י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
התנכלויות בממלכה

עצומה קנטרנית נגד ביקור רובשקין בחיידר

האסיר החרדי המפורסם ר' שלום רובשקין צפוי לבקר באנגליה בקרוב ולהתקבל במוסדות החינוך החרדיים כגיבור סיפור הנס שחווה, אשר עורר הדים עצומים בעולם כולו | קבוצת פעילים שמרדו בדרך התורה והמצוות פתחו במאמצים לחבל בביקורו הצפוי ומפעילים לחץ על המוסדות

עצומה קנטרנית נגד ביקור רובשקין בחיידר
שלום מרדכי רובשקין צילום: שלומי כהן

האסיר החרדי המפורסם ר' שלום מרדכי רובשקין מארה"ב, ששוחרר לפני כשנה על ידי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לאחר שריצה שמונה שנות מאסר מתוך 27 שנים שנגזרו עליו, ושחרורו היה אחד הניסים הגלויים בהיסטוריה של היהדות החרדית בארצות הברית, צפוי להגיע לאנגליה שבוע הבא לסדרת הרצאות בנושא 'אמונה ובטחון'.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מספר פעילים שהיו חלק מהחברה החרדית ולדאבוננו רחוקים כרגע משמירת תורה ומצוות, החליטו להלחם נגד נאומו של רובשקין בבתי ספר, לטענתם "רובשקין הוא עבריין מורשע, וילדים לא צריכים לשמוע אותו, הוא צריך להישאר בשקט ובפרופיל נמוך".

הפעילים ארגנו עצומות בפייסבוק, והחלו להפעיל לחץ על מוסדות חינוך שבהם הוא אמור לנאום. הלחץ השפיע ומוסד בו היה צפו להתקיים כנס לכבודו, נכנע ללחץ וביטל את הגעת רובשקין לתוככי המוסד. מנגד מוסדות החינוך האחרים בסטאמפורד היל, בגולדרס גרין, ובגייטסהד, לא ביטלו והודיעו למארגנים שהם לא נכנעים למארגני העצומות, ורובשקין יתקבל בברכה בשעריהם.

בנוסף נודע ל'בחדרי חרדים', כי מספר אתרים החלו לפרסם דעות בעד ונגד, כשרבנים שונים נשאלים באינטרנט לגבי רובשקין, מבחינתם של המארגנים הם לא נרתעים, והם ימשיכו לארגן את הנאומים של רובשקין, אחד המארגנים אומר ל'בחדרי חרדים', "אנחנו מעדיפים להישאר כרגע בעילום שם, יודעים מי אנחנו, אבל אם נזדהה בשמות שלנו בכתבה, אנחנו צפויים להטרדות בלי סוף".

כזכור וכפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בזאת חנוכה שנה שעברה נשיא ארה"ב דונלד טראמפ קיצר את מאסרו של האסיר ר' שלום מרדכי רובשקין, לאחר לחצים של מנהיגים שהפעילו מחוקקים מכל רחבי הקשת הפוליטית, מננסי פלוסי ועד אורין האץ'.

שלום מרדכי רובשקין אב ל-10 ילדים, בן 57, חסיד חב"ד, ניהל את המשחטה הכשרה הגדולה בעולם, בעיירה פוסטוויל שבמדינת איווה בדרום אמריקה, עד שב-12 במאי 2008 פשטו מאות שוטרים בליווי מסוקים על המפעל שלו בחיפוש אחר עובדים זרים שלא כחוק.

בפשיטה הגדולה שסוקרה בכלי התקשורת כאחת הפשיטות הגדולות שידעה ארה"ב, נעצרו כארבע מאות עובדים שנחשדו כשוהים בשטח ארה"ב בניגוד לחוק. קרוב ל-300 עובדים הועמדו לדין על זיוף מסמכי הגירה. בספטמבר 2008 הוגש נגד רובשקין כתב אישום בגין העסקה ביודעין של שוהים בלתי חוקיים. האישומים בפרשה זו נזנחו, לאחר שרובשקין נידון ל-27 שנות מאסר על הונאה והלבנת הון. משפט נוסף, שעסק בהעסקת קטינים בניגוד לחוק הסתיים בזיכויו של רובשקין. האישומים נגד המפעל, שכבר עבר לבעלות חדשה, הסתיימו בהרשעתו במסגרת עסקת טיעון.

עורכי דינו של רובשקין לא התייאשו וב-30 בינואר 2014 הגישו ערעור חדש לבית המשפט הפדרלי בניו יורק המבוסס על כך שהיו פגמים חמורים בהליך השיפוטי, ובעיקר, בשל העובדה שהשופטת רייד שחרצה את דינו, הייתה צריכה לפסול את עצמה מההרכב שדן בתיק, לאחר שהייתה שותפה במשרד עורכי דין שטיפל בתביעה נגדו.

יותר מ-100 אנשי ממשל, שכללו בתוכם פקידים במשרד המשפטים, תובעים, שופטים וחוקרים לשעבר, הביעו את דעתם על כך שהראיות נגד רובשקין אינן בפורפורציה.

יותר מ-30 חברי קונגרס מכהנים כתבו מכתבים למשרד המשפטים בארה"ב ודרשו לבדוק את המקרה לעומק, לטענתם, נפלו פגמים לאורך המשפט של רובשקין.

"התובעים לשעבר מנוסים ופקידים במשרד המשפטים רואים את המקרה הזה ככתם על מוסד שנוצר כדי לקיים את החוק", כתב פיליפ היימן, סגן היועץ המשפטי לממשלה בממשל קלינטון, במאמר שפורסם בסוף השנה שעברה ב"וושינגטון פוסט" . "אם המנהיגות של מחלקת המשפטים תסרב לפעול, אני מקווה שהנשיא אובמה יסלח לרובשקין ויסיים את הטרגדיה הזאת". הוסיף פיליפ.

כאמור, אובמה סרב לחון את רובשקין, אך בחסדי השם הנשיא טראמפ שיחרר אותו.

כאמור לאחר שמונה שנים רובשקין שוחרר לחופשי, והיהדות החרדית בארה"ב ובישראל יצאה מגידרה בחגיגות שנמשכו ימים ארוכים.

שלום רובשקין לונדון מוסד חינוכי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד