י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הקריאה של המקובל

לצום כמו בתשעה באב: בעקבות חילול השבת של קובי

ראש עיריית טבריה רון קובי קרא למסיבה המונית ומרתון בשבת, המקובל רבי דב קוק שמתגורר בעיר, קורא לצום מחר "כמו בתשעה באב" לביטול חילולי השבת | צפו בוידאו

המקובל רבי דב קוק. צילום: באדיבות המצלם
המקובל רבי דב קוק. צילום: באדיבות המצלם

בעקבות חילול השבת ההמוני שצפוי להתקיים בשבת קודש בעיר טבריה, לאחר המרתון שיתקיים ביום שישי וקריאתו של ראש העיר רון קובי לבוא לחגוג בשבת, המקובל הרב דב קוק יוצא בקריאה לצום מחר (חמישי) "כמו צום תשעה באב".

בתיעוד וידאו שמתפרסם היום, מבקש רבי דב קוק "נבקש מכל מי שיש לו זיקה לשבת, לצום ולעשות תענית ציבור ביום חמישי הקרוב".

"כשם שקובעים צום במקרים שיש סכנה כגון ספינה המיטרפת בים, או מחלות ועצירת גשמים, שאז קובעים צום בשני וחמישי ושני, כך צריך לצום מחר על חילול השבת ההמוני בעיר טבריה.

צילום: הרשת הצפונית

הרב דב קוק הביע כאב על חילול השבת ואמר, "אין לך צער גדול יותר מאשר חילול שבת, וזה יותר מצער של עצירת גשמים וסכנות אחרות, כי זה צער של הנשמה, צער של בורא עולם, צער של התורה, צער של הצדיקים, צער של משה רבנו, צער של כל הצדיקים הנמצאים בטבריה, צער של רבי חיים אבולעפיה, בכיות של הרמב"ם, בכיות של רבי מאיר בעל הנס, צער של רבי חייא ובניו, צער של רבי אברהם אבוחצירה, צער של רבי משה קליר רבה של טבריה, וכל הצער בגדול של כל הקדושים שנמצאים בטבריה".

"על פי דין אנחנו צריכים כל מי שיכול לצום מחר שיצום, ולהוציא ספר תורה ולקרוא "ויחל משה" הקריאה של תענית, כי זו באמת צרה גדולה מאוד", הוסיף הרב קוק.

"מי שיכול לצום מהלילה כמו תשעה באב עדיף, כי חילול שבת זה כמו לשרוף את בית המקדש – כמו חורבן בית המקדש, ממילא מי שיכול לצום מהלילה כמו תשעה באב עדיף, ומי שאין לו כח לצום מהלילה כמו תשעה באב, שיצום מהבוקר.

"כשם שצריך להתפלל על הציבור שיש צער, אין לך צער גדול לחיים ולמתים ובעיקר לבורא עולם על חילול שבת", אמר המקובל מטבריה.

"וה' הטוב ישמע את התפילות שלנו ויושיע אותנו, יושיע את השבת שכולנו תלויים בשמירת שבת. "אלמלא שמרו ישראל שתי שבתות מיד נגאלין", בעזרת ה' שנזכה לשמור שני שבתות ויבוא משיח לאלתר ויקובל ברצון".

רון קובי הרב דב קוק טבריה מרתון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד