י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"התינוק בבחינת צדיק"

אבי הילד שנחנק: תתחזקו בשמירת הדיבור

בגבורה ובאמונה: במסע הלוויה קורע לב, הובא התינוק שמעון חיים מושקוביץ ז"ל מברכפלד למנוחות • הסבא קרא לחשבון נפש והאבא ביקש: "תתחזקו בשמירת הדיבור עקב כך שבני נחנק בגרונו ונפטר" • האב הודה לכל העסקנים וביקש סליחה מבנו שעבר ביזיון עד לקבורתו

אבי הילד שנחנק: תתחזקו בשמירת הדיבור
נפטר. אילוסטרציה צילום: בנימין יורוביץ

קהל רב השתתף אמש (רביעי) בגשם שוטף במסע הלווית התינוק שמעון חיים מושקוביץ ז"ל, שנתיחת גופתו התעכבה.

ההלוויה יצאה מביתו שברחוב רבי יהודה הנשיא 34 במודיעין עילית, דרך בית הכנסת אלכסנדר לבית העלמין סגולה בפתח תקווה, לשם הגיע האדמו"ר מאלכסנדר.

הסבא, הרב ירחמיאל מושקוביץ, דיבר על הבל פיהם של תינוקות שמקיים את העולם והבל פה זה לא רק לימוד ותפילה שלהם אלא כל תינוק שלא חטא כך.

בהמשך הביא את הזוהר הקדוש שכותב שכשהקדוש מחפש כפרה לעם ישראל הוא לוקח את הצדיקים או את הילדים, משמע הילדים שווים לצדיקים.

"מובא מצדיקים על בן סורר ומורה, איך יכול לצאת כזה ילד מבית יהודי והפשט הוא כי 'איננו שומע בקול אביו ואמו' בבית שלהם לא נשמע קול תורה וקול תפילה - מידה טובה מרובה" אמר הסבא "בבית כזה המושתת על תורה במסירות נפש, בוודאי שהתינוק הזה בחינת צדיק".

בהמשך עורר את הקהל לחשבון נפש: "קרו כמה מקרים ל"ע בקהילתנו בשנים האחרונות "הלא דבר הוא שטרגדיה כזו קורה במשפחה שכזו, בקהילה שכזו, הילד הזה הולך להיטמן בקרבת כמה היימישערס" אינני ראוי לעורר ואינני יודע על מה לעורר אבל בוודאי שעלינו להתעורר ולפשפש במעשינו".

המרא דאתרא של ברכפלד, הגאון רבי ישראל זיכרמן, עורר את הציבור לחשבון נפש: "כשקורה כזה דבר בעיר, במיוחד בימי השובבי"ם - זה בוודאי בא לעורר", אמר הרב.

האבא של הילד הצדיק עליו את הדין ואמר: "כאשר מפקידים אצל מישהו פיקדון לזמן מסוים ולוקחים את הפיקדון טרם הזמן, לכאורה המפקיד בעצם אומר שהוא לא סומך על בעל הפיקדון".

"כאן", המשיך האב, "אני מאמין באמונה שלמה שהפקדון נלקח בדיוק בזמן ואני מתפלל ומקווה שהייתי שומר טוב. אני מאמין שכל מה שקורה הכל לטובה, אבל מבקשים הגומל חסדים טובים כמובא מצדיקים שנדע שחסדיך טובים".

בנוסף, האב ביקש מבני החבורה להתחזק: "אמנם אי אפשר לדעת בשל מה חרון האף, אבל אולי יש רמז בזה שנחנק בגרון להתחזק במוצאות הגרון היינו שמירת הדיבור".

לסיום ביקש האב מהילד שימליץ טוב על כולם ויתפלל שלאבא, לאמא, לאחים ולשאר המשפחה יהיו את הכוחות להתמודד. כמו כן, הודה לכל העסקנים שעזרו במקרה המצער - מההחייאה, דרך העיכוב ועד לקבורה.

האדמו"ר מאלכסנדר הגיע ללוויה בסגולה, שם ליווה רגלית ונשאר עד תום הקבורה והשורות של הניחום. לאחר הקבורה ביקש האבא סליחה מהבן שלו על הבזיון שנאלץ לעבור בעיכוב הקבורה עד עכשיו "ניסינו לעשות את כל מה שאפשר" אמר בכאב.

מושקוביץ הלוויה ברכפלד חשבון נפש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד