י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הדומ"ץ הנערץ איננו

לונדון אבלה: בעל ה'שבט אפרים' הלך לעולמו

במוצ"ש נפרדו המוני תושבי לונדון החרדים, מהגאון הנערץ רבי אפרים לנדאו זצ"ל, דומ"ץ ובעל מחבר שו"ת 'שבט אפרים' והוא בן 80 | היה צלול בדעתו עד ליציאת נשמתו תוך כדי שירת 'שלום עליכם', מעט לאחר כניסת השבת

לונדון אבלה: בעל ה'שבט אפרים' הלך לעולמו
הגאון בעל ה'שבט אפרים' זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בליל שבת, רבע שעה אחר צאת הכוכבים נפטר הגאון רבי אפרים לנדאו זצ"ל, דומ"ץ בלונדון ובעל 'שבט אפרים', אחרי שסבל מדלקת שהסתבכה, והוא בן 80 בפטירתו.

הגאון ר' אפרים ז"ל, נולד בקראקא בשנת תרצ"ט לאביו ר' חיים ולאמו מרת טריינדל ע"ה אשר נספו בשואה הי"ד, הוא בעצמו ניצל בהיותו בן 5 על ידי דודתו במסירות נפש, ומאז התחיל הכל מחדש, והחיה את עצמו בהתמדת התורה.

בבחרותו קנה תורה ויראה בישיבתו של הגאון הגדול רבי יצחק דוב קופלמן זצ"ל ראש ישיבת לוצרן בשוויץ, וכן אצל הגאון הגדול רבי אליקים שלזינגר שליט"א ראש ישיבת הרמה בלונדון.

לאחר נישואיו אחרי קבע מקום מדרשו בלונדון בישיבה הרמה, כן היה בידידות רבה עם הגאון רבי יצחק טוביה ווייס, גאב"ד העדה החרדית, אשר למד אתו בחברותא בישיבה בלונדון.

לאורך עשרות שנים שימש כמורה הוראה למאות תושבי העיר, וזכה לאהדה והערצה גדולה, המית את עצמו באהלה של תורה, וזכה לסיים את הש"ס יותר מ-14 פעמים, ויותר מ-7 פעמים את ארבעת חלקי השולחן ערוך. כן הוציא לאור ספר שו"ת 'שבט אפרים' ח"א, והכין כבר את רוב החלק השני שכבר נמצא בשלבי עריכה, אך לא זכה לראות בהופעתו.

לצד עמלו בתורה יומם וליל בהתמדה ובשקידה יתירה, הקים יחד עם רעייתו מוסד "יד ועזר" לחולי נפש מבוגרים.

כאמור, לפני כארבעה שבועות חלה בדלקת, יצא ונכנס לבית חולים, זכה עוד לפאר מסיבת חנוכה עם כל משפחתו ונכדיו, וכן שמחת חתונת לנכדו לפני שבועיים, אך שוב הסתבך והובהל לבית חולים לפני כמה ימים. זכה להיות בצלילות הדעת עד לרגע האחרון, אמר את פסוקי הייחוד, כשבני המשפחה שרים אתו גם את הפיוט "שלום עליכם", ויצאה נשמתו במעמד בני משפחתו ליל שבת קודש פרשת שמות.

הותיר אחריו את רעייתו החשובה ועשרה ילדים ומהם עשרות נכדים ונינים בלעה"ר, ההולכים בדרך התורה, היראה והחסד שהנחיל להם כל ימיו.

מסע הלוויה יצא בצאת השבת מביתו בלונדון, דרך בית המדרש של ישיבת 'הרמה' ומשם לבית העלמין ענפילד, שם נטמן למנוחת עולמים.

לאורך מסע הלוויה ספדו לו גדולי הרבנים וראשי ישיבות בלונדון.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

ברוך דיין האמת הלוויה לונדון דומץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד