ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
אחרי עשרות שנים

הבן דוד מרוסיה גילה: יש לי משפחה במאה שערים • הסיפור המלא 

זה נראה כמו חלום, אך משפחות ברוין ושישא הירושלמיות, גילו אחרי שנים רבות כי יש להם בן דוד המתגורר ברוסיה, שאביו כביכול נרצח בשואה | שמו אף נחקק על מצבת אביהם בישראל בתוספת ה' יקום דמו, אך מסתבר כי שרד והקים משפחה בניכר • הסיפור המסעיר במלואו

חסידות תולדות אהרן במאה שערים
חסידות תולדות אהרן במאה שערים צילום: שוקי לרר

משפחות ברוין ושישא מחסידות תולדות אהרן, הם מהמשפחות המפורסמות בירושלים, בימים האחרונים הם גילו כי יש להם בן דוד ראשון המתגורר ברוסיה, שבכל השנים חשבו כי אביו-דודם ר' חיים בראון נרצח בשואה האיומה ולא שרד. 

הסיפור המלא והמרגש מתפרסם כעת ב'בחדרי חרדים'. אבי משפחת בראון בארץ - היה החסיד ר' אשר אנשיל בראון ז"ל, שעלה לישראל יחד עם שתי אחיותיו שניצלו מהשואה, ר' אנשיל התגורר בצפת, בעוד אחיותיו התגוררו בתל אביב. הוא פגש בצפת לראשונה את הרבי בעל ה'דברי אמונה' מתולדות אהרן זצ"ל, ואף נתן לרבי את דירתו, כאשר ברבות הימים קרא לו לבוא להתגורר סמוך לו בירושלים. 

הרב בראון הקים משפחה לתפארת, בנו ר' שמעון ברוין הינו מעסקני החסד המפורסמים ביותר בעולם הבריאות, משמש כיו"ר ארגון 'יד אברהם', לצד חתנים נוספים ממשפחת שישא ועוד, כשלמשפחה ידוע מאז ומעולם כי אח אביהם בשם חיים בראון, נרצח בשואה האיומה ואף שמו נחקק בשם הי"ד על מצבת האב ר' אנשיל שנפטר לפני כ-13 שנה. 

שמעון ברוין (עם השטריימל)

לפני תריסר שנים פרסם הנכד הרב שישא, את שמות המשפחה באתר יוחסין, בעיקר את משפחת שישא המיוחסים לחתם סופר זי"ע, בין היתר הכניס גם את משפחת אמו - בראון, בכדי לבדוק את ענפיה של המשפחה. מאז ועד לפני כמה ימים הוא לא קיבל שום תגובה. 

שישא לא ידע כי ברוסיה שוכן לו ג'ייקוב'ס בראון, אשר חיפש את שם סבו ר' דוד לייב, בחיפוש עלה לו השם אשר אנשיל בראון, הלה ניסה מספר פעמים להגיע לאדם שהכניס את הפרטים, כשבסופו של דבר הוא יוצר קשר עם ר' יעקב אליעזר שישא, גם איש חסד מפורסם בירושלים, שמחזיק מאות יתומים ואלמנות והוא השאיר פנייה באתר של הארגון 'טוב וחסד' ומשם נוצרה השיחה המשותפת שמתנהלת באמצעות מיילים. 

שורת התכתבויות עם ג'ייקו'בס התקיימו כאמור במייל, כשג'יקובס שולח תמונות וברוין ושישא שולחים תמונות שנמצאים ברשותם, כל הפרטים המוצלבים, מובילים לכך שמאחורי המיילים נמצאים בני דודים אובדים משני הצדדים. 

האחים לבית שישא לא האמינו וביקשו ראיות, שהוכיחו את השמות ההונגריים שנשלחו בזה אחר זה מרוסיה, כולל שמות של אחים נוספים שנספו בשואה האיומה. 

הבן דוד מרוסיה סיפר על אביו חיים, שאחרי המלחמה נלקח למחנה ברוסיה רגליו נקטעו ובשעה טובה התחתן והקים משפחה. הוא נפטר לפני שנים רבות ביודעו שהוא השריד היחיד מהמשפחה. ככל הנראה אומרים במשפחות ברוין ושישא, הדוד חיים ז"ל, כתב ספר על כל המשפחה, כך שהבן יודע את כל הפרטים לפרטי פרטים, דברים שגם לנו היו בגדר חידוש.

לאחר התכתבויות ממושכות שנמשכו במשך יותר משבועיים הודיע הבן דוד כי הוא יגיע בימים הקרובים לישראל כדי לפגוש את משפחתו הקרובה.

בקרוב כך נראה, יתאחדו משפחת ברוין ושישא מירושלים עם הבן דוד האובד מרוסיה.

שמעון ברוין שואה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד