ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
'המחנה הציוני' מתפרק > צפו

דרמה פוליטית • גבאי סילק את לבני בשידור: "הרחיקה את הציבור"

מפץ גם בשמאל. גבאי הודיע לעיני המצלמות על פירוק השותפות עם לבני, בעודה יושבת לצידו. הוא האשים אותה בחתירה תחתיו ובירידה בסקרים | נתניהו: "לא מתערב באיך השמאל מחלק את הקולות שלו" | צפו בפיטורין ובתגובתה של לבני שמבטיחה "מהפך בבחירות הקרובות"

אבי גבאי הבוקר בנאומו
אבי גבאי הבוקר בנאומו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הדרמות הפוליטית לא פוסחות גם על המפלגות השמאל. גם סיעת 'המחנה הציוני' מתפרקת סופית, לאחר שיו"ר 'העבודה' אבי גבאי הודיע בשידור חי על פירוק השותפות עם ציפי לבני.

במסיבת עיתונאים שקיים בשעה האחרונה בחדר סיעת המפלגה בכנסת, הודיע גבאי במפתיע כי הוא מפרק את השותפות בין מפלגת 'העבודה' למפלגת 'התנועה' של ציפי לבני, שלטענתו "הרחיקה את הציבור".

"לאור ההתפתחויות הפוליטיות והסקרים אני נשאל בימים האחרונים האם אני באמת מאמין שאפשר לנצח?", תהה גבאי שחזר על דרכו הקצרה בפוליטיקה מאז הצטרפותו לסיעת 'כולנו', התפטרותו מהממשלה והיבחרו ליו"ר מפלגת 'העבודה'.

גבאי התוודא והוסיף, "עשיתי גם טעויות, בעיקר של התנסחות אחת לא מוצלחת, שהיום אני יכול לספר לכם שבאחת הפגישות בינינו, עמוס עוז ז"ל תיחקר אותי – מה אמרתי ולמה התכוונתי. בחכמתו הרבה אמר לי כיצד הייתי צריך להעביר את אותו המסר מבלי לפגוע".

הסילוק המביש של ציפי לבני בשידור חי

כאמור גבאי הודיע על פירוק השותפות עם לבני כשאמר כי, "קיבלתי גם את עצתו של יצחק הרצוג ושמרתי על השותפות עם ציפי והתנועה במסגרת המחנה הציוני. זה לא פשוט להיכנס לשותפות שמישהו אחר הקים, אבל זכרתי שהתחייבתי לעשות מה שנכון לניצחון בבחירות".

"כשהרצוג התפטר. ציפי ביקשה את תפקיד יו"ר האופוזיציה במקומו", סיפר גבאי היום, וציין אל מול המצלמות, כי כשאמרה שזה התנאי שלה להמשך השותפות. בחרתי בשותפות, כולל סיכום על שיריונים לתנועה".

גבאי הודה היום כי, "השיריונים גרמו למתח עצום במפלגה שלי ואפילו ליותר מכך", אבל הוסיף גבאי, "בחרתי בציבור, שמעתי את הקולות במחנה שלנו שמבקשים אחדות וקיבלתי את בקשתה של ציפי. בחרתי להתעמת עם הפוליטיקה הפנימית ולשמור על האחדות של המחנה".

"קיוויתי והאמנתי שהשינוי והשותפות החדשה יובילו לצמיחה שלנו, לחיבור של ממש, לפירגון הדדי", הפציר גבאי, "אבל הציבור חכם הוא רואה שזה לא מצב הדברים והתרחק".

גבאי אמר; "אני עדיין מאמין בשותפות, בחיבורים, בלאחד מחנה גדול ומחויב לשינוי, אבל חיבורים מוצלחים מצריכים חברות, עמידה בסיכומים ונאמנות לדרך - זה לא קורה בשותפות הזאת ולכן אני שוב בוחר בציבור".

גבאי סיים את דבריו ואיחל הצלחה לציפי לבני בהמשך הדרך, "ציפי, אני מאחל לך הצלחה בבחירות, בכל מפלגה שבה תהיי. אנחנו נמשיך להילחם ולהיות מחויבים לשינוי שעם ישראל רוצה. באתי לפוליטיקה עבור העם ואשאר תמיד בצד שלו", סיים ויצא.

ציפי לבני ההמומה, קמה פסעה לעבר המיקרופון ואמרה, "אני ברשותכם לא אגיב, אקבל את החלטותיי. תודה רבה".

דקות לאחר מכן, צייצה לבני בחשבון הטוויטר שלה והבטיחה לא פחות מ"מהפך בבחירות הקרובות". וכך כתבה, "תודה למתקשרים, למסמסים ולתומכים. טוב שהותרו הספקות ואפשר להתמקד באתגר הלאומי החשוב שעומד לפנינו, כל המאמינים באמת בדרך - מהפך בבחירות הקרובות".

ראש הממשלה ויו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו פרסם תגובה למפץ בשמאל: "‫אני לא מתערב באיך השמאל מחלק את הקולות שלו. מה שחשוב לי הוא שהימין יקים גם את הממשלה הבאה וימשיך להוביל את מדינת ישראל. לצורך זה חייבים להצביע רק לליכוד".

הראשון שקם מההלם ובחר להגיב, הוא ח"כ יואל חסון מתנועתה של לבני: "מהיום הראשון גבאי לא קיבל את עיקרון השותפות, השותפות שהביאה 24 מנדטים, התוצאות בסקרים היום הם תוצאה ישירה של הנהגת היחיד של גבאי", כתב חסון בחשבון הטוויטר שלו.

חסון ‏המשמש גם כיו"ר סיעת 'המחנה הציוני' בכנסת המשיך וטען, כי "מתוך מצוקה של גבאי בתחום הוא הפך את המחנה הציוני למפלגת נישה ודחק את הדגל המדיני - בטחוני. ניהול מדינה זה עסק רציני למדינאים".

ח"כ שלי יחימוביץ' מהוותיקות במפלגת 'העבודה' מגיבה: "הצעד של אבי גבאי דרמטי, אמיץ ומנהיגותי. אי אפשר להתכחש לעובדות: אף שלבני אדם ראוי, ההסכם בינה ובין גבאי לא עבד. להיפך. הוא החליש אותנו, בעיקר כי היה ברור שהיא אינה מקבלת את מנהיגותו. למפלגת העבודה מסורת ואידיאולוגיה ברורים, ואני בטוחה שנצלח את המשבר ונצליח בבחירות הקרובות".

ברקע התגובות שזורמות בזה אחר זה, התכנסה מפלגת 'העבודה' לבדה, לאחר שח"כי 'התנועה' של ציפי לבני נטשו את החדר, לישיבה סגורה. 

עמית סגל מדווח, כי בחלק הסגור תקף גבאי את לבני והתבטא, "רק אכלתי ×××× ממנה. כשנתתי לה את האופוזיציה היא לא אמרה עלי מילה טובה. היא עמדה כאן בסיעה ואיימה לעיני המצלמות שאם לא אתן לה את ראשות האופוזיציה היא תפרוש, אז שאף אחד לא ידבר איתי על נימוסים". (למען כבוד הגולשים, 'בחדרי חרדים' השמיט ביטויים לא ראויים מדבריו של גבאי על לבני).

 

ציפי לבני אבי גבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד