י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"לש"ס יש כיום 10 מנדטים, לפני הקמפיין"

דרעי על המפץ החרדי: "שנכדי לא יגיד, שדחיתי הצעות לשלום"

ברקע המאמצים לאחד את המפלגות החרדיות לרשימה אחת בבחירות לכנסת ולאחר ש'בחדרי חרדים' חשף את המגעים המתנהלים סביב המהלך, מבהיר יו"ר ש"ס השר דרעי, לראשונה: "לא קיבלתי הצעה כזו" • וגם יוצא נגד מפלגות המדף: "הם חושבים שקיבלו גילוי אליהו לגאול את ישראל" 

דרעי על המפץ החרדי: "שנכדי לא יגיד, שדחיתי הצעות לשלום"
יו"ר ש"ס השר אריה דרעי צילום: פלאש 90

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי מתייחס היום (שני) לראשונה, לדיווחים על כוונת קבוצת רבנים לאחד את המפלגות החרדיות, תחת רשימה אחת ומצהיר כי הוא טרם קיבל הצעה כזאת, אך הוא לא דוחה אותה על הסף.

בראיון שהעניק דרעי לגל"צ אמר: "בינתיים לא שמעתי הצעה רשמית, אני גם שמעתי בתקשורת את הדבר הזה. אני חייב לומר לך שבחדשות שאני שומע מידי שעה על פירוק של עוד מפלגה ועל הקמה של מפלגה חדשה על בסיס אחד - על בסיס אישי של אותו ראש מפלגה שנפשו חשקה, שקיבל גילוי של אליהו הנביא, שהוא נועד לגאול את ישראל, זה פחות או יותר מה שאנחנו רואים. כנראה שאליהו הנביא מתגלה ליותר מידי אנשים, אולי שיבוא ויתגלה אלי, אני עוד לא קיבלתי גילוי אליהו, לצערי הרב".

דרעי הוסיף וסיפר כי, "בשנת 84 תשמ"ד, הדור הצעיר לא זוכר בכלל את השנה הזו, ש"ס קמה רק בגלל סיבה אחת, בגלל שבאגודת ישראל מספר 5 היה ספרדי והוא היה צריך להיכנס ברוטציה ולא קיימו את הרוטציה, זה היה המצב אז של היהדות הספרדית".

"עכשיו", הוסיף דרעי, "יש איזה ימות המשיח שמציעים להקים איזה חזית - לא מפלגה אחת אלא התארגנות של כמה מפלגות כחזית, שש"ס תעמוד בראש. לא קיבלתי הצעה כזו".

לדבריו, "אנחנו המפלגה הכי ערוכה לבחירות, סגרנו כבר עם אנשי מקצוע, מקימים מטות בכל הארץ, אני לא יודע אם תהיה הצלחה... אני לעולם לא דוחה הצעות על הסף, אני בודק, אני לא קיבלתי הצעה כזאת".

"האופציה הזו לא הגיעה אלי בכלל. אני לא רוצה שהנכדים שלי או הילדים שלי ישמעו את הרעיון ויגידו שהסבא שלהם דוחה הצעות לשלום. אני לא דוחה שום הצעות. אני לא יוזם בשום אופן, ראיתי בבחירות המקומיות ש-272,000 איש הצביעו ש"ס", חידד דרעי את דבריו.

דרעי התייחס גם למצב הסקרים בו ש"ס נמצאים על קו התפר של אחוז החסימה, כאשר במהלך השנה החולפת תנועת ש"ס גם היתה מתחתיו והעריך כי ש"ס דווקא תגדל. כשלדבריו, ,"בצורה ריאלית אני חושב שאנחנו בש"ס נמצאים היום עם 9- 10 מנדטים, בלי הקמפיין, עם הקמפיין אנחנו יכולים להגיע ליותר, אז למה אני צריך עכשיו...".

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף את המאמצים לאחד את המפלגות החרדיות לסיעה אחת, כאשר ר' יענקי קנייבסקי נועד בחשאי עם סגן השר יעקב ליצמן אתמול (ראשון), כאשר השניים ניהלו גם שיחת טלפון ממושכת בסוף השבוע, בהם דנו באפשרות של איחוד הסיעות, לאחר שהמהלך כבר זכה לברכתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי.

בחירות 2019 מפץ פוליטי המפלגות החרדיות אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד