ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
אֲבִיר יַעֲקֹב עֲנֵנוּ

הראש"ל לשגרירה: תפעלי למען ציון הצדיק במצרים

האם יחודש ההיתר לעלות אל ציון רבי יעקב אבוחצירא במצרים? בפגישה עם השגרירה המיועדת במצרים, ביקש הראש"ל הגר"י יוסף לפעול ולדאוג שבהקדם יהודים יוכלו להגיע לפקוד את הקבר הקדוש

הראש"ל הגר"י יוסף בפגישה היום עם השגרירה. צילום: באדיבות המצלם
הראש"ל הגר"י יוסף בפגישה היום עם השגרירה. צילום: באדיבות המצלם

שגרירת ישראל המיועדת בקהיר אמירה אורון, הגיעה לביקור אצל הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף כדי לקבל את ברכתו לקראת היכנסה לתפקיד, בטרם צאתה למצרים.

במהלך הפגישה, ביקש הראשון לציון מהשגרירה לפעול מתוקף תפקידה לשימור הנכסים של הקהילות היהודיות שפרחו בעבר במצרים.

כמו כן, ביקש הראשון לציון לפעול לחידוש ההיתר ליהודים לעלות אל ציונו של הקדוש של האדמו"ר רבי יעקב אבוחצירא זצ"ל ה'אביר יעקב', הטמון בדמנהור שבמצרים.

הראשון לציון סיפר לשגרירה שבעבר ביקר אביו מרן הראש"ל הגר"ע יוסף זצ"ל בציון הקדוש וראה חשיבות רבה במתן היתר ליהודים לבקר במקום.

השגרירה הבטיחה לפעול בעניין ואמרה כי היא זוכה לאוזן קשבת אצל השלטונות במצרים, וכי תעשה הכל על מנת להוציא את הבקשה מן הכוח אל הפועל.

אמירה אורון היא דיפלומטית ישראלית, שכיהנה כממונה במשך שנתיים על שגרירות ישראל בטורקיה עד למינוי שגריר בדצמבר 2016. אורון החלה לעבוד במשרד החוץ ב-1991 בכמה תפקידים לרבות בסגל שגרירות ישראל במצרים, כסגנית דובר המשרד, כמנהלת המחלקה לתקשורת בעולם הערבי וכמנהלת מחלקת מצרים.

כבת ליוצאי מצרים, המכירה היטב את ההיסטוריה של היהדות במקום, הבטיחה השגרירה המיועדת לראשון לציון לפעול לשימור הנכסים ולהגברת מורשת יהדות מצרים בקהיר, אלכסנדריה ועוד.

דמנהור הרב יצחק יוסף מצרים האביר יעקב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד