י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
השידוך שהתבטל

המתיחה המדוברת של איש העסקים החרדי

לייבל'ה מסיים שבוע סוער: המפגש המרטיט עם חיים בער ועמיחי, השידוך בברנז'ה שהתבטל, החליפה של פרוש שהוסרה, פרבר שנמנע מלרוץ עם גל הירש, הדלק של שרקי, היומולדת של בסוד הטעמים ומסירות הנפש של ברייטקופף | הצטרפו למסע השבועי המרתק באתר החרדי הגדול בעולם

המתיחה המדוברת של איש העסקים החרדי
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה עדיין תקוע בזמן חורף שרק בשיאו, אבל השבוע הוא התבשר באמצע השיממון כי הלייצים הגדולים היושבים בכנסת ישראל, שחוץ מסלפי לא עושים כלום, הולכים הביתה לחופשה.

לייבל'ה לא מאמין: מדובר על חופשה בלתי נגמרת מיום רביעי האחרון ועד אחרי יום העצמאות – מה שנקרא שחיתות לאור יום.

לדעתו של לייבל'ה חובה לחוקק חוק שיתיר לעיתונאים גם פגרה ממושכת. גם להם יש פריימריז עם הדד ליין. אבל שוין, מה זה חשוב, העיקר שהכנסת התפזרה ולייבל'ה הלך לבקר בבית המחוקקים רגע לפני שכולם הסתערו על הסלפי ושיגרו לרשתות תיעוד כיצד הם מתפזרים.

לייבל'ה הגיע לכנסת ופגש לראשונה את הצמד חיים (בער) לוינסון ועמיחי אתאלי, שני עיתונאים חרוצים שמגישים תוכנית שבועית בערוץ הכנסת. לייבל'ה יודע לספר, כי מדובר בתוכנית הפוליטית הטובה והשנונה ביותר בכל הערוצים, וכמות הצפיות עולה ועולה מרגע לרגע. לוינסון אף התבטא ברגע של נחת כי הוא חסיד גדול של הכסף, יותר מהגרש"ב סורוצקין.

לייבל'ה היה ער בשבוע החולף לחרושת השמועות סביב הצטרפותו של כתב החוץ של אתר הבית למפלגה חדשה אותה מקים גל הירש שעובר עינוי דין. יענקי פרבר ביקש להרגיע את הרוחות ולהדוף את השמועות שהקשר בינם למציאות רחוק. "אני נשאר בתפקידי כעיתונאי", סיים פרבר את שיחתו.

לייבל'ה המשיך לשוטט בכנסת ישראל. על הדרך פגש את חנוך זייברט, ראש העיר לשעבר מגיע אף הוא לפגישות במשכן. לייבל'ה ראה את זייברט מסתודד עם הכל יכול של גפני – שלומי פולק. השניים הבטיחו אחדות מלאה מקיר לקיר.

לאחר שעזב את לוינסון ואתאלי, בכורסאות הממשלה ראה לייבל'ה את הרל"ש של אייכלר – חיים רבינוביץ עם הפוליטי של 'בחדרי' ארי קלמן, מתערבים על הרכב הרשימה והתוצאות במפלגת יהדות התורה. רבינוביץ חיפש דף אצל המאבטחים ומצא בסוף טישו. בעט של הכנסת הוא שרטט לקלמן את התוצאות. ללייבל'ה נודע, כי ההתערבות הייתה על ארוחה חינם במסעדת "בסוד הטעמים". 

ואת הצמוד של זייברט יוסי צימט ראה לייבל'ה יחד עם שבי רפופורט, מקשרי הממשל הגדולים, מסתערים על האוכל שמוגש בכנסת. 

לייבל'ה המשיך לעקוב השבוע אחר הפוליטיקאים שעשו את דרכם לניו יורק: סגן השר מאיר פרוש, שהיה בארה"ב בביקור בזק, נאלץ לקנות חליפה ב G & G. לייבל'ה ראה את סגן השר מודד את החליפה הנצחית, אותה מעולם לא הסיר.  

ויוסי דייטש נצפה בשבוע שעבר ב'שומרי שבת'. בשל ביקורו בחצי כדור התחתון, דייטש נעדר ממעמד חתימת ההסכם עם ליאון. מי שהיה שליחו הוא הרל"ש יהודה ארנד המסור. יוסי, שהשיק בשבוע שחלף את ליין האופנה החדש, נצפה במסעדת  'glat a la  cart' השוכנת בשדרה ה-18 בבורו פארק. בתום הארוחה המפנקת, נעמד יוסי דייטש לתצלום משותף עם הבעלים, הגיסים בונים ניימן ויהודה גולדברג (לשעבר מראשי מוקד איחוד הצלה), וחסידי גור בפני עצמם.

ועוד מישהו שקיבל תפקידים והמריא לתפוח הגדול, הוא הבנש"ק מיכל הלברשטאם, שטס להכין את עצמו לקראת הכנס הגדול ביום ראשון הקרוב בניו גרז'י, לאלפי חסידי בעלזא מניו יורק והסביבה, שיגיעו לכנס עם הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח, כהכנה לקראת ההתרמה ההמונית שתיערך בט' שבט. לייבל'ה כבר מכבה את מכשירו בפני המתרימים.

והיו גם מי שנשארו בארץ: שלושה ראשי ערים במכה פגש לייבל'ה השבוע בכינוס מרכז השלטון המקומי. משה ליאון מירושלים, רביבו מלוד, ופרוש מאלעד, נצפו מסתודדים ארוכות. הללו סיפרו אחד לשני כיצד העיר שלהם מתפתחת באופן יוצא מגדר הרגיל.  

לייבל'ה גם הגיע לביתר. יממה לאחר מינויו של דודי זלץ לסגן ומ"מ ראש העיר, הגיע מורו ורבו הפוליטי ח"כ יעקב אשר לברך ולאחל שפע של הצלחה. 

גם לאשדוד הגיע לייבל'ה השבוע, שם ראה ביום חמישי בבוקר אדם שלא משנה מה תפקידו, עוזר, ח"כ או שר, בכל יום לא מוותר יעקב טסלר, הח"כ הבא של ויז'ניץ, על הדבר הטוב ביותר. טסלר לוקח את בנו לחיידר, שם נפרד ממנו בחיבוק ונשיקה אבהית.

והבולדוזרים של ש"ס בבני ברק, יעקב זכריהו וישראל בן ששון, נצפו השבוע מתדרכים את סופר עיתון 'הדרך' חיים טריקי ברחובות בני ברק. 

והמתיחה הגדולה של השבוע היא ללא ספק יום ההולדת לאיש העסקים הנודע ר' ברוך שטרן, שעל פי השמועות פשט את הרגל בתקופה האחרונה. כחלק מפשיטת הרגל, דאגה רעייתו של איש העסקים, (אשת עסקים בפני עצמה ובת למשפחת אצולה ירושלמית) לחגוג לבעלה הדגול יומולדת 37, בשעה טובה ומוצלחת.

גם שעות בודדות לפני האירוע, שום דבר בבית שטרן לא העיד על המתרחש לבוא. סימן השאלה שנותר פתוח במוחם של חברי הנגיד היתה: היאך להוציא את איש העסקים מביתו באמצע השבוע, כאשר ידועה חיבתו למנוחה ולרביצה הגונה על ספת העור המהודרת שבמשכנו, במיוחד בשעות אחה"צ.

החבורה המתכנסת בקביעות בליל שישי, החלה לחשב מהלכים איך נצלח את ההכנות מבלי שחתן יום ההולדת יקלוט את המתרחש, כשהבעיה הגדולה כאמור הייתה, לגרום לו לצאת מהבית ארבע שעות לפני האירוע, כדי שיהיה אפשר לארגן את הבית לקראת הערב הדרמטי.

לאחר התייעצות ממושכת עם לייבל'ה נתפרה העקיצה הגדולה. לתמונה נכנס גביר אדיר - שטרם נולד - ממונטריאול. על פי הגרסה הרשמית, הגביר היה אמור להגיע ארצה, והוא מחפש נהג וגבאי מכובד שילווה אותו בסיור בבני ברק אצל גדולי ישראל ובקברי הצדיקים. חתן יום ההולדת שוכנע בכבודו ובעצמו לבוא להתלוות לגביר.

הקצוות נסגרו והמתיחה יצאה לדרך, כשכל העת נשלחים דיווחים על התקדמות האירוע לקבוצת הווטסאפ בעלת שם מוסווה ובה חברים מיטב אנשי הברנז'ה. חתן יום ההולדת הגיע למקום שנקבע מראש, שם שמע שהגביר החדש ממונטריאול תקוע בנתב"ג והוא בדרך לפגישה עם ביבי, טוב נו, באין נגיד עושים סיור בלעדיו, וכך נכנס המלווה לבית שר התורה לברכה והצלחה ולאחר מכן סיור בבית קברות, כשעל הדרך מקנחים בכמה לחמניות עם קטשופ-חרדל ומיונז אצל שמילו (מה שגרם ללייבל'ה ולחתן השמחה להגיע שבעים מידי לארוחה המרשימה שהכינה רעיית הנגיד שתחי').

אך זה לא הסתיים. לייבל'ה ראה שצריכים למרוח את שטרן עוד שעה וחצי ולכן, בתבונתו, לקח את הנגיד לרכוש בעקיטשע שבתי ברשת בגיר, שם קיבל אותו מנהל הביגוד החסידי של הרשת דודי שפריי שנתן שירות מושלם תוך כדי שותפות למתיחה (אך יש מחלוקת הפוסקים לגבי גובה ההנחה). 

בסופו של דבר נגמרו השעות שהיו הארוכות ביותר בחייו של לייבל'ה. כעת התעוררה שאלה נוספת: איך מביאים את הנגיד חזרה לביתו בשעת ערב מוקדמת כל כך (20:30), שעה שבה רגיל לפתוח שולחן עם חבריו במסעדת אוכל יהודי ובטח לא לחזור לביתו. גם כאן תבונתו של לייבל'ה עמדה לימין המבצע. לייבל'ה שכנע את שטרן לנסוע חזרה לביתו של הנגיד, בכדי לקחת מפתחות שנשכחו בטעות על ספת העור בסלונו. כששטרן נכנס לביתו והאורות נדלקו לקול שירת 'היום יומולדת' של חבריו, הוא החסיר פעימה דקות ארוכות ונט"ן כמעט הוזמן. לייבל'ה איפשר לעצמו לנשום לאחר שהיה מתוח לאורך היום כמו איש מוסד ישראלי בליל גניבת מסמכי הגרעין האיראני. העיר פתח תקווה צהלה ושמחה יחד עם כמעט כל אדמו"רי העיר שהגיעו לכבד את הנגיד בגופם.

יממה לאחר היומולדת לייבל'ה שחובב בריתות לא יכל שלא להגיע לכינוס המוהלים הארצי של הרבנות הראשית שם ראה את הדובר קובי אלתר ועורך "בקהילה" שלמה קוק מנצחים על הכנס הגדול בהשתתפות כל המוהלים החשובים. קוק הנחה וקובי אלתר עזר היכן שצריך, כך זה נראה.

בעיר טבריה בין שיעור לשיעור וחנוכת ציון הרמב"ם, הגיע הראש"ל הגר"י יוסף למנוחה קלה במלון בוטיק ראסט בהשתתפות רבני העיר והקהילות. מי שקפץ לזכות ליטול את ידיו של הראשון לציון היה ר' שלום סבאח בעל המלון. למרות ההתרגשות שנראתה על פניו יש לציין שלא נזלו המים מעבר לקערה.

ושוב מעשי החסד של 'ידידים' באים לידי ביטוי אצל העיתונאים. יאיר שרקי מהחדשות נתקע השבוע ללא דלק באמצע כביש שום מקום. מי שהתגייסו לעזרתו היו 'ידידים' לצד הפרשן הפוליטי שמעון ברייטקופף, שהגיע במסירות נפש עם מיכל דלק לשמחת שרקי ושלושת הטרמפיסטים שהיו ברכבו. וכבר נאמר בחז"לנו 'שלוחי מצווה אינם ניזוקים'. 

לייבל'ה ראה השבוע את העיתונאי שמחלים מהניתוח אלי ביתאן, שחזר במלוא המרץ לזירה ואף העניק תרומה הגונה לישיבת רש"י והתחדש בכובע חדש לרגל חתונת אחיו, מבחירי ישיבת תפרח באולמי 'כינור דוד' בבית שמש. לייבל'ה מאחל מזל טוב לאח הרווק הנחשק ביותר במגזר. 

קובי פרץ ששוחרר מהכלא ממשיך להתחזק ולחזק את העם היושב בציון. לצד שמירת שבת כהלכתה והנחת תפילין כמידי יום ביומו, השבוע הוא נצפה במסוק חדיש יחד עם רב הסלבס ומקורבם של גודלי ישראל מרדכי חסידים, שלא ימיש מתוך האוהל אף פעם זה למעלה מעשור. השניים הדרימו לאילת שם חזקו את התושבים ושמחו חתן וכלה. 

והמסע של הרבי ממונקאטש שנסגר השבוע הביא בכנפיו בשורה. במירון ראה לייבל'ה את המפיק האגדי מוטי רבינוביץ מטיפ יחד עם איש הבמות והפארנצע'ס יעקב חיים מילר, מספרים על בואם של האלפים למקום. 

השבוע יש גם חדשות מהצלמים שיצאו לגולה: הצלם נפתלי לרר ג'וניור הפתיע את אביו ורכש לו כרטיס טיסה לאוקראינה. השניים יצאו יחד עם הצלם הארגנטינאי שלמה קטשה וקרעו את השלג באוקראינה. לצד תפילות נרגשות, זרקו הצילייגערס גם שלג אחד על השני. 

והצלם שלומי כהן המשיך לגרות את כולם. לאחר שקרע את תאילנד מחוף לחוף והביא את פלאי הבריאה ישר לסטורי של כל אחד ואחד מקוסמוי וקופנגן, הלה קידש שם שמים ברבים כשגם במקום המרוחק הצליח לגייס מנינים לתפילה ואף הזין את גופו באוכל כשר. העיקר שהכל עשה כדי לאגור כוחות לסיום המסכת בסוף זמן חורף. 

לייבל'ה מטזר בשולי המדור ידיעה שבעיקרון הייתה צריכה להיות ראשית פלוס פוש, אך רק מפני צנעת הפרט הוא מנוע מלפרסמה עם פרטיה המלאים. להלן הסיפור המלא: קשרי שידוכין של עיתונאי ירושלמי עם עיתונאית ירושלמית הסתיימו השבוע ללא תוצאות. ללייבל'ה לא ברור האם ההצעה תעלה שוב על ידי מי מהשדכנים, אך מה שבטוח, מדובר בטיזר חמוד במיוחד עבור לייבל'ה.

וקצת מינויים ותזוזות בתקשורת וביחסי הציבור: אבריימי קרויזר, מי שהיה יועצו של ראש עיריית ירושלים, ממסד באופן סופי את משרד יחסי הציבור והאסטרטגיה שבראשותו, בגיוס עובדים לקראת קבלת הלקוחות. 

יוני קדם המוכשר, ששירת בגלי צה"ל, הצטרף השבוע לאתר הכלכלה החרדי ביזנעס. קדם מצטרף לצוות הכותבים באתר ויסקר את תחומי הכלכלה במגזר. קדם אמר ללייבל'ה: "מודה להנהלת האתר שנתנה בי אמון, יחד נביא תקשורת כלכלית נקיה, ערכית ואיכותית". עורך האתר פישל רוזנפלד לא הפסיק להגיד: "גאה לצרף כוח משמעותי נוסף למשפחת 'ביזנעס' המתחדשת".

ואיציק אוחנה מן, סיפר לנו השבוע על מינוי חדש ב'יום ליום'. שמואל בן צבי עורך מדור 'בתפוצות' מונה לכתב הפוליטי של העיתון, לצדו של העורך יוחאי דנינו המשמש כפרשן. בן צבי ימשיך במקביל גם לסקר את חדשות החוץ בעיתון ואולי להסכים לראיין חברי כנסת ביידיש.

ובארגון 'עזר מציון', המנהל המיתולוגי של הסניף במודיעין עילית יענקי לפידות, נקרא על ידי ההנהלה לבוא לארצי ובמקומו מונה איש המעש והחסד נתי שפיגל, תושב ברכפלד. לייבל'ה מאחל הצלחה לכולם. 

וראשי ארגון "השומרים" בבני ברק התקבלו השבוע לברכה והצלחה במעונו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי.

ולייבל'ה לא יכול שלא לדווח על בנו של הרב אליהו קליקשטיין מחסידות גור, שרכש נכס מסחרי בפרויקט הצ'ק פוסט בעיר חיפה בקבוצת רפאל נדל"ן, בבעלות היזם דוד רפאל, שבכל אחד מהפרויקטים המסחריים של החברה מקצה משרד אשר ישמש כבית כנסת, במטרה להעניק מעטפת כוללת לצרכי העובדים והמבקרים.

ופינת השמחות והמזל טובים של לייבל'ה. 

תחילה שמחות בחצר הרבנים: ר' אריה קנייבסקי, נכדו ונאמן ביתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי ויו"ר מפעל המוסר והתורה "אורחות יושר", חגג היום את שמחת הולדת בתו בשעה טובה. 

ושידוך בגזרת הרבנים - הדס שיינפלד נכדתו של הגאון רבי ישראל מאיר לאו רבה של תל אביב יפו, באה בברית האירוסין עם בחיר עולם הישיבות אבי שקדי, אחיין של רבה של שכונת צהלה בתל אביב הרב חיים הורביץ.

ועוד שידוך בגזרה: הרב קלמן בר, רב העיר נתניה, לרגל אירוסי בתו, עם שלמה רנד מבחירי ישיבת חברון, בנו של החזן ישראל רנד חזן, בית הכנסת הגדול ברמת גן.

ברכת מזל טוב חמה ולבבית למשפחת דייטש הירושלמית ובראשונה לאיש החסד הגדול ומכניס האורחים המפורסם ר' שמוליק דייטש מהציינ'ג ברחוב יונה בירושלים, לרגל אירוסי בנו יואל דייטש משליחי חב"ד בניו יורק, הבן כך מתברר מחכים את אביו בגודל מעלת הכנסת האורחים, וכעת התארס עם הכלה נחמה פערל גינסבערג. לייבל'ה שולח צרור ברכות עד בלי די. 

מזל טוב לסגן ראש מועצת רכסים הרב יצחק רייך ולמחותנו הרב רפאל מנת, מנכ"ל שארית ישראל, להולדת הנכדה.

מזל טוב להרה"ח ר' אברהם דייטש משב"ק האדמו"ר מצאנז, לרגל שמחת נישואי נכדתו, בת לבנו שלמה דוד, עם בן העסקן זאב קליין, ממנהל היכלי התורה והחסד צאנז.

ברכת מזל טוב לאליהו גולדמן ממקורבי הגר"ד לנדו לרגל אירוסיו. שמחת האירוסין תיערך ביום ראשון הקרוב באולמי שיח יצחק במודיעין עילית. קודם השמחה נערכה "סנטוחה" מצומצמת בחצר ברחוב הרב דסלר בבני ברק. 

ברכת מזל טוב לאהרן פרלוב סופר 'המודיע', לרגל שמחת נישואי בנו.

 מזל טוב למנהל השיווק 'מעיני הישועה' אלי זלמנוביץ לרגל הולדת הבת.

מזל טוב לידידנו יהודה אברמסקי מנהל המכירות באולמי "מייפל" בפתח תקווה ולשעבר איש השיווק באתר 'בחדרי חרדים', לרגל אירוסיו עם תמי אברמוביץ'. 

ושמחה גדולה השבוע: הזמר דדי גראוכר שהחלים לאחר שאושפז במצב קשה, חגג את אירוסי בת הזקונים עם החתן גפן ורון. כיבדו בנוכחותם: הגרי"מ לאו ושגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן. על החלק המוזיקלי הופקדו: אברהם פריד, עמירן ואריק דביר, ישי לפידות ומשה וינטרוב.

וברכת מזל טוב לבעל המנגן ואיש הקלידים הנודע צביקי לוקר לרגל הולדת הבת.

ובשמחת הבר המצווה לנכדו של העסקן החב"די יענקל'ה גלויברמן בן לבנו ויד ימינו בצלאל גלויברמן השתתפו: אישי ציבור, שרים, חברי כנסת, רבנים וראשי מועצות, עסקני אנ"ש ובכירים בעולם הספורט.

אפרופו משפחת גלויברמן - העסקן הח"בדי יחתן את נכדו ביום שני הקרוב בכפר חב"ד. לייבלה משגר מזל טוב כפול למשפחת החסד.

ולסיום מזל טוב לאיציק אדרי מבכירי השיטור העירוני בעיר החרדית אלעד, לרגל שמחת הבר מצווה לבנו.

לייבל'ה רכילות חרדית פתח תקוה פיזור הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד