י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
נמשכים התככים בתוככי מפלגת 'העבודה'

פעיליו של אבי גבאי פועלים להדיח שלושה חברי כנסת "מורדים"

מפלגת 'העבודה' ממשיכה להתקוטט בינה לבין עצמה במקום להילחם בסקרים ולנסות להתרומם מהם במעשים. על פי דיווח ב'ישראל היום', פעילים של גבאי מנסים להפעיל לחץ ולאיים בהדחה על שלושה ח"כים שהעזו לבקר את היו"ר | מהי דרך הפעולה שלהם ומה גובה הסיכויים?

פעיליו של אבי גבאי פועלים להדיח שלושה חברי כנסת "מורדים"
כבל, גבאי, ויוסי יונה צילום: יונתן זינדל/מרים אלסטר, פלאש 90

אחרי המתקפות הפומביות באה גם הנקמה. פעילים בולטים במפלגת 'העבודה' המזוהים עם היו"ר אבי גבאי, פתחו ביוזמה שמטרתה להפעיל לחץ ולאיים בהדחה על חברי הכנסת איתן כבל, איילת נחמיאס-ורבין ויוסי יונה, אשר העיזו לפתוח את פיהם נגד היושב ראש בגלוי בכלי התקשורת וגם דרשו ממנו לפרוש, כך מדווח הבוקר ב'ישראל היום'.

על פי הדיווח, אותם פעילים מכנים את שלושת הח"כים הללו כ"מורדים", וכך כתבו בקבוצה בה חברים תומכיו של גבאי: "בנינו קבוצה חדשה של פעילים וצירים, שמטרתה להפעיל לחץ ולאיים בהדחתם בקרוב. דרך הפעולה היא ליצור בקבוצה שיח אקטיבי לחיזוק המפלגה והנבחרת בראשות אבי גבאי".

נאמר מראש כי הסיכויים להדחה קלושים ובפרט לאחר שידיעה כזאת מתפרסמת בעיתונות, הרי שלפחות הראשון ברשימה - איתן כבל, לא ישתוק על הכוונה הזאת וצפוי לתקוף עוד יותר את היושב ראש ופעיליו.

מנגד, ישנם את אלה שאוספים חתימות כדי להדיח את היו"ר גבאי וללכת לבחירות בזק על ראשות המפלגה, כן הם מעוניינים שלא יהיה אף שיריון ברשימה לא ליו"ר ולא לאף מחוז. כך שכמה שיותר ח"כים מכהנים יוכלו להתברג במקומות ריאליים לכנסת הבאה. בקבוצה שפתחו כדי להניע את המהלך כתבו: "המסקנה ברורה – אם אבי גבאי לא יתפטר, היא לא תעבור את אחוז החסימה ותיכחד".

המהלך רוקם עור וגידים ואפשר שיצליח יותר מהסיכויים ששלושת "המורדים" יודחו. הערב (שני) יתקיים בכפר המכביה כנס ראשון להתנעת המהלך להדחת גבאי, מתוך מטרה לקיים בחירות לראשות המפלגה, יחד עם הפריימריז לרשימה לכנסת, שעל פי המתוכנן יתקיימו בעוד כחודש - ו' באדר א', לצורך כך מקווים הפעילים לגייס לפחות 1,350 חתימות של צירי ועדת מפלגת 'העבודה'.

בינתיים, גבאי משדר עסקים כרגיל ולא סופר אף אחד, הוא בטוח כי יוביל את המפלגה עד לבחירות וגם יזכה בראשות הממשלה עם מנין מנדטים בהתאם. אתמול (ראשון) הוא הודיע על רשימת שיריונים ברשימת 'העבודה' לכנסת. כך למשל ישוריינו שלושה מקומות לשלוש נשים בעשירייה הראשונה, שלושה נוספים בעשירייה השנייה עד למקום ה-21.

בנוסף לכך, גבאי שומר לעצמו שלושה שיריונים שיוכל לבחור בעצמו כיושב ראש. מדובר במקומות 2, 10 ו-16. זאת בנוסף לשיריונים הקבועים של הקיבוצים במקום ה-14 ולמיעוטים במקומות 17 ו-23.

ועידת מפלגת 'העבודה' צפויה להתכנס ביום חמישי בראשות גבאי תחת הכותרת "מחויבים לשינוי בישראל", כאשר ברקע כבר נמתחת ביקורת על השיריונים המופרזים ויש המכנים אותם "הדחה" של ממש על ידי גבאי. כך למשל נציגי המיעוטים, שהם הערבים והדרוזים המלינים על דחיקת שריונם למקום בלתי ריאלי ברשימה 17 ו-23. 

יצוין, כי במוצאי השבת (וארא) העניק ח"כ איתן כבל מהח"כים הבולטים והפעילים במפלגת 'העבודה', ראיון לוחמני לרינה מצליח בתכנית 'פגוש את העיתונות' בו תקף בחריפות את היו"ר גבאי וחשף כי זה אמר לו בעבר: "אם לא תלכו איתי - אני אפיל את הבית עליכם ועלי". כמו כן, הוא הודה כי טעו בבחירתו לראשות המפלגה:  "טעינו. עשינו טעות גדולה".

נזכיר כי כבל הטיח בגבאי בישיבת הסיעה, לאחר הדחתה של ציפי לבני ואמר לו, "המפלגה הזאת הוקמה הרבה לפניך, אבי גבאי. זה לא עסק פרטי שלך".

ח"כית נוספת שהוגדרה כ"מורדת", היא איילת נחמיאס-ורבין, שבצעד יוצא דופן נשנקה ופרצה בבכי במהלך ראיון טלוויזיוני ב'ערוץ עשר'. היא הזילה דמעות על מצבה של מפלגת 'העבודה' שמתקרבת לאחוז החסימה, "המפלגה הזו היא הבית שלי, אני לא יודעת איך נפרדים משורשים כאלה. אבל בסוף בית פוליטי הוא בסף הכול פלטפורמה", השיבה לשאלת המגיש אור הלר, האם תעזוב את המפלגה, אם גבאי לא יפרוש.     

מפלגת העבודה בחירות 2019 איילת נחמיאס ורבין אבי גבאי איתן כבל יוסי יונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד