י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

האירוע המדהים שבו יסיימו את כל הש"ס ביום אחד

יוזמה יוצאת דופן המשלבת בין כל עולמות התורה, נערכת החל משעות הבוקר על ידי איחוד ישיבות ההסדר בבנייני האומה בירושלים • במהלך האירוע שנקרא "יחד בקדושה" עורכים ראשי הישיבות, תלמידיהן, בוגריהן, אישי ציבור וכלל אוהבי התורה מרתון לימוד תורה, במסגרתו מאות חברותות יסיימו היום את הש"ס כולו • בין הלומדים ומוסרי השיעורים גם גדולי תורה מהציבור החרדי

האירוע המדהים שבו יסיימו את כל הש"ס ביום אחד
הרב זלמן נחמיה גולדברג ותלמידים צילום: גדעון שרון

יוזמה יוצאת דופן של שילוב בין כל עולמות התורה בישראל נערכת מהיום בבוקר בבנייני האומה בירושלים על ידי איחוד ישיבות ההסדר. זאת, תוך מאמץ להתעלם  מהבדלי הגישות הלאומיות כאשר מדובר על לימוד תורה.

מהבוקר נערך ארוע "יחד בקדושה"- מרתון רצוף של לימוד תורה ללא הפסקה במסגרתו מאות זוגות של ׳חברותות׳ לומדות ברציפות שמונה דפי גמרא כל אחת. זאת במטרה להתחיל ולסיים את ששת הסדרים כולם, לא פחות מ-37 מסכתות, ביום אחד.

הלימוד החל הבוקר בשעה 9 בבוקר, בהשתתפות ראשי ישיבות, בוגרים, שרים וחברי כנסת.  הפרופ' שמחה גולדין, אביו של הדר גולדין ז"ל המוחזק בידי חמאס נתן את האות לתחילת מרתון הלימוד שצפוי להסתיים בשעה 18:00 בקריאת קדיש ע"י הסבים של התינוק עמיעד ישראל איש-רן הי"ד שנרצח בפיגוע הירי בעפרה. עם תום הלימוד תיערך תפילת ערבית המונית ושמחה לרגל הסיום המשותף והמרוכז ביותר של לימוד הש"ס אי פעם, שתסחוף את המוני המשתתפים והמצטרפים להרקדה בה יטלו חלק הרבנים הראשיים וראשי הישיבות.

הרב אריה שטרן עם חברי האיגוד- צילום: גדעון שרון

הרב זלמן נחמיה גולדברג- צילום: גדעון שרון

בלימוד עם הרבנים - צילום: גדעון שרון

הפרויקט היחודי נעשה בשיתוף פעולה יוצא דופן בין המגזרים השונים, כאשר גדולי תורה מהציבור החרדי, בהם הגר״א וייס והגרב״צ קוק, לצד הרב הראשי האשכנזי הגר"ד לאו והרבנים הראשיים לירושלים הגר"א שטרן והגרש"מ עמאר שמשתתפים בלימוד ומוסרים שיעורים לתלמידי הישיבות ויחגגו יחד איתם את סיום הש"ס. את ההדרן ישא רבו של הרובע היהודי הגר"א נבנצאל.

מרגש ומרומם רוח לראות מהבוקר פסיפס אנושי צבעוני ומגוון  של חברותות, ראשי ישיבות לצד תלמידיהם, מספר דורות למדנים במשפחה שהתאגדו יחדיו ללימוד משותף, שרים, לצד חברי כנסת הלומדים  ומוכיחים כי התורה היא גורם מאחד, הכל למען האדרת התורה.

רמ"ט האיגוד מוני יסלזון אומר בין היתר כי "מדובר באירוע היסטורי בו יוסרו המחיצות, כאשר כל אוהבי התורה ולומדיה ייקחו בו חלק.  מטרתנו הראשית היא להגדיל תורה, להאדירה ולהרחיב את ממדיה". יסלזון שהוא עצמו לומד בחברותא מדגיש בהתרגשות רבה כי "לימוד הגמרא הינו אבן היסוד בבניין כל ישיבה,  מזה אלפי שנים. התעמקות בלימוד ש'ס ופוסקים, בבקיאות בעיון ובפסיקה- הנו לחם חוקו של כל למדן. 

חובתנו להמשך העברת תורה במסורת מדור לדור, תלוי בצורתם של תלמידי חכמים המרבים שלום בעולם. גמרא היא בסיס השותפות בין עולמות ובתי מדרש שונים ואת זה אנחנו מבליטים היום באמונה כי  ויעשו כולם אגודה אחת, יוביל אותנו לעשות רצונך בלבב שלם".

סיום הש"ס ירושלים חברותות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד