ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בחירות 2019 > היום ה-100

הח"כ פורש מכחלון. האלופה מצטרפת ללפיד

כחלון ממשיך לסבול מאיבוד אישים. לאחר שאבי גבאי נטש באמצע הקדנציה וניצח בקרב על ראשות 'המחנה הציוני', כעת שלושה ח"כים נוספים עוזבים את הקן | דמות ביטחונית מפתיעה ומעניינת מצטרפת לפוליטיקה, מדובר באישה שעשתה היסטוריה בצה"ל וככל הנראה תחבור ליאיר לפיד חסר הניסיון הצבאי

הח"כ פורש מכחלון. האלופה מצטרפת ללפיד
מייקל אורן צילום: Miriam Alster/FLASH90

סגן השר במשרד ראש הממשלה, חבר הכנסת מייקל אורן ממפלגת 'כולנו' בראשות משה כחלון, הודיע על עזיבת המפלגה, כך דווח הבוקר (ראשון) ב'ישראל היום'.

על פי הדיווח, אורן הבהיר בסופ"ש, כי הוא אינו שולל הצטרפות למפלגה אחרת, ולעת עתה הוא חוזר לפעילות הסברתית ואקדמית בחייו האישיים. 

"בשנת 2015 נקראתי לדגל לשרת את מדינת ישראל בכנסת. במשך ארבע שנים מלאות כחבר כנסת ולאחר מכן כסגן שר, פעלתי ללא לאות לחיזוק יחסי ישראל בעולם. נפגשתי עם מנהיגים רבים, נלחמתי בארגוני החרם ועסקתי בהסברה לשיפור תדמיתה של ישראל. אינני זונח את השליחות המדינית. אמשיך להילחם נגד ארגוני החרם וקבוצות אנטי־ישראליות ולייצג את ישראל ברחבי העולם", כך הוא מצוטט ב'ישראל היום'.

יצוין, כי מייקל אורן, היסטוריון במקצועו ולשעבר שגריר ישראל בארה"ב, אינו היחיד. שר השיכון יואב גלנט צפוי גם הוא לפרוש בקרוב מ'כולנו' ולהתמודד בליכוד. זאת בנוסף לחבר הכנסת אלי אלאלוף, שכבר הודיע כי לא ימשיך לכנסת הבאה.

האלופה הראשונה בצה"ל תצטרף ל'יש עתיד'?

דמות ביטחונית נוספת ומעניינת תצטרף ככל הנראה לפוליטיקה בימים הקרובים. מדובר במי ששימשה כראש אכ"א בצה"ל - אלופה במיל' אורנה ברביבאי, החיילת הראשונה שזכתה בדרגת אלופה.

על פי הדיווח בעיתון 'ישראל היום', פניה של הגברת לפוליטיקה ומסתמן כי תבחר דווקא להצטרף ליאיר לפיד שכבר מחזיק באלוף אחד ברשימתו, גם הוא שימש בעברו כראש אכ"א (אגף כח אדם) בצה"ל - חבר הכנסת אלעזר שטרן.

ברביבאי מונתה לפני כשבע שנים לראש אכ"א על ידי הרמטכ"ל דאז רא"ל בני גנץ, ולמרות שהיתה חברה במטה הכללי תחת הנהגתו, בחרה שלא להצטרף למפלגתו 'חוסן לישראל', כי עם ללפיד, חסר הניסיון הצבאי.

אורנה ברביבאי ו'יש עתיד', בחרו שלא להגיב לידיעה ב'ישראל היום'.

בחירות 2019 מייקל אורן אורנה ברביבאי יש עתיד יאיר לפיד בחירות לכנסת מפלגת כולנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד