדת הפנימייה שסיפרה מה עבר עליה מאז שנקלטה מהבית ועד שהגיע לפנימיית שתילים, "לא האמנתי שיגיע יום ויהיה לי טוב" אמרה והוסיפה "השתקמתי ואני מודה לכל הצוות המדהים כאן".

כמו כן השתתפו זאב יעקב מנהל האגף לחינוך תורני, דוד בן עזרא סגן מנהל האגף, סימון אהרון מנהל מחלקת הסעות, איתמר שיר מנהל מחלקת אחזקת מבנים והגב' א.שמיר סגנית מנהלת האגף לחינוך תורני .

רמי גרינברג שתילים אוריאל בוסו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד