י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לאחר המפץ של בנט ושקד

ח"כי 'הבית היהודי' התכנסו אצל מנהיגם

מזל שמוצאי השבת כל כך ארוך, הכל קרה מהר, תוך שעות, בנט ושקד מכנסים מסיבת עיתונאים, שעתים אח"כ הח"כים שנותרו מאחור ב'בית היהודי' מתכנסים בבית מנהיגה הרוחני של הציונות הדתית ומחליטים להמשיך יחד, כשהקרב כעת יינטש על זהות מנהיג המפלגה. סמוטריץ' מוביל 

ח"כי 'הבית היהודי' התכנסו אצל מנהיגם
ח"כי הבית היהודי אצל הרב דרוקמן צילום: באדיבות המצלם

לאחר המפץ הפוליטי בגוש הימין, שהתרגש במפתיע בעקבות הקמת מפלגת 'הימין החדש' בראשות השרים נפתלי בנט ואיילת שקד, ב'בית היהודי' מציגים אחדות ומחפשים יו"ר חדש שינהיג את המפלגה.

בפגישה שהתקיימה הלילה (מוצאי שבת) בביתו של מנהיגה הרוחני של הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן, בהשתתפות חברי 'הבית היהודי', שר השיכון אורי אריאל, סגן שר הביטחון אלי בן דהן, והח"כים, בצלאל סמוטריץ, מוטי יוגב וניסן סלומיאנסקי, הוחלט על המשך השותפות עם 'האיחוד הלאומי'.

בסיום המפגש, תועד הרב דרוקמן עם מסר לקהל המצביעים, "אני קורא לציבור הדתי הלאומי באשר הוא לתמוך ברשימת הציונות הדתית האחת והיחידה שתהיה, היא חיונית למדינת ישראל וחיוני שתהיה לה נציגות משמעותית ביותר בכנסת", יצוין כי בדבריו לא הזכיר את צמד המילים "הבית היהודי" או "האיחוד הלאומי".

השר אריאל אמר בתום המפגש: "בישיבה שיזמתי הערב אצל הרב דרוקמן, הוסכם להמשיך ולחזק את הציונות הדתית בהליכה משותפת".

"כמו כן', הוסיף וציין השר אריאל, "הוחלט להמשיך את המגעים להאיץ את האיחוד ולנצח בבחירות הבאות כסיעת ימין מאוחדת על ידי הנהגה חזקה של הציונות הדתית. אנו נמשיך להוביל להישגים רבים ולייצג כראוי את הציבור הדתי-לאומי".

כעת, יאלצו בסיעה המאוחדת למצוא יו"ר שינהיג את המפלגה המשותפת, שייתכן ותחבור אל עוד גושים פוליטיים, בהם 'עוצמה יהודית' ואלי ישי שערק מש"ס, כאשר שמו של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' עולה כמועמד הרלוונטי ביותר.

בתוך כך, היום (ראשון) תתכנס וועדת הכנסת בראשותו של חבר הכנסת מיקי זוהר מ'הליכוד', כדי לדון בפיצול סיעת 'הבית היהודי' וזאת במענה לפנייתם של חברי הכנסת נפתלי בנט, איילת שקד ושולי מועלם-רפאלי, כאשר בנוסף ייפגש השר נפתלי בנט עם חברי הכנסת של 'הבית היהודי' לדון עמם בחיבורים למפלגתו.

הבית היהודי הרב חיים דרוקמן הציונות הדתית בחירות 2019 בחירות לכנסת האיחוד הלאומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד