י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מרתון מול מרתון

הבקשה המפתיעה של הרב מבעלי העסקים

הגרמ"צ בוחבוט, רבה הראשי של טבריה, לא מוותר לנוכח הפגיעה של ראש העיר רון קובי בקדושת השבת ויוצא ביוזמה של חלוקת תעודות הוקרה לבעלי העסקים שישמרו שבת • כל הפרטים

הגרמ"צ בוחבוט רבה של טבריה. צילום: באדיבות המצלם
הגרמ"צ בוחבוט רבה של טבריה. צילום: באדיבות המצלם

בעקבות הפגיעה בכבודה של השבת של ראש עיריית טבריה רון קובי, פתח רב העיר, הגאון רבי משה צבי בוחבוט, בקמפיין נרחב לעידוד שמירת השבת בקרב בעלי עסקים בעיר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ביממה שנותרה יפנה הרב לכלל בעלי העסקים בעיר ויבקש מהם שיקבלו על עצמם לשמור את השבת, למרות הקושי שבדבר.

אותם בעלי עסקים אשר יעתרו לקריאה וישמרו את השבת יקבלו מהרב הראשי תעודת הוקרה מכובדת.

אחד העסקנים בטבריה ששוחח עם הרב בוחבוט אומר ל'בחדרי חרדים': "דווקא ביום שישי יהיה לנו מרתון מקביל ובו יחלק הרב תעודות לבעלי העסקים השומרים את השבת הקדושה". 

בעלי עסקים העלו ברשתות את היוזמה וכתבו "גם אני התפקדתי למרתון שמירת השבת בטבריה". 

הרב גם מבקש מהציבור להקדים ולקבל שבת 10 דקות קודם הזמן לזיכוי הרבים, זאת בכדי להוסיף על קדושתה של השבת המתחוללת בראש כל חוצות.

כזכור, ראש העירייה הפרובוקטיבי רון קובי, שנבחר לאחרונה בטבריה הצהיר השבוע כי לאחר המרתון המסורתי שיתקיים ביום שישי הקרוב תיערך מסיבת רחוב המונית אל תוך השבת, תוך כדי חילול ורמיסת השבת.

מוקדם יותר היום פורסמה ב'בחדרי חרדים' בקשתו של המקובל רבי דב קוק שביקש לצום מחר, יום חמישי, כמו בתשעה באב - לנוכח חילולי השבת בעיר הקודש טבריה. 

הרב משה צבי בוחבוט טבריה רון קובי מרתון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד