ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
הנאום המפתיע של סיידה • צפו

"בני התורה הם חומת המגן של עם ישראל"

הכנסת מתפזרת וח"כ דני סיידה מש"ס מנצל את ימיה האחרונים כדי לדבר בשבחם של בני התורה וכן בשבחם של חברי מפלגתו, שלדבריו פעלו ללא לאות לטובת ציבור בני התורה • 'בחדרי חרדים' עם הנאום המלא

"בני התורה הם חומת המגן של עם ישראל"
יונתן זינדל, פלאש 90

הכנסת מתפזרת וח"כ דני סיידה מש"ס מנצל את ימיה האחרונים כדי לדבר בשבחם של בני התורה וכן בשבחם של חברי מפלגתו, שלדבריו פעלו ללא לאות לטובת ציבור בני התורה. 'בחדרי חרדים' עם הנאום המלא.

"אנצל מעמד זה, לבקש מכולם לקראת מערכת הבחירות שלפנינו, להפנים שבני התורה, הם הם חומת המגן של עם ישראל בכל הדורות, ולכבד אותם בכל הכבוד הראוי, ולא לנצל את מערכת בחירות זו, כדי לפגוע בבני התורה היקרים.

ציינתי בהשבעתי, שאני בעצמי שירתי בצה"ל במשך 3 שנים ועוד 25 שנה במילואים, במקומות הקשים והמסוכנים ביותר. בה איבדתי את מפקדי הנערץ אלוף משנה אברהם חידו ז"ל.

חה"כ סיידה ציין את חבריו לתנועה אף הם, שירתו רובם ככולם בצה"ל במגוון תפקידים. ביחידות קרביות ולא בעיתון במחנה, כמו כן ילדיי כולם שירתו ביחידות המובחרות ביותר בצה"ל, ואף אחד מבניי נפצע בפעילות צבאית.

ואדגיש - שילדי כולם למדו ברשת החינוך של תנועת ש"ס. בתקופה זו נחשפתי לפעילות חברי הבית הזה, בחקיקה ענפה ומגוונת, ופעילות בוועדות, שאיכות העשייה ומהותה, השאירו אותי פעור פה
ומלא התפעלות.

חה"כ סיידה הזכיר את אלי אלאלוף יו"ר ועדת העבודה והרווחה זכיתי להיות חבר בוועדה, אלאלוף שכשמו כן הוא - אלוף בעשייה, אלוף ברגש חברתי, אלוף בתוצאות חקיקה. וצר לי מאוד על החלטתו לסיים את פעילותו בכנסת. זהו הפסד ענק לי ולכולם.

סיידה הוסיף: "בתקופה זו, נחשפתי ליכולות המדהימות של חבריי לתנועה, החל מיו"ר התנועה הרב אריה מכלוף דרעי, האיש והאגדה, תלמיד חכם עצום, ואיש חכם, שכמותו לא ידעה מדינת ישראל, הפועל ללא לאות, לילות כימים, כמבוגר האחראי בממשלה ובקבינט, שר הפריפריה, שר השקופים, שר בית התורה, אביהם של החלשים והמוחלשים, האיש שטבע את כל מטבעות הלשון האפשריות, שהפכו לנכסי צאן ברזל, למושגי עשייה בממשלה זו, החברתית ביותר מאז קום המדינה.

וכן את עשייתו של השר הרב דוד אזולאי ז"ל ישר הדרך, שכל מי שנחשף לדברים שנאמרו לזכרו, הבין את גודלו הערכי והחינוכי. ולהבדיל בין החיים, בנו ינון ממשיך דרכו, שביחד עם חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי.

הצעירים שבחבורה בכנסת זו, מוכיחים לכולם שבבית מדרש זה שנקרא תנועת ש"ס, גדלים אלופי חקיקה שאת יכולותיהם המוכחות ספגו בבתי מדרש של תורה, והוכיחו לכולם שמחוקקים דגולים יכולים לגדול לא רק בבתי ספר למשפטים.

אך אי אפשר בלי להזכיר את פעילותם הנמרצת של חבריי הנמרצים, ששמם יוצא לפניהם והם מושא להערצה לכולם בבית זה, הלוא הם יו"ר הסיעה חברי חה"כ יואב בן צור שמנווט בצורה יוצאת מן הכלל את כל הועדות ועירני וקשוב לדברים החשובים שמתרחשים בבניין זה,

חברי סגן שר האוצר יצחק כהן, וסגן שר הפנים משולם נהרי, ויו"ר ועדת החינוך יעקב
מרגי, שדאגו לכל המגזרים בישראל לא הבדלי דת גזע ומין, וגולת עשייתו היא מחיקת האפליה בסמינרים לבנות שהוסרה מסדר היום הציבורי בעקבות פעילותו.

ואחרון חביב, ידידי הרב יצחק וקנין, חברי לעבודת האדמה, חברי לשמירת גבולות הארץ, האיש שבגופו ובניסיונו ובתעצומות נפשו, שמר על החקלאות בארצנו מפני אלו שחושבים שפה זה טקסס, ורק מספר חוואים גדולים יכולים להחזיק את החקלאות, ולספק את כל צריכת המזון הטרייה בישראל.

בסיום דבריו תקף חה"כ סיידה את הבית היהודי: צר לי על אלו שניהלו את משרד החקלאות בשנים האחרונות ושהחקלאים תלו את יהבם בהם בהיותם אנשי התיישבות דגולים, ולצערנו לא הצליחו לצאת מגבולות יש"ע ורמת הגולן בעשייתם ופגעו במשק המשפחתי.

לסיום, ברצוני שכולם בבית זה בהווה ובעתיד יפנימו שאני וחבריי בתנועת ש"ס נדאג לשמור על מעמד המשק המשפחתי בחקלאות בכל יכולותינו המוכחות. ולדאוג שהחקלאות – שהיא אחת מאבני היסוד של שמירת גבולות הארץ ושעתודות המזון של מדינתנו לא יפגעו.

דני סיידה שס אריה דרעי תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד