י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
צפו בנאום

מקלב: "הפיקוח על הבנקים פוגע בציבור החרדי"

יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה ח"כ אורי מקלב: "הפיקוח על הבנקים דואג לתאגיד הבנקאים ולא ללקוחות - תוך פגיעה בציבור החרדי" • צפו בנאום המלא

מקלב: "הפיקוח על הבנקים פוגע בציבור החרדי"
מרים אלסטר, פלאש 90

הפרסום הבוקר ב'בחדרי חרדים' על הפגיעה הקשה הצפויה בציבור החרדי בעקבות החלטתה של המפקחת על הבנקים לעבור להליך דיגיטלי - עוררה דיון נרחב בכנסת דקות לפני פיזורה.

יו"ר ועדת המדע והטכנולגיה, ח"כ אורי מקלב, קרא מעל דוכן הכנסת למפקחת על הבנקים שלא לקדם את הרפורמה במשלוח הדואר בתאגידים הבנקאיים.

על פי התכנון, בקרוב התאגידים הבנקאיים יפסיקו לשלוח דברי דואר והודעות לתיבות הדואר ויתחילו לשלוח רק באמצעות כלים דיגיטליים. "אין לנו דבר כנגד התייעלות של הבנקים", הסביר, "אך אנו לא רוצים מהלכים אשר פוגעים בלקוחות".

בדיון בהצעה לסדר שיזם יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה ח"כ אורי מקלב בנושא, הוא הסביר כי מדובר במאות אלפי לקוחות אשר אינם מעוניינים בשינוי המצב הקיים.

"אנו מדברים על מעל לחצי מליון קישישים ועל מאות אלפי משפחות מהציבור החרדי אשר בכוונת תחילה אינם מעוניינים להיות מנויים על הטכנולוגיות האלה".

לדבריו: "הם לא משתמשים באופן מודע במדיה הזו וכאן צריך לבדוק האם בנק ישראל דואג ללקוחות את לתאגידים הבנקאים הגדולים".

מקלב תקף ואמר כי מההחלטה הזו נראה כי "בנק ישראל אינו בא לסייע ללקוחות כפי שהיה מצופה ממנו אלא לבנקים".

"אין פה טובת הלקוח אלא טובת הבנקים", אמר מקלב והסביר ש"הרי מי שזה טוב עברו הרי יכול לבקש זאת ומי שלא מבקש זאת הרי שהוא אינו מנוי על שירותים מסוג זה ולמה להכריח אותו לכך בניגוד לצו מצפונו".

מקלב תקף את צורת קבלת ההחלטות ואמר כי עושים מהלך שכזה מבלי לבדוק את שהיה קודם לכן. לדבריו, היה דבר דומה בחברות הביטוח ומהנתונים שיש בידנו מהלך זה הזיק לחברות.

"אין לנו דבר כנגד התייעלות של הבנקים", הסביר יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה, "אך אנו לא רוצים מהלכים אשר פוגעים בלקוחות, אנחנו מוכנים לשמוע על צמצום משלוח הדואר מקלב פנה מכל דוכן הכנסת וקרא למפקחת על הבנקים שלא לקדם את המהלך זה".

אורי מקלב בנקים טכנולוגיה טכנולוגיה מתקדמת דואר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד