י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מחיר הכניסה לקואליציה

ההסכם בין ליאון לסיעות החרדיות - נחשף

ימים ספורים לאחר חתימת 'דגל התורה' וש"ס ולמחרת החתימה עם 'אגודת ישראל' ו'בני תורה', נחשפים לראשונה ב'בחדרי', סעיפים נבחרים מתוך ההסכם הקואליציוני, כאשר בין היתר ישנה הבטחה לשכונה חרדית חדשה, והתחייבויות מפורשות לאכיפת נושא האידישקייט בעיר הקודש

ההסכם בין ליאון לסיעות החרדיות - נחשף
דגל התורה בחתימת הסכם קואליציוני בירושלים צילום: המצלם

פרסום ראשון: לאחר שהם שמרו על ההסכם מכל משמר כדי לא לעורר שיח אנטי חרדי, 'הסכם הדת' שחתם משה ליאון עם הסיעות החרדיות נחשף.

בהסכם הרחב שחתמו בשבוע שעבר, סיעות ש"ס ודגל התורה, התייחסו הצדדים למגוון נושאים בענייני הדת בעיר, כאשר הנציג הגוראי יוחנן ויצמן הידוע בקיצוניותו בנושאי הדת התבטא, "זה פשוט הסכם מעולה".

בין שלל הסעיפים ניתן למצוא סעיף הקובע כי "ראש העירייה משה ליאון יפעל להקמת שכונה חרדית חדשה" וזאת במענה למצוקת הדיור החרדי, כאשר גם בנושא הסכם הגג מתחייב ליאון כי, "הסכם הגג יהיה בתנאי שהציבור החרדי יקבל בו את חלקו ביחס לחלקו באוכלוסיית העיר".

גם נושא מתחם וורבורג שעורר סערה בחודשים האחרונים עוגן בהסכם, כאשר יינתן חופש הצבעה לחברי הסיעות החרדיות בכל ענייני הדת והאידישקייט בעיר ובאם יצביעו נגד עמדת ראש העיר, הדבר לא ייחשב כפרישה מהקואליציה.

"ראש העיר מכיר את החשיבות של שמירת אופיה של ירושלים", נכתב בהסכם שנחשף לראשונה כאן ב'בחדרי חרדים', כאשר סוכם כי, "ניהול העיר יהיה תוך שימת דגש מיוחד על שמירת הסטאטוס קוו ותוך כיבוד הדדי של האוכלוסיות בירושלים".

בסיכום מתחייב ראש העיר לאכוף את חוקי העזר העירוניים, כאשר הם יישמרו בכל רחבי העיר ולראשונה סוכם כי, "עיריית ירושלים וחברות הבת, לרבות הרשות לפיתוח ירושלים, לא יממנו בין באופן מלא או חלקי, ולא יקיימו אירועי חוצות, פסטיבלים, מסיבות רחוב וכו' שיש בהם משום פגיעה ברגשות הציבור".

סעיף מיוחד בהסכם שנחשף ב'בחדרי חרדים', מגיע לתקן את העוולות של הקדנציה החולפת, תוך שימת דגש על האירועים שיתקיימו בין חומות העיר העתיקה, "העיר העתיקה והדרכים המובילות אליה, הינם מקומות קדושים, ויש לשמור על כך".

נושא נוסף שסוכם, הוא נושא אירועי התרבות שהתקיימו במרחבי העירייה תוך חילול שבת, כאשר נחתם כי אלה "לא ימומנו ולא יתקיימו אירועים מחללי שבת במבנים עירוניים, בחברות עירוניות ובמינהלים הקהילתיים".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מי שעמל במשך ימים ארוכים על ההסכם שגובש, הוא יו"ר 'דגל התורה' בירושלים, אליעזר ראוכברגר, כאשר עיקר ההתעכבות במו"מ היה סביב המסמך הזה.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי בש"ס נמנעו מלעסוק בנושא עיקרי זה והעתיקו את ההסכם של 'דגל התורה' ככתבו וכלשונו, כאשר חלק מהסעיפים ששונו ברגע האחרון, נשארו גם הם בהסכם של סיעת ש"ס.

סעיפי ההסכם:

 

 

 

הסכם קואליציוני ירושלים חילול שבת בירושלים שכונה חרדית דגל התורה משה ליאון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד