י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בחירות 2019 > הנה זה התחיל

נתניהו מלחיץ: השמאל ינסה לעשות מהפך שלטוני

קמפיין הבחירות כבר כאן ועמו המסרים המלחיצים והברורים. ראש הממשלה נתניהו בפגישה הבוקר עם ראשי מועצות ביהודה ושומרון, אשר חלקם בחרו להחרים, ניצל את ההזדמנות לפרוט על מיתרי ליבם של מצביעי הימין: "בבחירות הקרובות חייבים לנצח. זה הקרב על הבית" 

נתניהו מלחיץ: השמאל ינסה לעשות מהפך שלטוני
ראש הממשלה בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר (רביעי) עם ראשי ההתיישבות ביהודה ושומרון: "אנחנו עומדים בפני מערכת בחירות. במערכת הקרובה נראה ניסיון של השמאל לעשות מהפך שלטוני בהתגייסות התקשורת ומערכות אחרות. הם כולם מגוייסים לזה באופן מלא. אסור שיצליחו - כי אם חלילה יצליחו זאת תהיה סכנה ברורה להתיישבות", כך ראש הממשלה בפתח דבריו.

"בבחירות הקרובות חייבים לנצח. זה הקרב על הבית", הבהיר נתניהו וחידד, "גורל המדינה וההתיישבות אינם מובנים מאליהם. היינו צריכים לעבוד קשה גם מול הממשל האמריקני הנוכחי כדי להביא את ההישגים הגדולים שהבאנו להתיישבות. כל זה לא מובטח כי בהמשך, תחת ממשלת שמאל, הכל יתהפך ברגע".

מוקדם יותר הבוקר, שיגרו ראשי מועצות ביהודה ושומרון בהם, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, ראש מועצת בנימין ישראל גנץ, וראש מועצת קריית ארבע אליהו ליבמן, מכתב לחבריהם עם העתק לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הודיעו כי ייאלצו לוותר על פגישה עם ראש הממשלה, וזאת משום שלדבריהם ראש הממשלה דוחה את מנהיגי ההתיישבות בהבטחות סרק הנוגעות לביטחון ולא עושה די לפיתוח ההתיישבות, הן בתחומים הביטחוניים והן בתחומים ההתיישבותיים.

במכתבם כותבים ראשי המועצות: "בחודשים האחרונים חווינו בהתיישבות פיגועים קשים, בהם נרצחו: קים לבנגרוד יחזקאל, זיו חג'בי, התינוק: עמיעד ישראל איש - רן מהישוב אלון מורה, סמל יוסף כהן, וסמ"ר יובל מור יוסף הי"ד ונפצעו רבים".

לדבריהם, "בפגישות שנעשו עם ראש הממשלה ואנשי לשכתו, פגישות בהן דרשנו: לבטל את הקיצוץ בסך 400 מליון ש"ח במרכיבי הבטחון ביו"ש, להשיב את כוחות החיילים שקוצצו באיזור, להשיב את המחסומים, לענות בתשובה ציונית הולמת בהתיישבות על פיגועי הטרור".

"למרבה הצער", כותבים שלושת ראשי המועצות, "הרוב המוחלט של דרישותינו נענו בשלילה בהתחמקות או במריחות. שוב, כעניים בפתח, מצפים מאיתנו לקבל בהכנעה ולהודות על קידום של מספר תוכניות בודדות, שבחלקן אף ממוחזרות, שלא ניתן בשום אופן לראות בהן פריצת דרך של ממש".

"במצב עניינים זה איננו רואים ערך בקיומה של פגישה שכל תכליתה יצירת תמונה אידילית של שותפות, שאין מאחוריה דבר", כתבו.

עם זאת ציינו לחבריהם, "אנו מבינים את הקושי הכרוך בסירוב להזמנת ראש הממשלה לפגישה ומכבדים את מי שבוחר להיענות לפגישה ולסייע לראש הממשלה למרות האמור, אולם אנו, מתוך המחויבות והאחריות הכבדה המונחת על כתפנו לביטחון תושבינו ולפיתוח ההתיישבות, איננו יכולים ליטול בכך חלק. אנו מבקשים לעלות קומה ולהבהיר כי ההתיישבות ביהודה ושומרון איננה בן חורג של ממשלת ישראל".

המהלך לא עבר בשקט, עודד רביבי ראש מועצת אפרת, תקף את ההחלטה ואמר, "ההחלטה להחרים פגישה עם ראש הממשלה היא עזות פנים, הלבנת פנים ופגיעה בהתיישבות. הניסיון לכופף את ידיו בגלל הבחירות הקרבות אינה מכבדת אותנו. כשראש הממשלה מזמין - באים. מי שמתנגד לחרמות לא מחרים".

גם ראש מועצת בית אל שי אלון, לא אהב את החרם והבהיר, "אני אגיע לפגישה עם ראש הממשלה כמתוכנן, לא ייתכן שאנחנו, תושבי יהודה ושומרון שנלחמים נגד חרמות נחרים בעצמנו פגישה עם ראש הממשלה, אני מציע לכל ראשי המועצות ביו"ש להתאחד ולהגיע לפגישה עם ראש הממשלה, כוחנו באחדותינו".

בחירות 2019 חרם יהודה ושומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד