ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הסלמה או תגובה?

בשעה 03:30: שוגרה רקטה - נשמעה אזעקה

אם לא די במזג האוויר הסוער בחוץ הגורם גם כך לרעשים, תושבי אזור אשקלון התעוררו הלילה בבהלה לשמע אזעקה עולה ויורדת. מדו"צ נמסר כי זוהה שיגור אחד שיורט בהצלחה על ידי מערכת כיפת ברזל 

בשעה 03:30: שוגרה רקטה - נשמעה אזעקה
מערכת כיפת ברזל בפעולה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לקראת סבב הסלמה בדרום? רקטה נורתה הלילה (שני) לעבר אשקלון, אך יורטה בהצלחה על ידי מערכת כיפת ברזל.

בסביבות השעה 03:30 לפנות בוקר, נשמעה אזעקה עולה ויורדת בעיר אשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון, תחילה דווח כי בוצעו שני יירוטים. אולם כעבור דקות אישר דובר צה"ל, כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל שיורט על-ידי לוחמי "כיפת ברזל".

אפשר לומר ששיגור הרקטה לא הפתיע איש, זה רק היה עניין של זמן עד שארגוני הטרור ברצועה יגיבו. זאת לאחר שבעקבות שיגור טיסן עם אשכול בלונים מרצועת עזה אתמול לעבר המועצה האיזורית שדות נגב, תקף צה"ל יעדים באיזור זיתון וחאן יונס.

חבלן משטרת ישראל שהוזעק, טיפל בטיסן ובאשכול הבלונים, שאותרו בשטח פתוח סמוך ליישוב בתחום המועצה שדות נגב. במהלך הטיפול בפריט, הוא התפוצץ - לא היו נפגעים.

מדובר צה"ל נמסר כי מסוקי קרב של צה"ל תקפו שתי עמדות צבאיות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה בתגובה למטען שחובר לבלונים ושוגר באמצעות טיסן משטח רצועת עזה לשטח ישראל.

"חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה. צה"ל ימשיך לפעול להגנת אזרחי ישראל וכנגד טרור משטח הרצועה", הדגישו בהודעה הצבאית.

ראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן מסר כי "תגובת צה"ל להפרחת מטען הנפץ הבוקר בשדות נגב היתה הכרחית. חמאס מותח את החבל ו"בודק" את מדיניות ההכלה והאיפוק של ישראל. הפרחת מטעני הנפץ מרצועת עזה הן בגדר עליית מדרגה. אין הבדל בין מטעני נפץ מחוברים לבלונים לבין ירי טילים. אנחנו מצפים וסומכים על הממשלה ומערכת הביטחון שידעו להשיב את השקט לאזור".

 

אזעקת צבע אדום שיגור רקטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד