י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שיחק אותה מופתע

דיווח: סמוטריץ' ידע על המהלך של בנט ושקד ואף תמך בו

כרגע הוא מצטייר כבעל הסיכויים הגבוהים ביותר להנהיג את 'הבית היהודי' שנותרה כצאן ללא רועה, אך פרסום אמש ב'כאן11', עשוי להזיק לו | על פי הדיווח, סמוטריץ' היה שותף לדיונים של בנט ושקד בדבר הפרישה, כמו זו האחרונה שבמהלכה קיבלו את ברכת רבני הציונות הדתית 

דיווח: סמוטריץ' ידע על המהלך של בנט ושקד ואף תמך בו
סמוטריץ' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פניה של מפלגת 'הבית היהודי' לאן? נכון לעכשיו, המועמד שזוכה לתמיכה רחבה כמועמד הראוי ביותר לעמוד בראש הרשימה, הוא הח"כ הצעיר והנמרץ בצלאל יואל סמוטריץ'.

אולם, אמש (שני) חושף עקיבא וייס ב'כאן11', כי סמוטריץ' ידע על הפיצול הצפוי לפני שהתרחש ואף תמך בו. לדברי הכתב, סמוטריץ' היה שותף לדיונים שקיימו נפתלי בנט ואיילת שקד טרום הפרישה במוצאי השבת וזאת למרות ששיחק אותה מופתע כביכול.

על פי הדיווח, סמוטריץ' השתתף ביום חמישי יחד עם מנכ"ל 'הבית היהודי' ניר אורבך, בפגישה שהתקיימה בין הרב חיים דרוקמן והרב אליעזר מלמד לבין השרים נפתלי בנט ואיילת שקד. בפגישה זו קיבלו השניים את ברכת שני הרבנים למהלך הפרישה והקמת המפלגה החדשה.

בפגישה נכחו גם שני עיתונאים בכירים בציונות הדתית, עורך 'בשבע' עמנואל שילה ועורך 'ערוץ 7' עוזי ברוך.

כעת, לאחר הפרסומים נשלפות החרבות נגד סמוטריץ' שמצטייר כמועמד בולט להנהיג את 'הבית היהודי', על כך שהיה שותף בסוד העניינים ואף תמך במהלך שעלול לרסק את המפלגה ואף להותירה מחוץ לכנסת.

יצוין, כי סמוטריץ' טרם הכריז באופן רשמי כי הוא מתמודד על התפקיד. מי שכבר כן הודיעו על מירוץ לראשות, הם הח"כים מוטי יוגב ואלי בן דהן.

כזכור, במוצאי השבת מעט לאחר השעה 20:00 כינסו בנט ושקד מסיבת עיתונאים בבית העיתונאים 'בית סוקולוב' בתל אביב, בה הודיעו כי הם פורשים מ'הבית היהודי' ומקימים מפלגה חדשה שתיקרא "הימין החדש".

"מפלגת הימין החדשה תהיה בעד ארץ ישראל ונגד שחרור מחבלים", הבהירו השניים והוסיפו: "אם הייתה מפלגה כזאת לפני 13 שנה ההתנתקות לא הייתה מתרחשת - אל מול האופורטוניזם האישי שהוביל את הליכוד הייתה עומדת מפלגה ימנית אמיתית".

באותו הלילה התכנסו חמשת הח"כים הנותרים ב'בית היהודי' בבית מנהיג הציונות הדתית הרב חיים מאיר דרוקמן, שם הוחלט להמשיך ולרוץ יחד - הבית היהודי והאיחוד הלאומי.

יצוין כי בסקרים שפורסמו למחרת הקמת המפלגה היא זכתה במנין קולות שונה בשלושת ערוצי הטלוויזיה, 'החדשות', ערוץ עשר ו'כאן11', כאשר באחרונה זכו ל-14 מנדטים, זאת לעומת 'הבית היהודי' שלא עברה את אחוז החסימה.

בצלאל סמוטריץ הבית היהודי מפלגת הימין החדש מפלגת צל"ש בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד