י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הקרבות באלעד

קריספל משיב אש לקשש: ראש העיר רודה בך

חילופי המהלומות בעיריית אלעד נמשכות וכעת משגר צוריאל קריספל מכתב חריף למנכ"ל העירייה זאב קשש בו מאשים את ראש העיר ב'קרקס תקשורתי'

קריספל משיב אש לקשש: ראש העיר רודה בך
צוריאל קריספל צילום: יעקב כהן

הקרב הפנימי בתוך מועצת העיר אלעד מסרב לרדת מסדר היום: לאחר שמנכ"ל עיריית אלעד זאב קשש הודיע כי התקציב צפוי לעלות להצבעה נוספת ביום רביעי הקרוב, יו"ר וועדת הכספים ויו"ר ש"ס צוריאל קריספל יוצא במתקפה ואומר כי ראש העיר פרוש מנהל קרקס תקשורתי על גבם של תושבי העיר.

במכתב ששיגר היום (שני) יו"ר וועדת הכספים צוריאל קריספל לזאב קשש מנכ"ל עיריית אלעד כתב, "נדהמתי לקבל מחברים ברשתות החברתיות ובאתרים השונים את מכתבתך המיועד אליי ולחברי המועצה בעניין אישור התקציב עוד בטרם הגיע מכתבך זה לידי, ואני מבין שבצוק העיתים כל דרך להיראות צודק "לכאורה" בבחינת כל הדרכים כשרות, אף למנכ"ל עירייה שאמור לעבוד מקצועית".

"במכתבך זה, אני שמח להיווכח שהתאריך בו הוא נכון ואמיתי, אך לצערי כל הנכתב בו הוא מסכת של אמירות וקביעות הרחוקות מן האמת בלשון המעטה, ואני אפרט זאת אחת לאחת, וסליחה מראש אם אאריך מעט בדבריי אך ההכרח לא יגונה לאור הנסיבות".

קריספל טוען במכתבו כי תחילת הסאגה החלה עם זימון חברי המועצה לאשר הקמת שלושה וועדות "נחוצות מאוד כדי לסייע לתושבים" שלדברי קריספל "למרות שאין קואליציה העיא או אפילו דיבורים על הקמתה, נעינו לאתר התקשורתי" ואכן הם אישרו את הקמת הוועדות בהן וועדת הכספים, שבראשה עומד קריספל.

קריספל מאשים את קשש בכך שהוא הוציא זימון לארבעה ימים של דיונים בוועדת הכספים, כדי לאשר את התקציב ללא תיאום.  זאת ועוד כאשר ישנם "כמחצית" מחברי מועצת העיר חדשים "ואניפ בקיאים בסדר הועדות השונות אי את אגפי ומחלקות העירייה", אך בכל אופן, קריספל מציין כי הוא הבין את הנחיצות לאשר את התקציב ולכן לא עשה מכך עניין.

האשמות נגד המנכ"ל נמשכות, כאשר לטענת קריספל, בתום יום הדיונים הרביעי ביום חמישי לקראת חצות הלילה, נסגר דיון הוועדה לבקשת חלק מהחברים, אך סוכם לשוב ולהתכנס בשבוע שלאחר מכן. אלא שטענת קריספל, "במוצ"ש פניתי אליך באמצעות מסרון בו ביקשתי לתאם יחד אתך מועד להמשכה של ישיבת הועדה, נדהמתי לקבל את תשובתך במסרון קולי בו אתה מודיע לי שלאחר שעזבנו את חדר הישיבות ואת בניין העירייה חלק מהחברים "עשו שבת לעצמם", והעלו להצבעה את אישור התקציב, וזו ללא כל אישור ותיאום עם יו"ר הועדה ובניגוד לכל מנהל תקין".

קריספל מאשים במכתבו את המנכ"ל כי, "אני מבין אמנם את הלחץ בו הנך נתון כאשר ראש העיר רודה בך לפעול בצורה כזו שאינה חוקית ושאינה מקצועית בעליל, אך האם אין גבול לשיתוף פעולה לא ראוי שכזה מצדך?".

"אני משפשף את עיני למקרא מילים אלו, והאם הם נכתבו על ידך, זאב ידידי, הנך אדם רציני, ואף הייתי שותף לבחירתך לאור הרקורד העשיר שלך בעבר, אני שואל את עצמי הייתכן שמילים אלו נכתבו באמת ע"י ידידי זאב קשש?", מוסיף ותוהה קריספל.

במכתבו מאשים עוד יו"ר וועדת הכפסים, כי הוא טרם סיפק את המסמכים שדרשו חלק מחברי הוועדה מתוכן "פירוט הוצאות ששולמו שלא כדין לגופים שונים", וכן "פירוט ההוצאות של תקציב תרבות לשנת הכספים 2018".

"אתה מסיים את במכתבך במילים אלו, "אשמח אף לתאם מול יו"ר הועדה הרב צוריאל קריספל מועדים לכינוס ישיבות הועדה...וכל זאת ע"מ שהעירייה תוכל לפעול בצורה מיטבית ומקצועית לרווחת ולמען תושבי העיר" סוף ציטוט, לאיזה מקצועיות אתה בדיוק מתכוון? האם למחטפים כאלה ייקרא מקצועיות? האם לזימון ישיבות הוועדה ללא תיאום עם יו"ר הועדה ייקרא מקצועיות?", תוהה עוד קריספל.

"כאשר ראש העיר לוחץ אותך אתה מוציא זימון בשמי, וללא כל תיאום איתי, וכאשר זה לא מסתדר, אתה לפתע מציע לתאם איתי את מועד הישיבות, במחילה מכבודך, זה לא רציני!" מאשים יו"ר ש"ס המקומי את המנכ"ל תוך שהוא מציע לו להתנער מהמתב שלטענתו "אין לי ספק שהוכתב לך מילה במילה ע"י ראש העיר וחבר יועציו, אל תתן לאותם אנשים להרוס לך את הרקורד העשיר הנזקף לזכותך, ובזכות".

יו"ר ש"ס המקומי מודיע בשם סיעת ש"ס הפועלת במשותף עם סיעת 'דגל התורה' "לא ניטול חלק בקרקס התקשורתי אותו מנהל ראש העיר על גבם של חברי מועצת העיר, על גבך, ועל גבם של התושבים היקרים מטעמים השמורים עמו".

מטעמו של ראש העיר ישראל פרוש נמסר: "בעיריית אלעד ישנם אנשי מקצוע המלווים את כל תהליכי העירייה. ראש העיר מבקש להמשיך לקדם את העיר. לא נגרר למריבות בתקשורת ולהוצאות דיבה של ממורמרים שלא עיכלו את תוצאות הבחירות ומנסים לתקוע את קידום העיר על גבם של התושבים".

אלעד ראש העיר צוריאל קריספל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד