י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ברוך דיין האמת

בגיל 88: הרבנית פינטו ע"ה הלכה לעולמה

הרבנית מדלן מזל פינטו ע"ה, אשת המקובל רבי משה אהרן פינטו זצ"ל, נפטרה לבית עולמה בגיל 88 לאחר שבחודש האחרון חלתה וסבלה ממים בריאות | הלוויתה בשעות הצהריים באשדוד

בעלה הגאון רבי שמעון חיים פינטו. צילום: באדיבות המצלם
בעלה הגאון רבי שמעון חיים פינטו. צילום: באדיבות המצלם צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: הבוקר הלכה לעולמה, הרבנית מדלן מזל פינטו ע"ה, אשת הגאון הקדוש רבי משה אהרן פינטו זצ"ל ואמם של יבלחט"א הגאון רבי שמעון חיים פינטו רבה הראשי של אשדוד וקרית מלאכי, והגאון הצדיק רבי דוד חנניה פינטו ראש מוסדות "אורות חיים ומשה".  

הרבנית ע"ה נולדה במרוקו בכ"ח תמוז תר"צ, לאביה ר' אהרן ז"ל ולאמה מרת שמחה מוחה ע"ה משחר נעוריה ניכרו בה מידות טובות וישרות, צניעות ואצילות יוצאת דופן. בהגיעה לפרקה זכתה ונישאה לגאון הנודע רבי משה אהרן פינטו זצ"ל, יחד עמו הקימה בית נאמן בישראל, דורות ישרים ומבורכים, כשהיא מסייעת לו למען יוכל לעמול בתורה הקדושה בגלוי ובנסתר ולהושיע את עם ישראל בכוחותיו הנדירים. 

לפני כחודש חלתה ואושפזה בבית החולים 'ברזילי' באשקלון והבוקר נפטרה בעודה בת 88, כשהיא מותירה אחריה דורות ישרים מבורכים. 

לפני שנים רבות התאלמנה מבעלה הגאון הצדיק רבי משה אהרון פינטו זצ"ל, בנו של המקובל רבי חיים פינטו (הקטן) זצוק"ל ונכדו של רבי יהודה המכונה רבי הדאן. כל חייה עמדה לימינו במסירות נפש של ממש.

לעת זקנותו חלה במחלה קשה ובעת שתקפוהו ייסורים קשים, היה מסתגר בחדרו עולה על יצועו ותוך בכי מר, העתיר לבורא עולם שייסורים אלו יכפרו על חטאיו ושיהיה זה מזבח כפרה על כלל ישראל.

לאחר שמחלתו התפשטה וייסוריו התגברו, החליטו הרופאים לקטוע את רגליו, על מנת למנוע ממנו את ייסוריו, אך רבי משה אהרן סרב לכך בכל התוקף וטען כי קיבל מהקדוש ברוך הוא רמ"ח אברים ועליו להחזירם לו בשלמות.

הלוויתה תצא היום (רביעי) בשעה 15:00 בצהריים, ברחבת בית העלמין באשדוד, שם תיטמן, לצד בעלה הגדול, הטמון באוהל בבית החיים בעיר.

יושבים שבעה בבית הכנסת ישמח משה ברחוב ברנר ברובע ד' באשדוד.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים. 

הרב חיים פינטו הלוויה אשדוד קרית מלאכי ברוך דיין האמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד